dc.identifier.citation | Adams, C. J. (2010). Etin Cinsel Politikası. (Mehmet Emin Boyacıoğlu ve Güray Tezcan. Çev.). İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
Agamben, G. (2015). Açıklık. (Meryem Mine Çilingiroğlu. Çev.). İstanbul: Yapı Kredi Yayınları
Aristoteles, (2014a). Nikomakhos’a Etik. (Saffet Babür. Çev.). Ankara: Bilgesu Yayıncılık.
Aristoteles. (2013). Hayvanların Hareketi Üzerine. (H. Nur Beyaz Erkızan. Çev.). Bursa: Sentez Yayıncılık.
Aristoteles. (2014b). Kategoriler. (Saffet Babür. Çev.). Ankara: İmge Kitabevi Yayınları.
Aristoteles. (2015a). Eudemos’a Etik. (Saffet Babür. Çev.). Ankara: BilgeSu.
Aristoteles. (2015b). Retorik. (Mehmet H. Doğan Çev.). İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
Aristoteles. (2018a). Ruh Üzerine. (Ö. Aygün ve Y. G. Sev. Çev.). İstanbul: Pinhan Yayıncılık.
Aristoteles. (2018b). Metafizik. (Y. G. Sev. Çev.). İstanbul: Pinhan Yayınları.
Aristotle. (1995a). “History of Animals”. (d’ A. W. Thompson. Çev.). The Complete Works of Aristotle Volume I (Jonathan Barnes. Ed.). New Jersey: Princeton University Press.
Aristotle. (1995b). “Parts of Animals”. (W. Ogle. Çev.). The Complete Works of Aristotle Volume I (Jonathan Barnes. Ed.). New Jersey: Princeton University Press.
Aristotle. (1995c). “On The Generation of Animals”. (A. Platt. Çev.). The Complete Works of Aristotle Volume I (Jonathan Barnes. Ed.). New Jersey: Princeton University Press.
Aristotle. (1995d). “Politics”. (B. Jowett. Çev.) The Complete Works of Aristotle Volume II (Jonathan Barnes. Ed.). New Jersey: Princeton University Press.
Atay, H. (1997). “Nefis”. Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi. Sayı: 0 Cilt: 37.
Augustinus. (2010). İtiraflar. (Çiğdem Dürüşken. Çev.). İstanbul: Kabalcı Yayınevi.
Aygün, Ö. (2017). The Middle Included. Illinois: Northwestern University Press.
Aygün, Ö. (2018). “Giriş”. Ruh Üzerine (ss. 7-26). İstanbul: Pinhan Yayıncılık.
Babür, S. (2016). “‘Nous Poietikos’ (Intellectus Agens) Kavramı”. Özne (ss. 133-138). Sayı: 11-12.
Barthes, R. (2000). Camera Lucida. (Reha Akçakaya. Çev.). İstanbul: Altıkırkbeş Basın Yayın.
Barthes, R. (2016). Yazı Üzerine Çeşitlemeler/Metnin Hazzı. (Şule Demirkol. Çev.). İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
Bell, J. & Naas, M. (2015). Plato’s Animals Gadflies, Horses, Swans, and Other Philosophical Beasts. Indiana: Indiana University Press.
Benso, S. (2008). "The Breathing of the Air: Presocratic Echoes in Levinas". Levinas and the Ancients (ss. 9-23). Indiana: Indiana University Press.
Calarco, M. (2008). Zoographies. New York: Colombia University Press.
Calarco, M. (2015). Identity, Difference, Indistinction. California: Stanford University Press.
Calarco, M. & Atterton, P. (2004). “Editors’ Introduction: The Animal Question in Continental Philosophy”. Animal Philosophy: Essential Readings in Contintental Thought. (ss. xv-xxv) (M. Calarco ve P. Atterton. Ed.). London: Continuum.
Campbell, G. L. (2014). The Oxford Handbook of Animals in Classical Thought and Life. New York: Oxford University Press.
Camus, A. (2013). Başkaldıran İnsan. (Tahsin Yücel. Çev.). İstanbul: Can Yayınları.
Cavaleri, P. (2001). The Animal Question. New York: Oxford University Press.
De Waal, F. (2014). Bonobo ve Ateist: Primatlar Arasında İnsanı Aramak. İstanbul: Metis Yayınları.
Derrida, J. (1986). “The Ends of Man”. (Alan Bass. Çev.). Margins of Philosophy (ss. 109-136). Chicago: The University of Chicago Press.
Derrida, J. (1993). Aporias. (Thomas Dutoit. Çev.). California: Stanford University Press.
Derrida, J. (1999). “Différance”. (Önay Sözer. Çev.). Toplumbilim (ss. 49-62). Sayı: 10.
Derrida, J. (2001). “La Parole Soufflée” (Alan Bass. Çev.). Writing and Difference (ss. 212-245). Routledge: New York.
Derrida, J. (2008). The Animal That Therefore I Am. (David Wills. Çev.). New York: Fordham University Press.
Derrida, J. (2011a). The Beast & The Sovereign I. (Geoffrey Bennington. Çev.). Chicago: The University of Chicago Press.
Derrida, J. (2011b). The Beast & The Sovereign II. (Geoffrey Bennington. Çev.). Chicago: The University of Chicago Press.
Derrida, J. (2014). Gramatoloji. (İsmet Birkan. Çev.). Ankara: Bilgesu Yayıncılık.
Derrida, J. (2016). Of Grammatology. (Gayatri Chakravorty Spivak. Çev.). Baltimore: John Hopkins University Press.
Derrida, J. & Nancy, J. (1991). “Eating Well,” or the Calculation of the Subject: An Interview with Jacques Derrida” (Peter Connor ve Avital Ronell. Çev.). Who Comes After The Subject (ss. 96-119). New York: Routledge.
Derrida, J. & Roudinesco, E. (2004). “Violence Against Animals” (Jeff Fort. Çev.). For What Tomorrow… A Dialogue (ss. 62-76). California: Stanford University Press.
Descartes, R. (2013). Yöntem Üzerine Konuşma. (Çiğdem Dürüşken Çev.). İstanbul: Kabalcı Yayınları.
Descartes, R. (2014). Meditasyonlar. (İsmet Birkan Çev.) Ankara: Bilgesu Yayıncılık.
Dombrowski, D. (1984). The Philosophy of Vegetarianism. Massachussetts: Yhe University of Massachusetts Press.
Duke, G. (2012). “The Sophists (Ancient Greek)”. Internet Encyclopedia of Philosophy. ISSN 2161-0002. https://www.iep.utm.edu. 26.10.2019.
Duralı, T. (2011). Felsefe-Bilimin Doğuşu Aristoteles'te Canlılar ve Bilim Sorunu. İstanbul: Dergah Yayınları.
Eliade, M. (2017). Yoga & Ölümsüz ve Özgürlük. (Ali Berktay. Çev.). Ankara: İmge Kitabevi Yayınları.
Ertuğrul, T. (2015). “Jacques Derrida: ‘Hayvan’ Meselesini İnsan-Hayvan İkiliğinin Ötesinde Düşünmek”. Cogito (ss. 174-195). Sayı: 80.
Fitzgerald, A. (2010). “A Social History of the Slaughterhouse: From Inception to Contemporary Implications”. Human Ecology Review (ss. 58-69). Vol. 17, No. 1.
Foucault, M. (2013). Lectures on Will to Know (Graham Burchell. Çev.). Hampshire: Palgrave Macmillan.
Francione, G. L. & Charlton, A. (2016). İnsan Neden Vegan Olur? (Cansen Mavituna. Çev.) İstanbul: Metropolis Yayıncılık.
Güremen, R. (2017, Ocak). Aristoteles’te Ruhun Tanımı, Dr. Refik Güremen, Aristoteles sempozyumu Üsküdar üniv 2016. https://www.youtube.com/watch?v=Zzw2d1mir6U
Heidegger, M. (1995). The Fundamental Concepts of Metaphysics World Finitude, Solitude (William Mcneill ve Nicholas Walker. Çev.). Indiana: Indiana University Press.
Hesiodos. (2018). Theogonia & İşler ve Günler. (Azra Erhat ve Sabahattin Eyüboğlu. Çev.). İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
Hierocles. (2007). “Elements of Ethics”. (David Konstan. Çev.). Hierocles the Stoic: Elements of Ethics, Fragments and Excerpts (ss. 1-35). Atlanta: Society of Biblical Literature.
Johnston, A. (2018). “Jacques Lacan” The Stanford Encyclopedia of Philosophy (Fall 2018 Edition), Edward N. Zalta (ed.), URL = https://plato.stanford.edu/archives/fall2018/entries/lacan/.
Kalaycı, N. (2014). “Daimon’dan eudaimonia’ya: Aristoteles’te Mutluluk”. Cogito (ss. 257-274). SAYI: 77.
Kerényi, K. (2018). Yunan Mitolojisi. (Oğuz Özügül. Çev.). İstanbul: Say Yayınları.
Korhan, K. (2014). Hint Felsefesinin Temelleri. Ankara: Doğu Batı Yayınları.
Korhan, K. (2017). Upanishadlar. (Korhan Kaya. Çev.). İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
Kranz, W. (2014). Antik Felsefe. (Suad Y. Baydur. Çev.). İstanbul: Sosyal Yayınlar.
Kuçuradi, İ. (2016). “Aristoteles’in Ousia’sı ve Substans Kavramı”. Özne (ss. 53-62). Sayı: 11-12.
Lacan, J. (1974-1975). RSI (Seminer XXII). URL = https://nosubject.com/Seminar_XXII (Erişim. 26.10.2019).
Lacan, J. (2001). “The Mirror Stage As Formative of the I Function”. (Bruce Fink. Çev.). Ecrits (ss. 75-81). New York: W. W. Norton and Company.
Laertios, D. (2017). Ünlü Filozofların Yaşamları ve Öğretileri. (Candan Şentuna. Çev.). İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
Lang, H. (2015). "Aristotle on Sensible Objects: Natural Things and Body". The Bloomsbury Companion to Aristotle (ss. 59-73). London: Bloomsbury Publishing.
Lawlor, L. (2006). “Bu Yeterli Değil: Derrida’da Hayvanlar Sorunu”. Cogito (ss. 186-212). Sayı: 47-48.
Lee, R. A. & Long, C. P. (2007) “Nous and Logos in Aristotle”. Freiburger Zeitschrift für Philosophie und Theologie (ss. 348-367). Sayı: 54 (3).
Levinas, E. (1985). Ethics and Infinity: Conversations with Philippe Nemo. (Richard A.Cohen. Çev.). Pittsburgh: Duquesne University Press.
Levinas, E. (2016). Sonsuz Tanıklık Emmanuel Levinas’tan Seçme Yazılar. (Zeynep Direk ve Erdem Gökyaran. Haz.). İstanbul: Metis Yayıncılık.
Marder, M. (2011). “Plant-Soul: The Elusive Meanings of Vegetative Life”. Environmental Philosophy (ss. 83-99). Sayı: 8 (1).
Mesaroş, C. (2014). “Aristotle and Animal Mind”. Procedia - Social and Behavioral Science (ss. 185-192) Sayı: 163.
Mutlu, E. Ç. (2014). Aristoteles’te Töz (Ousia) Bağlamında Varlığın Çokanlamlılığı ve Maddenin (Hyle) Rolü. Cogito (ss. 115-130). Sayı: 77.
Nietzsche, F.W. (1974). The Gay Science. (Walter Kaufmann. Çev.). New York: Vintage Books.
Platon. (2000). Timaeus. (Donald J. Zeyl. Trans.) Indianapolis: Hackett Publishing Company.
Platon. (2011). Devlet. (Sabahattin Eyüboğlu ve M. Ali Cimcöz Çev.). İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
Platon. (2012). Phaidon Ruh Üzerine. (Nazile Kalaycı. Çev.). İstanbul: Kabalcı Yayıncılık.
Platon. (2014). Phaidros ya da Güzellik Üzerine (Birdal Akar. Çev.). Ankara: BilgeSu.
Plumwood, V. (2004). Feminizm ve Doğaya Hükmetmek. (Başak Ertür. Çev.). İstanbul: Metis Yayıncılık.
Plutarch. (1957). Moralia XII. (Harold Cherniss ve William C. Helmbold. Çev.). Massachussetts: Harvard University Press.
Porphyrios. (1986). Isagoge Aristoteles’in Kategorilerine Giriş. (Betül Çotuksöken. Çev.). İstanbul: Remzi Kitabevi.
Porphyry. (2000). On Abstinence from Killing Animals. (Gillian Clark. Çev.). London: Bloomsbury Publishing.
Regan, T. (2003). Animal Rights, Human Wrongs. Maryland: Rowman & Littlefield Publishers.
Regan, T. (2007). Kafesler Boşalsın Hayvan Haklarıyla Yüzleşmek. (Serpil Çağlayan. Çev.). İstanbul: İletişim Yayınları.
Regan, T. (2017). “The Case for Animal Rights”. The Animal Ethics Reader (ss. 131-150). New York: Routledge.
Ross, W.D. (2017). Aristoteles. (Ahmet Arslan. Çev.). İstanbul: Kabalcı Yayıncılık.
Sarup. M. (2017). Post-yapısalcılık ve Postmodernizm. (Abdülbaki Güçlü. Çev.). Ankara: Pharmakon Yayınevi.
Schauber, N. E. (2003, Winter). “Aristotle on Animals, Agency and Voluntariness” Richmond Journal of Law and The Public Interest (ss. 26-50).
Sev, Y. G. (2018). “Çevirenin Önsözü”. Metafizik (ss. 7-10). İstanbul: Pinhan Yayıncılık.
Singer, P. (2004). “Preface”. Animal Philosophy: Essential Readings in Contintental Thought (ss. xi-xiii). (M. Calarco ve P. Atterton. Ed.). London: Continuum.
Singer, P. (2005). Hayvan Özgürleşmesi. (Hayrullah Doğan. Çev.). İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
Sorabji, R. (1995). Animal Minds & Human Morals: The Origins of the Western Debate. New York: Cornell University Press.
Steiner, G. (2010). Anthropocentrism and Its Discontents. New York: Columbia University Press.
Vatomsky, S. (2019). “When Societies Put Animals on Trial” | JSTOR Daily. [online] JSTOR Daily. Available at: https://daily.jstor.org/when-societies-put-animals-on-trial/ [Erişim 4 Mar. 2019].
Von Aster, E. (1999). İlkçağ ve Ortaçağ Felsefe Tarihi. (Vural Okur. Çev.). İstanbul: İm Yayın Tasarım.
Warkentin, T. (2012). “Must Every Animal Studies Scholars Be Vegan”. Invited Symposium, Feminists Encountering Animals (ss. 499-504), Hypatia özel sayı. Cilt: 27, Sayı: 3.
Watt, M. Y. & O’Sullivan, S. & Probyn-Rapsey, F. (2018). “Should We Eat Our Research Subjects? Advocacy and Animal Studies”, Animal Studies Journal (ss. 180-205). Sayı: 7(1).
Wittgenstein, L. (2014). Felsefi Soruşturmalar. (Haluk Barışcan. Çev.). İstanbul: Metis Yayıncılık.
Xenophanes. (1920). “Fragments of Xenophanes”. (John Burnet. Çev.). Early Greek Philosophy. London: A & C Black.
Yücefer, H. (2015). “Bir Beden Ne Yapabilir? Aristoteles’te Hayvanlar, Beden ve Ruh”. Cogito (ss. 196-228). Sayı: 80.
Žižek, S. (2017, Nisan). Slavoj Žižek - The Animal Doesn't Exist. https://www.youtube.com/watch?v=-E1SnXC_CG4. | tr_TR |