Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKapucu, Sevgisuntr_TR
dc.contributor.authorKöroğlu, Esratr_TR
dc.date.accessioned2015-10-14T13:26:37Z
dc.date.available2015-10-14T13:26:37Z
dc.date.issued2014tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/1508
dc.description.abstractThis research, is an intervention study to evaluate effectiveness of planned education and follow-up program on quality of life, anxiety and depression levels of patients with pacemaker. The research sample is consisted of 60 (30 intervention, 30 control) patients implanted with pacemaker that met the study criteria whom followed at Ankara University Faculty of Medicine Heart Center, and Turkey High Specialization Education and Investigation Hospital. Nonprobability sampling method was used to choose the research sampling. Data were collected with; patient identifier data collection form, Spielberger's State-Trait Anxiety Inventory, the Beck Depression Inventory and SF-36 Quality of Life Questionnaire. These scales were applied to patients at the beginning of the study and again after two months. In the first interview with patients in intervention group, individual interviews were carried to identify education requirements, individual education was given on the related subjects, second meeting is planned for two months later. A phone number is given to patients and their relatives to reach the researchers during this time. Patients and their relatives have received counseling from researchers by phone in between the interviews. The normal clinical procedure continued for the control group, this group also given education at the end of the research. When groups first and last assessment results compared; a decrease in the anxiety, depression level, an increase in average scores of many sub-scale quality of life is identified in. intervention group patients.In accordance with the results obtained from this study, Also evaluation of psychosocial aspects of patients with pacemakers, a presence of consultants reachable by telephone, implementation of planned education and follow-up programs by nurses is recommended.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherSağlık Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.subjectNursingtr_TR
dc.titleKalp Pili (Pacemaker) Takılan Hastalara Uygulanan Planlı Eğitim ve Izlem Programının Etkinliğinin Belirlenmesitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.callno2014/1041tr_TR
dc.contributor.departmentoldİç Hastalıkları Hemşireliği Anabilim Dalıtr_TR
dc.description.ozetBu araştırma, kalp pili olan hastalara uygulanan planlı eğitim ve izlem programının yaşam kalitesi, anksiyete ve depresyon düzeyleri üzerine etkinliğinin değerlendirilmesi amacıyla yapılan bir müdahale çalışmasıdır. Araştırmanın örneklemini Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Kalp Merkezi’nde ve Türkiye Yüksek İhtisas Eğitim ve Araştırma Hastanesi’nde izlemi yapılan ve araştırma kriterlerine uygun kalp pili implante edilmiş 60 (30 müdahale, 30 hasta kontrol) hasta oluşturmuştur. Araştırma örnekleminin seçiminde olasılıksız örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Verilerin toplanmasında; Hastalara ilişkin tanıtıcı veri toplama formu, Spielberger’in Durumluk-Süreklilik Kaygı Envanteri, Beck Depresyon Envanteri ve SF-36 yaşam kalitesi ölçeği kullanılmıştır. Bu ölçekler hastalara araştırmanın başlangıcında ve tekrar 2 ay sonrasında uygulanmıştır. Müdahale grubundaki hastalara ilk görüşmede, bireysel görüşmeler yapılarak eğitim gereksinimleri belirlenmiş, ilgili konularda bireysel eğitim verilmiş, 2 ay sonrası için ise ikinci görüşme planlanmıştır. Bu süre içinde hasta ve yakınlarına araştırmacıya ulaşabileceği telefon numarası verilmiştir. Görüşmeler arasındaki sürede hasta ve yakınları araştırmacıyı telefonla arayarak danışmanlık almışlardır. Kontrol grubunda ise kliniğin normal prosedürü devam etmiş, araştırma sonunda bu grubu da eğitim verilmiştir. Gruplar arasında ilk ve son değerlendirme sonuçları karşılaştırıldığında; müdahale grubu hastaların anksiyete, depresyon düzeyinde azalma, yaşam kalitesinin birçok alt ölçeğinde puan ortalamalarında artış olduğu belirlenmiştir. Araştırmadan elde edilen sonuçlar doğrultusunda, kalp pili olan hastaların piskososyal yönlerinin de değerlendirilmesi, telefonla ulaşabilecekleri danışmanların bulunması, hemşire tarafından planlı eğitim ve izlem programlarının uygulanması önerilmiştir.tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster