Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKavak, Bahtışen
dc.contributor.authorBaşoğlu, Musa Berkan
dc.date.accessioned2020-02-03T07:28:32Z
dc.date.issued2020-01-07
dc.date.submitted2019-12-27
dc.identifier.citationBAŞOĞLU, Musa Berkan. Lüks Tüketimi Etkileyen Faktörler: Farklı Toplumsal Görünürlük Düzeyindeki Ürünler İçin Bir Araştırma, Doktora Tezi, Ankara, 2020.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/21991
dc.description.abstractThe aim of this study is to investigate luxury product consumption for high and low social visibility products and whether there is any moderator effect in this relationship. While the dependent variable is the amount of luxury product consumption, Hedonism, The Need for Uniqueness, Materialism and Status Consumption are independent variables. In addition, it is investigated whether Brand Love and Brand Prominence have a moderator effect in the relationship between these dependent and independent variables. For this purpose, luxury watches with high social visibility level and niche perfume and luxury shaving equipment are identified as low visibility products. Survey method is conducted through an online sampling from the people who actually purchased the products. According to the results from the partial least squares (PLS) structural equation modeling (SEM) while Materialism and Status Consumption have a positive effect on the consumption of luxury goods with high social visibility; Hedonism and The Need for Uniqueness have a positive effect on the consumption of luxury products with low social visibility. However, no moderator effect of Brand Love and Brand Prominence was found.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherSosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectLüks Tüketimtr_TR
dc.subjectToplumsal görünürlüktr_TR
dc.subjectHedonizmtr_TR
dc.subjectBenzersiz olma ihtiyacıtr_TR
dc.subjectMateryalizmtr_TR
dc.subjectStatü tüketimitr_TR
dc.subjectPLStr_TR
dc.subject.lcshTüketici Davranışlarıtr_TR
dc.subject.lcshNiş Pazarlamatr_TR
dc.subject.lcshÜrün Pazarlamasıtr_TR
dc.titleLüks Tüketimi Etkileyen Faktörler: Farklı Toplumsal Görünürlük Düzeyindeki Ürünler İçin Bir Araştırmatr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozetBu çalışmanın amacı, toplumsal görünürlük düzeyi yüksek ve düşük lüks ürünlerin tüketimini etkileyen faktörlerin farklı olup olmadığını ve bu ilişkide herhangi bir moderatör etkinin bulunup bulunmadığını araştırmaktır. Bu bağlamda çalışmanın bağımlı değişkeni lüks ürün tüketim miktarı, bağımsız değişkenleri ise, Hedonizm, Benzersiz Olma İhtiyacı, Materyalizm ve Statü Tüketimi olarak belirlenmiştir. Söz konusu bağımlı ve bağımsız değişkenler arasındaki ilişkide Marka Aşkı ve Marka Şöhreti’nin düzenleyici etkisi araştırılmıştır. Bu amaçla toplumsal görünürlük düzeyi yüksek ürün olarak lüks saat, toplumsal görünürlük düzeyi düşük ürünler olarak niş parfüm ve lüks tıraş ekipmanları belirlenmiştir. Ampirik kısmında anket yönteminin kullanıldığı araştırmanın ana kütlesi bu ürünleri satın alan tüketicilerdir ve veri, çevrimiçi platformlardan örneklem yöntemiyle toplanmıştır. Kısmi en küçük kareler (PLS) yapısal eşitlik modeli (SEM) analizi ile elde edilen sonuçlara göre Materyalizm ve Statü Tüketimi’nin toplumsal görünürlük düzeyi yüksek lüks ürün tüketiminde; Hedonizm ve Benzersiz Olma İhtiyacı’nın toplumsal görünürlük düzeyi düşük lüks ürün tüketiminde pozitif yönde etkisi olduğu bulunmuştur. Ancak, Marka Aşkı ve Marka Şöhreti’ne ilişkin herhangi bir düzenleyici etki bulunamamıştır.tr_TR
dc.contributor.departmentİşletmetr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2020-02-03T07:28:32Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster