Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorErtek, M. Hakan
dc.contributor.authorKaranisoğlu, Aslı
dc.date.accessioned2019-10-24T11:17:45Z
dc.date.issued2019
dc.date.submitted2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/11823
dc.description.abstractBy the late 20th century, the importance of brand and branding concepts has been increasing for both developed and developing companies. Many companies have made many attempts to brand their trade names and are ready to pay high advertising costs for this cause. One of the mentioned branding initiatives is the work on interior design. In this research, how brand and branding concepts affect the interior design of the firms will be examined and supported with examples from the world and Turkey. In the first part of the study, the scope, aim and methodology of the thesis will be explained..In the second part, identity and brand concepts will be examined and their progress and history over time in both Turkey and the world will be underlined. The importance of branding today will be explained and then its relationship with corporate identity will be examined. In the third part of the study, the factors that affect brand choices of consumers’ purchase of products or services and consumer buying behaviors will be analyzed. In the fourth chapter, the concept of space will be briefly mentioned and its relationship with the brand concept, which was stated in the second part, will be evaluated. Moreover, the different types of firm attitudes towards interiors and the way they use design elements will be examined by sampling over the world and Turkey. In the final chapter, the interiors of three different brands which are serving in the same sector and designing spaces with different methods (dominant, semi-dominant and traditional) will be analyzed.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherGüzel Sanatlar Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.rightsAttribution 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/3.0/us/*
dc.subjectİç mimarlık
dc.subjectİç mekân
dc.subjectMekân analizi
dc.subjectMarka
dc.subjectMarka yaklaşımları
dc.titleMarka Kavramı ve İç Mekân Tasarım İlişkisi, Baskın, Yarı Baskın ve Geleneksel Yöntemlerin Kahve Dükkanları Üzerinden Değerlendirilmesitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozet20. yüzyılın sonları itibariyle gündeme gelen marka ve markalaşma kavramlarının önemi, gelişmiş ve gelişmekte olan firmalar için gittikçe artmaktadır. Bulundukları ülke ve dünya pazarlarında yer edinmek ve ticaret hacmini arttırmak isteyen firmalar, marka kavramını oldukça önemli bir unsur haline getirmiştir. Pek çok firma, ticari isimlerini markalaştırmak için birçok girişimlerde bulunmakta ve piyasada markalaşmak adına yüksek reklam giderlerini göze almaktadır. Söz konusu olan markalaşma girişimlerden bir tanesi de iç mekân tasarımlarına yönelik yapılan çalışmalardır. Bu araştırmada, marka ve markalaşma kavramlarının firmaların iç mekân tasarımlarına etkisi, dünyadan ve Türkiye’den örneklerle desteklenerek incelenecektir. Araştırmanın birinci bölümünde tezin kapsamı, amacı ve yöntemi açıklanacaktır. İkinci bölümde kimlik ve marka kavramları incelenecek olup, Türkiye ve Dünya’da zaman içindeki gelişimi ile tarihi aktarılacaktır. Markalaşmanın günümüzde ki önemi açıklanacak, sonrasında kurumsal kimlik ile olan ilişkisi irdelenecektir. Üçüncü bölümde tüketicilerin ürün ya da hizmet satın alırken marka seçimlerini etkileyen faktörler ve davranışlar biçimleri incelenecektir. Dördüncü bölümde mekân kavramından kısaca bahsedilip ikinci bölümde açıklanan marka kavramı ile olan ilişkisine bakılacaktır. Yine bu bölümde firmaların mekânlarına yaklaşım biçimleri, iç mekân bileşenlerini nasıl kullandıkları Dünya ve Türkiye üzerinden örneklemelerle incelenecektir. Son bölüm olan beşinci bölümde ise aynı sektör üzerinden üç farklı yaklaşımda (baskın, yarı baskın ve geleneksel)mekân tasarımı yapan markaların iç mekânları analiz edilecektir. Çalışmanın son bölümünde bahse geçen üç marka ve mekânları dördüncü bölümün bir devamı niteliğinde mağaza iç ve dış bileşenleri üzerinden incelenecektir.tr_TR
dc.contributor.departmentİç Mimarlık ve Çevre Tasarımıtr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift-
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess