dc.contributor.advisor | Seber, Hande | tr_TR |
dc.contributor.author | Kirpikli, Deniz | tr_TR |
dc.date.accessioned | 2015-10-14T13:03:50Z | |
dc.date.available | 2015-10-14T13:03:50Z | |
dc.date.issued | 2013 | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/1262 | |
dc.description.abstract | As a result of the changes England experienced at the end of the eighteenth century, Romanticism emerged as a new literary movement. Under the revolutionary influences of the period, the Romantic poets turned to nature and believed in the guidance of instincts rather than reason. Being one of the second generation English Romantics, John Keats particularly deals with the aesthetic aspects of the movement. His chief interest in his works is a constant search for beauty which he equates with truth. As a poet who believes in the authenticity of imaginative faculty, he does not accept the dominance of intellect in the perception of truth. Rather, he builds an alternative world of beauty to highlight the mysterious aspects of reality, the perception of which requires more than reason. | tr_TR |
dc.language.iso | en | tr_TR |
dc.publisher | Sosyal Bilimler Enstitüsü | tr_TR |
dc.subject | John Keats | tr_TR |
dc.title | The Use of Myth, the Supernatural and the Gothic in John Keats’s Poetry | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.callno | 2013/174 | tr_TR |
dc.contributor.departmentold | İngiliz Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.description.ozet | On sekizinci yüzyılın sonlarında İngiltere’de yaşanan değişimlerin sonucunda Romantizm yeni bir edebiyat akımı olarak ortaya çıkmıştır. Dönemin devrimci etkileri altında, Romantik şairler doğadan ilham almış ve akıl yerine içgüdülerin rehberliğine inanmışlardır. İkinci kuşak Romantik şairlerden olan John Keats bu yeni akımın özellikle estetik yönleriyle ilgilenmiştir. Keats’in eserlerindeki başlıca odak noktası, gerçekle bir tuttuğu güzelliğe ulaşmak için daimi bir arayıştır. Hayal gücünün önemi ve gerçekliğine inanan bir şair olarak Keats, gerçeğin algısında aklın hakimiyetini kabul etmez. Aklın tek başına yeterli olmadığı gerçeği kavrama sürecinde onun gizemli yönlerini öne çıkarmak için alternatif bir dünya sunar. | tr_TR |