Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖnal, İnci
dc.date.accessioned2019-10-23T11:20:54Z
dc.date.available2019-10-23T11:20:54Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://bby.hacettepe.edu.tr/yayinlar/inci önal.pdf
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/10824
dc.description.abstractThis study aims at presenting guidance to achieve higher levels of media literacy and to transfer this knowledge. In this study, by analyzing the definition, history and development of the media literacy and an important role in the information services is discussed. The dimensions of the media literacy in Turkey are considered and general trends are commented. This study on an investigation that was conducted, using case study research with students, at Department of Information Management in Hacettepe University. The research was based on the survey method, synthesized the results of the investigation. The results of the investigation prove that librarians must have positive leadership for media
dc.language.isotur
dc.publisherTKD
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectMedia literacy
dc.subjectInformation services
dc.subjectInformation sesources
dc.subjectMedya okuryazarlığı
dc.subjectBilgi hizmetleri
dc.subjectBilgi kaynakları
dc.subjectMedya okuryazarlığı eğitimi
dc.subjectMedia literacy education
dc.titleMedya okuryazarlığı: Kütüphanelerde Yeni Çalışma Alanı
dc.title.alternativeA New Frontier for Libraries
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.description.ozetBu çalışmanın amacı medya okur yazarlığı konusunda yeni ufuklar açmak üzere temel bilgileri aktarmayı sağlamaktır. Belirtilen amaç doğrultusunda medya okuryazarlığı tanımlanmış, tarihçe ve gelişim incelenerek medya okuryazarlığının bilgi hizmetlerindeki önemi tartışılmıştır. Türkiye'deki medya okuryazarlığının boyutları irdelenmiş ve genel eğilimler yorumlanmıştır. Yayın incelemelerinin ardından, betimleme yönteminin kullanıldığı araştırmamızda, Hacettepe Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü öğrencileriyle yapılan görüşmelerden edinilen veriler değerlendirilmiştir. Ulaşılan sonuçlar kütüphanecilerin medya okuryazarlığı programlarında öncülük yapması gerektiğini ortaya çıkarmıştır.
dc.relation.journalTürk Kütüphaneciliği
dc.contributor.departmentBilgi ve Belge Yönetimi
dc.identifier.volume3
dc.identifier.issue21
dc.identifier.startpage335
dc.identifier.endpage359
dc.fundingYok


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster