Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorErbahçeci, Fatih
dc.contributor.authorDemirdel, Senem
dc.date.accessioned2019-11-27T11:29:54Z
dc.date.issued2019
dc.date.submitted2019-09-26
dc.identifier.citationDemirdel, S. (2019). Diz Üstü Amputasyonu Olan Bireylerde İkili Görev Denge Eğitiminin Etkilerinin İncelenmesi. (Doktora tezi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü)tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/11955
dc.description.abstractThe aim of this study is to investigate the effects of dual task balance training on static and dynamic balance, functional mobility, gait parameters, cognitive level, balance confidence, depression, sleep quality, quality of life in individuals with transfemoral amputation. Twenty individuals who participated in the study were divided into two groups. One group performed single-task gait and balance exercises, the other group performed dual-task gait and balance exercises. Individuals were treated for 4 weeks, 3 days a week. individuals were evaluated before and after treatment. After the demographic and clinical characteristics of the subjects were recorded, single leg stance time, four square step test, timed up and go test, 10 meter walking test, gait analysis with footprint method were performed single task, with cognitive dual task and motor dual task. Additionally Montreal Cognitive Assessment Scale, Activity-specific balance confidence scale, Beck Depression Inventory, Pittsburg sleep quality index, World Health Organization Quality of Life Module were applied. Demographic and clinical characteristics of the two groups were similar (p> 0.05). Although balance and mobility improved in both groups, it was seen that dual task balance performance improved more in the dual task group after treatment. Dual task functional mobility and gait speed increased more in the dual task group. Walking speed on uneven ground improved more in the dual task group. The decrease in the step width and the increase in cadence with the dual task were more common in the dual task group with single task and cognitive dual task. It was seen that performing exercises as a dual task had a positive effect on cognitive status. (p <0.05). The results of this study show that both exercise approaches are effective in improving balance and gait parameters, and that dual task exercises are more effective in improving performance in the dual task situation and on uneven ground, improving cognitive level. Since the addition of dual task exercises to the rehabilitation program increases the task automation, it is thought that it will offer a different perspective to the professionals working in the field.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherSağlık Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectAmputasyontr_TR
dc.titleDizüstü Amputasyonu Olan Bireylerde İkili Görev Denge Eğitiminin Etkilerinin İncelenmesitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozetBu çalışmanın amacı transfemoral amputasyonu olan bireylerde ikili görev denge eğitiminin statik ve dinamik denge, fonksiyonel mobilite, yürüyüş parametreleri, kognitif düzey, denge güveni, depresyon, uyku kalitesi, yaşam kalitesi üzerindeki etkilerini incelemektir. Çalışmaya dahil edilen 20 transfemoral ampute iki gruba ayrıldı. Bir gruba tek görev yürüyüş ve denge eğitimi uygulanırken, diğer gruba ikili görev yürüyüş ve denge eğitimi uygulandı. Bireyler 4 hafta, haftada 3 gün tedaviye alındı. Tedavi öncesi ve sonrasında değerlendirme yapıldı. Bireylerin demografik ve klinik özellikleri kaydedildikten sonra tek ayak üzeri durma süresi, dört kare adım testi, zamanlı kalk ve yürü testi, 10 metre yürüme testi, ayak izi yöntemiyle yürüyüş analizi tek görev, kognitif ikinci görevle birlikte ve motor ikinci görevle birlikte uygulandı. Ayrıca Montreal Bilişsel Değerlendirme Ölçeği, Aktiviteye özel denge güven ölçeği, Beck Depresyon Ölçeği, Pittsburg uyku Kalitesi İndeksi, Dünya Sağlık Örgütü Yaşam Kalitesi Modülü uygulandı. İki grubun demografik ve klinik özellikleri benzerdi (p>0,05). Her iki grupta da denge ve mobilite gelişmekle birlikte ikili görev denge performansının tedavi sonrası ikili görev eğitim grubunda daha çok geliştiği görüldü. İkili görev fonksiyonel mobilite ve yürüyüş hızının ikili görev grubunda daha fazla arttığı görüldü. Düz olmayan zeminde yürüyüş hızının ikili görev grubunda daha fazla geliştiği bulundu. Tek görev ve kognitif ikili görevle birlikte yürüyüşte adım genişliğindeki azalmanın ve ikili görevle birlikte kadanstaki artışın ikili görev eğitim grubunda daha fazla olduğu tespit edildi. Egzersizlerin ikili görev şeklinde yapılmasının kognitif düzeyi olumlu etkilediği görüldü (p <0,05). Bu çalışmanın sonucunda her iki egzersiz yaklaşımının olumlu etkisi bulunmakla birlikte, ikili görev eğitiminin ampute rehabilitasyon programı içerisinde yer almasının önemli olduğu görüldü. Rehabilitasyon programına ikili görev egzersizlerinin eklenmesinin görev otomatikliğinin artmasından dolayı alanda çalışan profesyonellere farklı bir bakış açısı sunacağı düşünülmektedir.tr_TR
dc.contributor.departmentFizyoterapi ve Rehabilitasyontr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2019-11-27T11:29:54Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster