Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzenç Uçak, Nazan
dc.date.accessioned2019-10-23T11:20:55Z
dc.date.available2019-10-23T11:20:55Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://bby.hacettepe.edu.tr/yayinlar/Uçak.pdf
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/10827
dc.language.isotur
dc.publisherTKD
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectİntihal
dc.subjectKopya
dc.subjectİntihal algısı
dc.subjectBilimsel etik
dc.titleBilgi: Çok yüzlü bir kavram (Information: A multi-faceted concept)
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.description.ozetBu yazıda bilimsel etik ihlalleri içinde yer alan intihal konusuna yer verilmekte; intihal ve kopya arasındaki bağlantıya dikkat çekilmektedir. İntihalin tanımı ve öğrenciler tarafından nasıl algılandığı açıklanmakta; intihale neden olan unsurlar tartışılmaktadır. Bilimsel etik ve intihal konusunda görülen bilgi eksikliği, Internet’in sağladığı olanaklar ve kültürel unsurlar üzerinde durulmakta, bunların intihalin artışındaki rolleri irdelenmektedir. Öğrencilerin en fazla kaynak gösterme ve alıntı yapmada zorlandıkları ve bu konuda eğitime ihtiyaç duydukları belirtilmektedir. Yazıda ayrıca eğitim kurumlarının konuya yaklaşımında görülen farklılıklara değinilmekte, intihalin önlenebilmesi için yapılması gerekenler vurgulanmaktadır.
dc.relation.journalTürk Kütüphaneciliği
dc.contributor.departmentBilgi ve Belge Yönetimi
dc.identifier.volume24
dc.identifier.issue4
dc.identifier.startpage705
dc.identifier.endpage722
dc.fundingYok


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster