Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKerem Günel, Mintazetr_TR
dc.contributor.authorSeyhan, Kübratr_TR
dc.date.accessioned2015-10-14T13:38:54Z
dc.date.available2015-10-14T13:38:54Z
dc.date.issued2015tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/1678
dc.description.abstractThis study was designed to investigate the effects of different sitting positions, unsupported and supported with adaptive seating device, on quality of upper limb motor functions on children with spastic cerebral palsy (CP) and for this aim, 41 children with spastic quadriplegic CP whom level III and IV according to GMFCS, age between 18 months and 5 years old included to this study. All examinations were performed within two groups as a Level III and IV. The demographic properties of participant children (gender, diagnosis, date and place of birth, body height, body weight, prenatal, natal and postnatal history, informations of the mother and father of child) was recorded and each child was evaluated with Modified Ashworth Scale (MAS), Gross Motor Function Measurement (GMFM), Gross Motor Function Classification System (GMFCS), Quality of Upper Extremity Skills Test (QUEST), Early Clinical Assessment of Balance (ECAB). The quality of upper limb functions of children were evaluated with Quality of Upper Extremity Skills Test in four different positions which are long and short sitting positions, with adaptive seating device and without support. According to the outcomes, children who were level III were been higher GMFM, ECAB, QUEST subdivisions and total scores than level IV in supported, unsupported short or long sitting position (p<0.05). According to the comparison in two different positions within both groups, QUEST total scores with adaptive supported short and long sitting were better than unsupported short and long sitting, supported or unsupported short sitting were better than unsupported short or long sitting positions (p<0.05). Short sitting position with adaptive seating device was identified the most supportive position about the quality of upper extremity skills ( p<0.05). In conclusion, it may emphesised that adaptive seating device tool should be used to support to increase their upper extremity function and the participation of children in daily life activities in controlled, symmetric and balanced different sitting position for level III and IV children with spastic quadriplegic CP.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherSağlık Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.subjectCerebral palsytr_TR
dc.titleSerebral Palsili Çocuklarda Farklı Oturma Pozisyonlarının Üst Ekstremite Motor Fonksiyonlarına Etkisinin Araştırılmasıtr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.callno2015/1709tr_TR
dc.contributor.departmentoldFizyoterapi ve Rehabilitasyon Anabilim Dalıtr_TR
dc.description.ozetBu çalışma spastik kuadriplejik Serebral Palsili (SP) çocuklarda desteksiz ve adaptif oturma cihazlarıyla destekli farklı oturma pozisyonlarının üst ekstremite motor fonksiyon kalitesine olan etkisini araştırmak amacıyla planlandı ve bu amaçla, 18 ay ile 5 yaş arası, GMFCS'ye göre seviye III ve IV'te yer alan 41 spastik kuadriplejik SP'li çocuk değerlendirmeye alındı. Bütün incelemeler Seviye III ve IV olarak iki grup halinde gerçekleştirildi. Çocukların demografik bilgileri (cinsiyet, tanı, doğum yeri ve tarihi, boy, vücut ağırlığı, doğum öncesi, doğum sırası ve doğum sonrası hikaye, anne-babaya ait bilgiler) kayıt edildi ve her biri Modifiye Ashworth Skalası (MAS), Kaba Motor Fonksiyon Ölçümü (GMFM), Kaba Motor Fonksiyon Sınıflama Sistemi (GMFCS), Erken Kliniksel Denge Ölçümü (ECAB) ile değerlendirildi. Çocuklar uzun ve kısa oturma pozisyonlarında önce desteksiz daha sonra adaptif oturma desteği ile destekli olarak dört farklı pozisyona yerleştirildi. Bu pozisyonlarda üst ekstremite fonksiyonlarının kalitesi, Üst Ekstremite Becerilerinin Kalitesi Testi (QUEST) ile değerlendirildi. Buna göre; Seviye III'te yer alan çocukların GMFM, ECAB alt bölümleri ve toplam puanları ile destekli, desteksiz kısa ve uzun oturma pozisyonlarında QUEST alt bölüm ve total puanları Seviye IV'te yer alan çocuklardan anlamlı bir şekilde yüksek çıktı (p<0.05). Farklı iki pozisyonda grup içi karşılaştırmalara göre çalışmaya dahil edilen çocuklarda QUEST toplam puanları; destekli kısa oturmada desteksiz kısa oturmaya göre, destekli uzun oturmada desteksiz uzun oturmaya göre, destekli kısa oturmada destekli uzun oturmaya göre ve desteksiz kısa oturmada desteksiz uzun oturmaya göre daha yüksek bulundu (p<0.05). Destekli kısa oturma pozisyonu, üst ekstremite becerilerinin kalitesini en çok destekleyen pozisyon olarak belirlendi (p<0.05). Sonuç olarak; Seviye III ve IV'te yer alan spastik kuadriplejik SP'li çocuklarda kontrollü, simetrik ve dengeli farklı oturma pozisyonlarında adaptif oturma araçlarının; üst ekstremite fonksiyonlarını artırmak ve günlük yaşam aktivitelerinde katılımı desteklemek için kullanılması gerektiği vurgulanabilir.tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster