dc.contributor.advisor | Bağcı, Serpil | tr_TR |
dc.contributor.author | Kalgay, Oben Lale | tr_TR |
dc.date.accessioned | 2015-10-14T13:10:07Z | |
dc.date.available | 2015-10-14T13:10:07Z | |
dc.date.issued | 2015 | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/1349 | |
dc.description.abstract | The main subject of my thesis is to analyze the illustrations of Lamii's Maqtal-i Âl-i Resûl, which is a poem book about the martyrdom of Imam Husain, in Turkish Islamic and Arts Museum registered in T1958. A second copy of the same work in London Biritish Library Or. 7238 and another copy in Polond Krakow Czartoryski Library Nr.2327 III will also be analyzed in terms of iconography, style and composition. A comparative evaluation will be made between these works while considering the features of the paintings taking place in the manuscripts. Other than the copies mentioned above, there is another dispersed copy of three leaves brought to various museums. These three separate leaves will be evaluated as well.In the paintings of Maqtal-i Âl-i Resûl copies XVI. century Safavid era effects are seen and at the same time the style is unique for Baghdad. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Sosyal Bilimler Enstitüsü | tr_TR |
dc.subject | Maqtal | tr_TR |
dc.title | Lamii Çelebi'nin Makteli Ali Resul Adlı Eserinin Tasvirli Bir Nüshası: İstanbul Türk ve İslam Eserleri Müzesi T1958 | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.callno | 2015/2129 | tr_TR |
dc.contributor.departmentold | Sanat Tarihi | tr_TR |
dc.description.ozet | Tezimin esas konusunu ünlü Osmanlı şairi Lamiî Çelebi'nin, Maktel-i Âl-i Resûl adlı eserinin Türk ve İslam Eserleri Müzesi'ndeki T 1958'de kayıtlı yazma nüshasında bulunan resimlerin incelenmesi oluşturmaktadır. Aynı eserin Londra Biritish Library Or. 7238'de ve Polonya Krakow'da Czartoryski Kitaplığın'da Nr.2327 III'te kayıtlı nüshalarında bulunan resimlerle de karşılaştırmalı değerlendirilmesi yapılarak, ikonografi, üslup ve kompozisyon düzeniyle ilgili özellikleri anlatılmıştır. Yukarıda adı geçen üç nüsha dışında bir de parçalanarak çeşitli müzelere dağılan tek yapraklar halinde olan bir nüshadan kalan üç resim değerlendirilecektir.XVI. yüzyıl Safevi devri etkilerinin görüldüğü Maktel-i Âl-i Resûl nüshalarındaki resimlerde daha çok savaş, ölüm, ve biat sahneleri karşımıza çıkmaktadır. | tr_TR |