dc.contributor.advisor | Kılıçarslan, Cem | tr_TR |
dc.contributor.author | Yaşayan, Vahit | tr_TR |
dc.date.accessioned | 2015-10-14T12:50:52Z | |
dc.date.available | 2015-10-14T12:50:52Z | |
dc.date.issued | 2014 | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/1190 | |
dc.description.abstract | In the framework of the relevant theories or concepts related to the performativity of black masculinity, this thesis analyzes the performance crisis observed among black males in Wilson s canon. As a collection of roles and performances, bell hooks plantation patriarchy, Richard Majors and Janet Billson s cool pose and Robert Staples masculine mystique concepts provide a theoretical framework to understand the ongoing crisis in black masculinity in Wilson s Joe Turner Come and Gone, Ma Rainey s Black Bottom and Fences. As a solution to this crisis, August Wilson, through his black male characters, highlights resistance to European American representations of African American manhood, promoting instead, a spiritual and cultural connection with the African American community and a recognition and appraisal of their ancestry. | tr_TR |
dc.language.iso | en | tr_TR |
dc.publisher | Sosyal Bilimler Enstitüsü | tr_TR |
dc.subject | August Wilson | us_US |
dc.subject | Black bottom | us_US |
dc.subject | Erkeklik çalışmaları | tr_TR |
dc.subject | Fences | us_US |
dc.title | Acting Out Black “Mask-ulinity”: Male Struggles for Identity in Three Plays by August Wilson | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.callno | 2014/1219 | tr_TR |
dc.contributor.departmentold | Amerikan Kültürü ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.description.ozet | Siyah erkekliğin performansı ile ilgili kavramlar ve teoriler çerçevesinde, bu tez Wilson ın siyah erkekleri arasında görülen performans krizini çözümlemektedir. Roller ve performanslar derlemesi olarak bell hooks un plantasyon ataerki, Richard Majors and Janet Billson un cool duruşu ve Robert Staples in erkeklik gizemi kavramları Wilson ın Joe Turner Come and Gone, Ma Rainey s Black Bottom ve Fences oyunlarında süregelen siyah erkeklik krizini açıklamaya yönelik kuramsal bir çerçeve sunmaktadır. Bu krize bir çözüm olarak, August Wilson beyaz erkek-merkezli toplumsal anlayış tarafından oluşturulan ve dayatılan siyah erkeklik temsillerine karşı çıkmayı ve bu temsillere karşı Afrikalı Amerikalı toplum ile manevi ve kültürel bağlar kurmayı ve Afrika kökeninin bilincine varmayı savunur. | tr_TR |