Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorErol, Burçintr_TR
dc.contributor.authorÖzmen, Meriç Tutkutr_TR
dc.date.accessioned2015-10-14T13:03:49Z
dc.date.available2015-10-14T13:03:49Z
dc.date.issued2013tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/1258
dc.description.abstractThe purpose of this thesis is to examine Malory s criticial attitude towards the courtly love convention in Le Morte Darthur. Malory includes three different love triangles in his work and his treatment of each triangle demonstrates his stance towards courtly love. While relating the love triangles between Uther-Igrayne-Gorlois and Tristan-Isolde-Mark, Malory is neutral and not critical. However, the Lancelot-Guinevere-Arthur love triangle is different from the other two, as Malory uses this story to illustrate the catastrophic effects of courtly love.This thesis, therefore, concludes that by employing three different love triangles, pointing out their differences and illustrating how they conform or do not conform to the courtly love convention, Malory aims to present a critical stance towards courtly love.tr_TR
dc.language.isoentr_TR
dc.publisherSosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.subjectLe morte darthurtr_TR
dc.titleCourtly Love Tradition in Malory’s Le Morte Darthur Reconsideredtr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.callno2013/510tr_TR
dc.contributor.departmentoldİngiliz Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.description.ozetBu tezin amacı Le Morte Darthur da Malory nin saraylı usulü aşk geleneğine karşı olan eleştirel tutumunu incelemektir. Malory eserine üç aşk üçgeni dahil etmektedir ve her bir aşk üçgenine karşı sergilediği tutum, onun saraylı usulü aşk geleneğine karşı olan tavrını göstermektedir. Uther-Igrayne-Gorlois ve Tristan-Isolde-Mark arasındaki aşk üçgenlerini aktarırken, Malory bu ilişkilerin saraylı aşkı olmadığını vurgular. Ancak Malory, Lancelot-Guinevere-Arhur aşk üçgenini, saraylı usulü aşkın yıkıcı etkilerini göstermekte kullandığı için diğer iki aşk üçgeninden farklıdır.Bu çalışmanın sonucunda, birbirinden farklı üç aşk üçgeni kullanarak, bu aşk üçgenleri arasındaki farklılıklara dikkat çekerek ve bu aşk üçgenlerinin saraylı usulü aşk geleneğine nasıl uyduklarını ya da uymadıklarını göstererek Malory nin zamanın rağbet gören kavramlarından olan saraylı usulü aşka karşı eleştirel bir duruş sergilediği kanıtlanılmıştır.tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster