Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKerem Günel, Mintazetr_TR
dc.contributor.authorMüezzinoğlu, Özgetr_TR
dc.date.accessioned2015-10-14T13:38:53Z
dc.date.available2015-10-14T13:38:53Z
dc.date.issued2014tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/1666
dc.description.abstractSevere motor paralsy and physically restrictions affect ambulation and mobilization children with meningomyelocele (MMC). In early period, the use of standing, weight bearing and mobilization training at physiotherapy and rehabilitation programme is important to avoid negative problems. The purpose of our study was investigating the effectiveness of the standing and weight bearing training for physically functional capacity in children with MMC. 25 children with MMC whose age between 12 months-18 years and live in Ankara were joined the study. 14 children became intervention grup and 11 children became control group. At the beginning of the study, children's demographic dates were written, and children were evaluated with Gross Motor Function Measurement (GMFM), Pediatric Functional Independent Measurement (WeeFIM), Trunk Impairment Scale (TIS) and manual muscle tests. Children' families were evaluated with Beck Depression Inventory (BDI) and Nottingham Health Profile (NHP). Children in intervention group, 2 hours daily standing and weight bearing training as home programme were added physiotherapy and rehabilitation programme for 8 weeks. After 8 weeks all measurements did again. After the treatment GMFM and TIS changes were found statistically significant (p<0,05) in inventory group. There was no significant change in WeeFIM. BDI and NHP changes were found statistically significant (p<0,05) in inventory group's mothers (p<0,05). When hypotheses identified for this study, standing and weight bearing training affect physical and functional capacity positively children with MMC and we can say that standing and weight bearing training should add physiotherapy and rehabilitation programme.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherSağlık Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.subjectSpina bifidatr_TR
dc.titleMeningomyeloselde Ayakta Durma ve Ağırlık Aktarma Eğitiminin Fiziksel Fonksiyonel Kapasite Üzerine Etkisinin Incelenmesitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.callno2014/968tr_TR
dc.contributor.departmentoldFizyoterapi ve Rehabilitasyon Anabilim Dalıtr_TR
dc.description.ozetMeningomyeloselli (MMS) çocuklarda ileri derecede motor kayıp ve fiziksel sınırlanmalar, ambulasyon ve mobilizasyonu etkilemektedir. Erken dönemde fizyoterapi ve rehabilitasyon programında ağırlık aktarma, ayakta durma ve mobilizasyon eğitimi negatif problemlerin önlenmesi açısından büyük önem taşımaktadır. Araştırmamızın amacı; MMS'li çocuklarda ayakta durma ve ağırlık aktarma eğitiminin fiziksel fonksiyonel kapasiteye etkisini incelemektir. Çalışmaya Ankara ilinde yaşayan, yaşları 12 ay-18 yaş arası 25 MMS'li çocuk katılmıştır. Çocuklar 14'ü çalışma grubu, 11'i kontrol grubu olmak üzere iki gruba ayrılmıştır. Çalışmanın başında çocukların demografik bilgileri alınmış, çocuklar Kaba Motor Fonksiyon Ölçütü (KMFÖ), Pediatrik Fonksiyonel Bağımsızlık Ölçütü (PFBÖ), Gövde Etkilenim Ölçeği (GEÖ) ve Manuel Kas testi ile değerlendirilmiştir. Anne ve babalara Beck Depresyon Envanteri (BDE) ve Nottingham Sağlık Profili (NSP) uygulanmıştır. Çalışma grubunda bulunan çocuklara özel eğitimdeki fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarına ek olarak, günde iki saat ayakta durma ve ağırlık aktarma çalışması ev programı olarak eklenmiştir. 8 hafta sonunda ilk değerlendirmeler tekrar yapılmıştır. Çalışma grubunda tedavi sonrası KMFÖ ve GEÖ'ndeki değişim anlamlı bulunmuştur (p<0,05). PFBÖ'nde anlamlı değişiklik bulunmamıştır. Çalışma grubundaki çocukların annelerinin BDE ve NSP'deki değişimleri anlamlı bulunmuştur (p<0,05). Çalışma için kurulan hipotezlere bakıldığında, KMFÖ ve GEÖ'ne göre ayakta durma ve ağırlık aktarma eğitiminin MMS'li çocuklarda fiziksel fonksiyonel kapasiteyi olumlu etkilediği ve MMS'li çocukların fizyoterapi ve rehabilitasyon programına destekli ayakta durma ve ağırlık aktarma eğitiminin eklenmesi gerektiği söylenebilir.tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster