dc.contributor.advisor | Tüzün, Burak | |
dc.contributor.author | Karaağaçlı, Muhammet Ali | |
dc.date.accessioned | 2020-02-17T08:24:11Z | |
dc.date.issued | 2020-02-13 | |
dc.date.submitted | 2020-01-27 | |
dc.identifier.citation | Karağaçlı, MA (2020). HATIRA AHMEDLİ CAFER’İN BESTELEDİĞİ “HOCALI” SENFONİK ŞİİRİ’NİN MÜZİKAL KARAKTER YÖNÜNDEN ORKESTRAL İNCELEMESİ. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Sanat Çalışma Raporu, Hacettepe Üniversitesi, Ankara. | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/22118 | |
dc.description.abstract | This study focuses on contemporary composer Ahmedli Cafer's Hocalı Symphonic Poem's examination of symbolist and musical aspect that help orchestral interpretation. Based on the descriptive research and screening method, the composer's ideas and thoughts are included. In the first part of the study, which is composed of three main sections, information is given about the form of the work, in the second part; information is given about “Hocalı”, which is the subject of the work, and in the third part; the idea of transferring the work to the orchestra is discussed. The study is thought to be a useful study since it will shed light on Turkish music and the works written in this style. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Güzel Sanatlar Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Hatıra Ahmetli Cafer | tr_TR |
dc.subject | Hocalı | |
dc.subject | Senfonik şiir | |
dc.subject | Orkestra | |
dc.subject | Sembolizm | |
dc.subject.lcsh | Konu Başlıkları Listesi::Güzel sanatlar | tr_TR |
dc.subject.lcsh | Konu Başlıkları Listesi::Müzik ve Müzik üzerine kitaplar | tr_TR |
dc.title | Hatıra Ahmedli Cafer’in Bestelediği “Hocalı” Senfonik Şiiri’nin Müzikal Karakter Yönünden Orkestral İncelemesi | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu çalışma, günümüz çağdaş bestecilerinden Hatıra Ahmedli Cafer'in Hocalı Senfonik Şiiri'nin orkestral yorumuna yardımcı olacak şekilde sembolist ve müzikal açılardan incelenmesini konu almaktadır. Betimsel Araştırma ve Tarama Yöntemini temel alan çalışmada, bestecinin fikir ve düşüncelerinden faydalanılmıştır. Üç ana bölümden oluşturulan çalışmanın ilk bölümde eserin formu hakkında bilgi verilmiş, ikinci bölümde eserin konu edindiği “Hocalı” hakkında bilgi verilmiş, üçüncü bölümde eserin orkestraya aktarılış düşüncesi ele alınmıştır. Araştırmanın, Türk müziğine ve bu tarzda yazılmış olan eserlere ışık tutacağından faydalı bir çalışma olduğu düşünülmektedir. | tr_TR |
dc.contributor.department | Kompozisyon ve Orkestra Şefliği | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2020-02-17T08:24:11Z | |
dc.subject.music | LoC Music Genre/Form Terms::S | tr_TR |
dc.subject.music | LoC Music Genre/Form Terms::S | tr_TR |
dc.funding | Yok | tr_TR |