Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÇetin, Alptr_TR
dc.contributor.authorYousefi Azarfam, Ali Akbartr_TR
dc.date.accessioned2015-10-14T13:38:57Z
dc.date.available2015-10-14T13:38:57Z
dc.date.issued2013tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/1726
dc.description.abstractProprioceptive deficits in knee osteoarthritis have been documented in several studies. The methods to enhance knee proprioception, can help prevent falls in this group of patients. The aim of this study, was to establish the efficacy of kinesiotaping, and video game based virtual reality application, in the treatment of proprioceptive deficits in knee osteoarthritis. 40 patients, aged 50-75 years old, diagnosed as having right knee, or bilateral knee osteoarthritis, were enrolled in the current study. All patients were classified as garde 2 or 3 according to Kellgren-Lawrence radiologic grading scale. The patients were randomly assigned to three groups. The first group, as the virtual reality application group, were instructed to play a simple video game, by knee movements, for 15-20 minutes everyday, apart from standard physical therapy program. They could control a rocket to beat a ball on computer screen, moving their knees. The second group, enrolled in a program of knee kinesiotaping , along with standard physical therapy program. The third group, as the control group, received superficial and deep heating application, and knee exercises, as a standard physical therapy program. The patients were assessed before and after the treatment, using VAS pain score, WOMAC osteoarthritis index, and right knee proprioception measurement by knee joint angle reproduction test. The results showed that VAS pain score, and WOMAC osteoathritis index values, significantly decreased in all groups, and kinesiotaping caused the most dramatic changes in pain. Although proprioception measurements showed mild improvement at 15 degrees of knee flexion among the patients in the second and third groups, the most significant changes of proprioception were detected in the first group. According to these findings, analgesic effects of kinesiotaping, and the effects of virtual reality training on proprioception, reveal the efficacy of these treatment options in knee osteoarthritis, along with standard physical therapy programs, specially in the elderly population.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherTıp Fakültesitr_TR
dc.subjectKnee Osteoarthritistr_TR
dc.titleDiz Osteoartriti Olan Hastalarda Sanal Gerçeklik Uygulaması ve Kinezyolojik Bantlamanın Propriosepsiyon Üzerinde Etkinliği ve Kıyaslamasıtr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesisen
dc.callno2013/185tr_TR
dc.contributor.departmentoldFizyoterapi ve Rehabilitasyon Anabilim Dalıtr_TR
dc.description.ozetProprioseptif eğitim, özellikle yaşlı popülasyonda dengenin sağlanması ve düşmelerin önlenmesi için önemlidir. Diz osteoartritinde propriosepsiyon eğitimine yönelik yeni tedavi seçenekleri, fonksiyonel durumun iyileşmesine ve düşmelerin azalmasına neden olabilir. Bu çalışmanın amacı, diz osteoartriti hastalarında, kinezyolojik bantlama ve oyun tabanlı sanal gerçeklik uygulamasının, diz propriosepsiyonu üzerindeki etkilerini araştırmaktadır. 50-75 yaş arası, primer sağ diz veya bilateral diz osteoartiriti tanısı olan ve Kellgren-Lawrence evrelemesine göre evre 2 ve 3 olan, 40 hasta çalışmaya dâhil edilmiştir. Hastalar randomize şekilde 3 gruba atandılar. Birinci gruba, rutin fizik tedavi programı ile birlikte, günlük 15-20 dakikalık oyun tabanlı sanal gerçeklik uygulaması yapıldı. Hastalardan, diz hareketleri ile bilgisayar ekranındaki bir roketi kontrol ederek, basit bir top yakalama oyunu oynamaları istendi. İkinci gruptaki hastalara ise, rutin fizik tedavi ile birlikte, üç hafta süreyle kinezyolojik bantlama yapıldı. Üçüncü gruptaki hastalar, kontrol grubu olarak, yüzeyel ve derin sıcak uygulaması ve diz egzersizlerinden oluşan, rutin fizik tedavi programına alındılar. Hastaların değerlendirilmesi, tedavi öncesi ve sonrası, VAS ağrı skoru, WOMAC osteoartrit indeksi ve sağ diz propriosepsiyon ölçümü ile yapıldı. Sonuçlarda, her üç grupta, VAS ağrı skoru ve WOMAC osteoartrit indeksinde belirgin düzelme sağlandı. En fazla ağrı azalması, kinezyolojik bantlama yapılan ikinci grupta gerçekleşti. Propriosepsiyon testi sonuçlarında ise, ikinci ve üçüncü grupta 15 derecelik diz fleksiyonunda iyileşme tespit edilmesiyle birlikte, en fazla düzelme, tüm ölçülen açılarda, sanal gerçeklik uygulaması yapılan birinci grupta görüldü. Bu bulgular, özellikle yaşlı hasta popülasyonunda, kinezyolojik bantlamanın ağrı azaltıcı etkileri ve sanal gerçeklik uygulamalarının, propriosepsiyon üzerindeki olumlu etkileri nedeniyle, rutin fizik tedavi programları yanında faydalı olabileceğini göstermektedir.tr_TR
dc.subtypemedicineThesis


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster