Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDalkıran, Ömer
dc.date.accessioned2019-10-25T08:39:43Z
dc.date.available2019-10-25T08:39:43Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://bby.hacettepe.edu.tr/yayinlar/430-1300-1-PB.pdf
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/11878
dc.description.abstractEducation; individuals is a process aimed at creating the desired behavior. Education not only in school, and in all areas of life takes place in a variety of ways. libraries, especially public libraries is an integral part of education. One of the main functions of public libraries is education. a close relationship between education and the public library is located. This relationship is often discussed in theoretical level. ın this study, this relationship was tried to be put forward concrete indicators. ın this context, education and public libraries in Turkey between the years of 1950-2011 mutually statistics are evaluated. Thus, the public library of education in Turkey and aimed to find out whether there was a relationship. according to the findings, and the public library of general education in Turkey felt in certain periods, especially a relationship that may be mentioned. However, this relationship does not show the regularity and continuity.
dc.language.isotur
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectEğitim
dc.subjectKütüphane
dc.subjectHalk kütüphanesi
dc.subjectEğitim-kütüphane ilişkisi
dc.subjectTürkiye
dc.subjectEducation
dc.subjectLibrary
dc.subjectPublic library
dc.subjectRelationship education – library
dc.subjectTurkey
dc.titleTürkiye’de Eğitim – Halk Kütüphanesi İlişkisi
dc.title.alternativeThe Relationship between Education and the Public Library in Turkey
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/other
dc.description.ozetEğitim, bireyde istenilen davranışları oluşturmayı amaçlayan bir süreçtir. Eğitim yalnızca okulda değil, hayatın bütün alanlarında ve çok çeşitli şekillerde gerçekleşir. kütüphaneler, özellikle de halk kütüphanesi eğitimin ayrılmaz bir parçasıdır. Halk kütüphanelerinin temel işlevlerinden birisi de eğitimdir. Eğitim ve halk kütüphanesi arasındaki yakın ilişki çoğunlukla kuramsal düzeyde ele alınmaktadır. Çalışmada bu ilişki somut göstergeler üzerinden ortaya konulmaya çalışılmıştır. Bu kapsamda Türkiye’de 1950-2011 yılları arasında eğitim-halk kütüphanesi istatistikleri karşılıklı olarak değerlendirilmiştir. Böylelikle Türkiye’de eğitim ve halk kütüphanesi istatistiklerinin nicel değişimleri arasında bir ilişki olup olmadığının ortaya konulması amaçlanmıştır. Elde edilen bulgulara göre, genel olarak Türkiye’de eğitim ve halk kütüphanelerinin değişimi arasında özellikle belirli dönemlerde daha çok hissedilen bir ilişkiden söz edilebilir. ancak bu ilişki, düzenlilik ve devamlılık göstermemektedir.


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster