Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorBayhan, Nur Pınartr_TR
dc.contributor.authorAytekin, Çiğdemtr_TR
dc.date.accessioned2015-10-14T13:34:01Z
dc.date.available2015-10-14T13:34:01Z
dc.date.issued2014tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/1608
dc.description.abstractIn this thesis, it is aimed to develop a home-based early intervention program with help of activity based approach and to prove the effectiveness of the program on18 month old child with developmental delay/developmental delay risk. This study is a case study. In the application of the early intervention program in this study, according to early intervention system, necessary interviews are made with the family and detailed information about the child is collected at the beginning. After first studies, a detailed developmental evaluation of the child is performed and functional goals for the child are determined, then Individualized Family Service Plan is filled with the family. As part of early intervention program, developmental support programs are planned according to individual characteristics of family and child. After this process intervention program is implemented with the child and his family. Child, mother, father and sister is incorporated with early intervention program and 36 developmental support programs are implemented in home environment. According to the study, child’s developmental improvement is evaluated and results are shown graphically, also mother comments the applied program as a directly contributed person. All collected data from the study show that the early intervention program developed by the researcher has positive effect on child’s developmental level and mothers’ opinion about the program.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherSağlık Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.subjectEarly interventiontr_TR
dc.titleEv Temelli Erken Müdahale Programının Geliştirilmesi: Bir Vaka Çalışmasıtr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.callno2014/1091tr_TR
dc.contributor.departmentoldÇocuk Gelişimi ve Eğitimi Anabilim Dalıtr_TR
dc.description.ozetYürütülen bu tez çalışmasında, etkinlik temelli yaklaşımdan yararlanılarak ev temelli gelişimsel erken müdahale programı oluşturmak ve bu programın gelişimsel gecikmesi/gecikme riski bulunan 18 aylık E.A.’nın gelişimi üzerindeki etkililiğini ortaya koymak amaçlanmıştır. Çalışma, vaka çalışması olarak ele alınmıştır. Çalışma kapsamında geliştirilen gelişimsel erken müdahale programının uygulama sürecinde öncelikle aile ile aile merkezli uygulamalar ve erken müdahale çalışmaları kapsamında gerekli görüşmeler yapılmış, çocukla ilgili detaylı gelişimsel bilgiler alınmıştır. Sonrasında çocuğun ayrıntılı bir gelişim değerlendirmesi yapılmış, çocuk için işlevsel olduğu kararlaştırılan hedefler belirlenmiş, aile ile birlikte gelişimsel erken müdahale programı kapsamında oluşturulan Bireyselleştirilmiş Aile Hizmet Planı doldurulmuştur. Müdahale programı kapsamında, çalışılan çocuk ve ailesinin bireysel özellikleri dikkate alınarak gelişimsel destek uygulamaları planlanmıştır. Bu sürecin ardından çocuk ve ailesi ile müdahale programı uygulanmış; çocuk, anne, baba ve abla erken müdahale programına dahil edilmiş, anne ile birlikte ev ortamında toplam 36 adet gelişimsel destek uygulaması yürütülmüştür. Uygulama kapsamında, yapılan ara değerlendirmeler ile çocuğun gelişimsel ilerleme durumu değerlendirilmiş ve sonuçlar grafikler aracılığıyla ortaya konulmuş; ayrıca, çalışmaya doğrudan katılım gösteren kişi olarak anne uygulanan programı değerlendirmiştir. Çalışmadan elde edilen tüm bulgular, oluşturulan gelişimsel erken müdahale programının çocuğun gelişimsel düzeyi üzerinde ve annenin programla ilgili görüşlerinde olumlu etki yarattığına dair sonuçlar ortaya koymuştur.tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster