dc.contributor.author | Özenç Uçak, Nazan | |
dc.contributor.author | Ünal, Yurdagül | |
dc.date.accessioned | 2019-10-24T08:26:00Z | |
dc.date.available | 2019-10-24T08:26:00Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/11765 | |
dc.language.iso | tur | |
dc.publisher | Hacettepe Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.subject | Akademik sahtekarlık | |
dc.subject | Intihal | |
dc.subject | Kopya | |
dc.title | Hacettepe Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü Öğrencilerinin Akademik Sahtekarlık ve İntihal Konusundaki Görüşleri | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bookPart | |
dc.description.ozet | Bu makalede akademik sahtekârlık ve intihal konuları ele alınmış, Hacettepe
Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü lisans öğrencilerinin konuyla ilgili görüş ve
davranış özellikleri incelenmiştir. Araştırmada betimleme yöntemi kullanılmış ve veriler
anket tekniği ile toplanmıştır. Bölüme kayıtlı toplam 285 lisans öğrencisine gönderilen
anket soruları 193 (%68) öğrenci tarafından yanıtlanmıştır. Araştırmada sorulan
sorularla öğrencilerin intihal konusundaki farkındalıkları, kopya çekme ve etik dışı
davranış alışkanlıkları, intihale neden olan unsurlar ve bunların önlenmesine ilişkin
görüşleri saptanmaya çalışılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre
öğrencilerin büyük bir kısmının (%95) intihalin ne olduğunu bildiği ve yine çoğunluğun
(%76) bu kavramı ilk kez üniversite eğitimleri sırasında duyduğu anlaşılmaktadır.
Öğrenciler arasında sınavlarda yardımlaşma, birbirlerinin ödevlerinden ve başkalarının
görüşlerinden yararlanma davranışının yaygın olduğu; intihale neden olan unsurların
başında intihalin ne olduğu ve neleri kapsadığının, atıf verme ve kaynakça düzenleme
konusunda bilgi sahibi olmamanın geldiğini düşündükleri anlaşılmaktadır. Ayrıca
öğrencilerin intihal durumunda uygulanacak yaptırım ve cezaları bilmemenin,
üniversitenin bu konuda yeterince eğitim ve uyarıda bulunmamasının intihale neden olan
unsurlar arasında önemli bir role sahip olduğuna ve intihal yapan öğrenciye gereken
cezaların uygulanmamasının intihali artırdığına inandıkları görülmektedir. | |
dc.description.ozet | | |
dc.contributor.department | Bilgi ve Belge Yönetimi | |