dc.contributor.advisor | Kurbanoğlu, Serap | tr_TR |
dc.contributor.author | Moftakhari, Mandana Mir | tr_TR |
dc.date.accessioned | 2015-10-14T12:55:31Z | |
dc.date.available | 2015-10-14T12:55:31Z | |
dc.date.issued | 2013 | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/1221 | |
dc.description.abstract | In the information era, e-learning is considered as one of the means to increase the globalcompetitiveness of a nation. Before e-learning is largely implemented in education system, it isimportant to assess the e-learning readiness. The main purpose of this research is to discover whether Faculty of Letters of HacettepeUniversity is ready for e-learning. Survey method and questionnaire are used for data collection.Stratified sampling was used to select samples. | tr_TR |
dc.language.iso | en | tr_TR |
dc.publisher | Sosyal Bilimler Enstitüsü | tr_TR |
dc.subject | E-learning | us_US |
dc.subject | E-öğrenim | tr_TR |
dc.subject | e-learning readiness | us_US |
dc.subject | e-öğrenim hazırlığı | tr_TR |
dc.title | Evaluating E-Learning Readiness of Faculty of Letters of Hacettepe | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.callno | 2013/368 | tr_TR |
dc.contributor.departmentold | Bilgi ve Belge Yönetimi | tr_TR |
dc.description.ozet | Bilgi çağında e-öğrenme bir ulusun küresel rekabet gücünü artırmak için önemli araçlardan biriolarak kabul edilmektedir. E-öğrenme, eğitim sisteminde uygulanmadan önce e-öğrenmehazırlık durumunu değerlendirmek önemlidir.Bu çalışmanın ana amacı, Hacettepe Üniversitesi Edebiyat Fakültesinin e-öğrenmeye hazırlıkdurumunu değerlendirmektir. Araştırmada betimleme yöntemi ve veri toplamak için anketkullanılmıştır. Araştırmaya katılan 146 öğretim elemanı ve 311 son sınıf öğrencisi tabakalıörnekleme yöntemi ile seçilmiştir. Daha önce yapılan çalışmalardan faydalanılarak e-öğrenmeyehazırlık durumunu etkileyen faktörler şu şekilde belirlenmiştir: Teknolojiye ulaşılabilirlik ( sadeceöğrenciler için, çünkü e-öğrenme doğası gereği öğrencilerin ikamet ettikleri yerden dolayısıylauzaktan bağlanarak eğitim almalarını gerektirir), teknoloji kullanımı, kabullenme ve motivasyon,öz güven, eğitim ve kurumsal hazırlık. | tr_TR |