dc.contributor.advisor | Bayhan, Nur Pınar | tr_TR |
dc.contributor.author | Aytekin, Çiğdem | tr_TR |
dc.date.accessioned | 2015-10-14T13:34:01Z | |
dc.date.available | 2015-10-14T13:34:01Z | |
dc.date.issued | 2014 | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/1608 | |
dc.description.abstract | In this thesis,
it is aimed to develop a home-based early intervention program with help of
activity based approach and to prove the effectiveness of the program on18
month old child with developmental delay/developmental delay risk. This
study is a case study. In the application of the early intervention program in
this study, according to early intervention system, necessary interviews are
made with the family and detailed information about the child is collected at
the beginning. After first studies, a detailed developmental evaluation of the
child is performed and functional goals for the child are determined, then
Individualized Family Service Plan is filled with the family. As part of early
intervention program, developmental support programs are planned
according to individual characteristics of family and child. After this process
intervention program is implemented with the child and his family. Child,
mother, father and sister is incorporated with early intervention program and
36 developmental support programs are implemented in home environment.
According to the study, child’s developmental improvement is evaluated and
results are shown graphically, also mother comments the applied program as
a directly contributed person. All collected data from the study show that the
early intervention program developed by the researcher has positive effect on
child’s developmental level and mothers’ opinion about the program. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.subject | Early intervention | tr_TR |
dc.title | Ev Temelli Erken Müdahale Programının Geliştirilmesi: Bir Vaka Çalışması | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/doctoralThesis | tr_TR |
dc.callno | 2014/1091 | tr_TR |
dc.contributor.departmentold | Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Anabilim Dalı | tr_TR |
dc.description.ozet | Yürütülen bu tez
çalışmasında, etkinlik temelli yaklaşımdan yararlanılarak ev temelli gelişimsel
erken müdahale programı oluşturmak ve bu programın gelişimsel
gecikmesi/gecikme riski bulunan 18 aylık E.A.’nın gelişimi üzerindeki
etkililiğini ortaya koymak amaçlanmıştır. Çalışma, vaka çalışması olarak ele
alınmıştır. Çalışma kapsamında geliştirilen gelişimsel erken müdahale
programının uygulama sürecinde öncelikle aile ile aile merkezli uygulamalar
ve erken müdahale çalışmaları kapsamında gerekli görüşmeler yapılmış,
çocukla ilgili detaylı gelişimsel bilgiler alınmıştır. Sonrasında çocuğun ayrıntılı
bir gelişim değerlendirmesi yapılmış, çocuk için işlevsel olduğu kararlaştırılan
hedefler belirlenmiş, aile ile birlikte gelişimsel erken müdahale programı
kapsamında oluşturulan Bireyselleştirilmiş Aile Hizmet Planı doldurulmuştur.
Müdahale programı kapsamında, çalışılan çocuk ve ailesinin bireysel
özellikleri dikkate alınarak gelişimsel destek uygulamaları planlanmıştır. Bu
sürecin ardından çocuk ve ailesi ile müdahale programı uygulanmış; çocuk,
anne, baba ve abla erken müdahale programına dahil edilmiş, anne ile
birlikte ev ortamında toplam 36 adet gelişimsel destek uygulaması
yürütülmüştür. Uygulama kapsamında, yapılan ara değerlendirmeler ile
çocuğun gelişimsel ilerleme durumu değerlendirilmiş ve sonuçlar grafikler
aracılığıyla ortaya konulmuş; ayrıca, çalışmaya doğrudan katılım gösteren
kişi olarak anne uygulanan programı değerlendirmiştir. Çalışmadan elde
edilen tüm bulgular, oluşturulan gelişimsel erken müdahale programının
çocuğun gelişimsel düzeyi üzerinde ve annenin programla ilgili görüşlerinde
olumlu etki yarattığına dair sonuçlar ortaya koymuştur. | tr_TR |