Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorReis, Huriyetr_TR
dc.contributor.authorYıldız, Nazantr_TR
dc.date.accessioned2015-10-14T13:03:48Z
dc.date.available2015-10-14T13:03:48Z
dc.date.issued2015tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/1255
dc.description.abstractThis study of Geoffrey Chaucer’s The Canterbury Tales reads his pilgrims as the hybrids of medieval borderline community, created by social mobility. Thus, drawing on Bhabha’s postcolonial concepts of hybridity, in–betweenness, third space and mimicry, this dissertation argues that Chaucer’s The Canterbury Tales depicts a variety of medieval hybrid identities. Accordingly, Chapter I discusses the Knight as a medieval hybrid owing to the changes within his own estate, the nobility, and his consequent downward mobility putting him in-between the realms and required values of his old and new status. In Chapter II, similar to the Knight, yet moving from the nobility to the clergy, the Monk and the Prioress are examined as noble hybrids due to downward mobility. Finally, Chapter III analyses the Franklin and the Miller as the hybrids and mimics of upward mobility, who challenge the social order and ask for their own order by claiming gentility.tr_TR
dc.language.isoentr_TR
dc.publisherSosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.subjectGeoffrey chaucertr_TR
dc.titleHybridity in Geoffrey Chaucer’S the Canterbury Tales: Reconstructing Estate Boundariestr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.callno2015/2087tr_TR
dc.contributor.departmentoldİngiliz Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.description.ozetBu çalışma Geoffrey Chaucer’ın Canterbury Hikayeleri’ndeki karakterlerini toplumsal hareketlilik sonucu arada kalmış Ortaçağ melez kimlikleri olarak ele almaktadır. Bu doğrultuda, bu çalışma Bhabha’nın sömürgecilik sonrası dönem çerçevesinde geliştirdiği melezleşme, arada kalmışlık, üçüncü alan ve taklitçilik kavramlarından yola çıkarak, Chaucer’ın Canterbury Hikayeleri’nde çok farklı Ortaçağ melez kimliklerini gözler önüne serdiğini savunmaktadır. Bu bağlamda, Birinci Bölüm Chaucer’ın Şövalyesinin mensubu olduğu soylular sınıfındaki büyük değişim sebebiyle toplumsal konumunu kaybetmesinden dolayı eski ve yeni konumunun gerektirdiği farklı değerler arasında melez bir kimlik geliştirdiğini ele almaktadır. İkinci Bölümde ise, Chaucer’ın Keşiş ve Başrahibesi, Şövalye’ninkine benzer bir şekilde fakat soylular sınıfından ruhban sınıfına geçerek, toplumda alçalmaları sebebiyle soylu melez kimlikler olarak incelenmektedirler. Son olarak, Üçüncü Bölüm’de toplumsal düzene karşı çıkıp soylu sınıtr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster