Show simple item record

dc.contributor.advisorKülcü, Özgürtr_TR
dc.contributor.authorÖzbal, Gülçintr_TR
dc.date.accessioned2015-10-14T12:55:29Z
dc.date.available2015-10-14T12:55:29Z
dc.date.issued2013tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/1210
dc.description.abstractRecords management has changed by e-government applications within the framework of information technology.In this regard, it is required to analyse national and international conditions to determine the problems and expectations to develope suitable systems for organizational and administrational needs. Within this scope, the context of the study is the electronic records management practices in the Ministry of Development Central Organization. In this context, questionnaire was sent to 804 clients at Central Organization in Ankara who have power to use electronic records management systems on July 2, 2012. The questionnaire application was completed on August 15, 2012 and turnout at the questionnaire was determined as 167. With the performed analysis, the systems KB-eb, AVBYS and KB-Tarama which are in the context of the electronic records management practices in Ministry of Development, were evaluated. As a result of the analysis, metada standardization about the records integrationtr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherSosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.subjectRecords managementus_US
dc.subjectBelge yönetimitr_TR
dc.subjectorganizational records managementus_US
dc.subjectkurumsal belge yönetimitr_TR
dc.titleKurumsal Belge ve Arşiv Yönetimi Uygulamaları: Kalkınma Bakanlığı Örneğitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.callno2013/439tr_TR
dc.contributor.departmentoldBilgi ve Belge Yönetimitr_TR
dc.description.ozetBilgi teknolojileri çerçevesinde gelişen e-devlet uygulamalarıyla belge yönetimi boyut değiştirmiştir. Bu bağlamda, kurumsal ve idari gereksinimlere uygun sistemlerin geliştirilebilmesi için ulusal ve uluslararası koşulların incelenmesi, mevcut uygulamalarda yaşanan sorunların ve beklentilerin saptanması gerekli görülmektedir. Bu çerçevede araştırmanın alanını Kalkınma Bakanlığı Merkez Teşkilatında elektronik belge yönetimi uygulamalarının analizi oluşturmuştur. Bu kapsamda Ankara da bulunan Kalkınma Bakanlığı Merkez Teşkilatı nda elektronik belge yönetimi sistemlerini kullanma yetkisi olan 804 kullanıcıya 02.07.2012 tarihinde anket gönderilmiştir. Anket uygulaması 15.08.2012 tarihinde tamamlanmış olup, ankete katılım sayısı 167 olarak belirlenmiştir. Gerçekleştirilen analizlerle, Kalkınma Bakanlığında elektronik belge ve arşiv yönetimi kapsamındaki KB-eb, AVBYS ve KB-Tarama sistemleri incelenmiştir. Analiz sonucunda sistemlerde yer alan kayıtların bütünleştirilmesi için geliştirilen ütr_TR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record