Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorEzici, Türel
dc.contributor.authorOğlakçıoğlu, Nazife
dc.date.accessioned2019-11-20T06:31:12Z
dc.date.issued2019
dc.date.submitted2019-09-13
dc.identifier.citationAPA (Publication Manual of the American Psychological Association)tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/11928
dc.description.abstractIngeborg von Zadow, who argues that the world is a place to fear, and the world of children is not a different place, tries to prove this argument in the trilogy of children's play, which brings together the plays “Me and You”, “Pompeenia” and “Visiting Katt and Fredda”. Zadow seeks answers for the following questions: What is the role of the children in life? and What are the implications of the emotions, intellectual experiences, and interrogations that affect the formation of “self” from the first moments of human life in the children world through the art of theatre that exists for and with human beings and is shaped with human beings? In this art study, it is aimed to be able to accurately describe the feeling of fear in children's theatre and to enable children to exist as healthy individuals in the society, to determine their real problems and to contribute to their development, based on the elements of “fear” in Zadow's trilogy. On the other hand, from this point of view that Zadow generally designed his plays in such a way, taking into consideration the relationships of the individuals in play, using simple language, designing narrow spaces with borders and stimulating children's imagination, it was also thought that taking children's theatre further with suggestions of contemporary staging would help to transform the perception of conventional pure didactic children's theatre. The theoretical framework and pedagogical perspective of the study have been also established in the light of interviews conducted with a child pedagogue, especially the author, except for the literature review. In the implementation part of the study, “Just Two of Us” from Ingeborg Von Zadow's trilogy was chosen as a sample play, and after dramaturgy preferences and stage concept were determined, the play was performed on stage. In the exemplary implication, the idea of “love and friendship” is underlined, which the author points to as the basic elements that will shed light on the fears of children's world. It was aimed to bring adults and children together on the same platform considering the transformation of the concepts of child and adult and the inter-bedded relationship between these two concepts as well as to prevent “the walls” built as a result of the fears based on social, environmental, and personal factors from constituting an obstacle for the “free” individuals of tomorrow by going beyond of the didactic structure on which the children's theatre is usually based.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherGüzel Sanatlar Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectTiyatrotr_TR
dc.subjectÇocuk
dc.subjectKorku unsuru
dc.subjectSadece ikimiz
dc.titleIngeborg Von Zadow'un Çocuk Oyunu Üçlemesindeki Korku Unsurunun İncelenmesi ve Bir Oyununda Sahne Uygulamasıtr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetDünyanın korkulacak bir yer olduğunu, çocukların dünyasının bundan farklı bir yer olmadığı savını öne süren Ingeborg von Zadow, “Ben ve Sen”, “Pompenya” ve “Sadece İkimiz” adlı oyunlarını bir araya getiren çocuk oyunu üçlemesinde, bu savını kanıtlamaya çalışır. Zadow, insan için var olan, insanla var olan ve insanla şekillenen tiyatro sanatı aracılığıyla, insanın yaşamının ilk anlarından itibaren “benlik” oluşumunu etkileyen duygulanımlarının, düşünsel deneyimlerinin, sorgulamalarının “çocuk” dünyasındaki karşılıkları nelerdir, nasıldır? Çocuk hayatın neresindedir? sorularına yanıtlar arar. Bu sanat çalışmasında Zadow'un çocuk oyunu üçlemesinde yer alan “korku” unsurları temel alınarak; çocuk tiyatrosunda korku duygusunun doğru tarif edilebilmesi amaçlanmış olup; çalışmayla, çocukların toplumda sağlıklı bireyler olarak var olabilmeleri, gerçek sorunlarının tesbiti, gelişimlerine katkı sağlanması hedeflenmiştir. Öte yandan Zadow’un genel olarak oyunlarını, oyun kişilerinin birbirleriyle ilişkilerini gözeterek, yalın bir dil kullanarak, sınırları çizilmiş dar mekanlar tasarlayarak ve çocukların hayal gücünü harekete geçirecek biçimde kurgulamasından hareketle, çocuk tiyatrosunun çağa uygun sahneleme önerileriyle ileriye götürülmesi; alışılagelen salt didaktik çocuk tiyatrosu algısının dönüştürülmesine de yardımcı olacağı düşünülmüştür. Çalışmanın kuramsal çerçevesi ve pedagojik perspektifi, yapılan kaynak araştırmaları dışında, başta yazar olmak üzere, ayrıca bir çocuk psikoloğu ile yürütülen görüşmeler ışığında oluşturulmuştur. Çalışmanın uygulama bölümünde Ingeborg Von Zadow’un üçlemesinden “Sadece İkimiz” örnek oyun olarak seçilmiş; dramaturgi tercihleri ve reji konsepti belirlenip sahne uygulaması gerçekleştirilmiştir. Örnek uygulamada çocukların dünyasındaki korkulara ışık tutacak temel unsurlar olarak yazarın da işaret ettiği ”sevgi ve dostluk” düşüncesinin altı çizilmiştir. Çocuk ile yetişkin kavramlarının dönüşümü ve iç içeliği göz önünde bulundurularak yetişkin bireyler ile çocukların aynı platformda buluşması hedeflenmiş; çocuk tiyatrosunun genellikle dayandırıldığı didaktik yapının dışına çıkılarak; toplumsal, çevresel, kişisel faktörlere dayalı korkular sonucunda “örülen duvarlar” ın, yarının “özgür” bireylerine engel teşkil etmemesi hedeflenmiştir.tr_TR
dc.contributor.departmentTiyatrotr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift-
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster