dc.contributor.author | Tümer, Deniz | |
dc.contributor.author | Külcü, Özgür | |
dc.date.accessioned | 2019-10-23T11:20:52Z | |
dc.date.available | 2019-10-23T11:20:52Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.identifier.uri | http://bby.hacettepe.edu.tr/yayinlar/İlk ve ortaöğretim okullarında belge yönetimi programları ve Türkiye’deki durum.pdf | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/10822 | |
dc.description.abstract | Abstract
Records which are produced in the course of school’s daily life as a source of institutional
information are not only one of the most significant part of communication and administration at schools but they are also a very important guide for local and national education planning. In order to manage the records by an efficient records management system, it is inevitable to analyze the present condition of records processes in all departments of the school,in the light of
the national and international procedures. In the context of the study, national and international conditions that influence the records processes have been analyzed. In that context the element of the records management programs that would be developed for school environment has been
described | |
dc.language.iso | tur | |
dc.publisher | ÜNAK | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.subject | Belge yönetimi | |
dc.subject | Ilköğretim kurumları | |
dc.subject | Okul arşivleri | |
dc.subject | Primary educational institutions | |
dc.subject | School archives | |
dc.subject | Records management | |
dc.title | İlk ve Ortaöğretim Okullarında Belge Yönetimi Programları ve Türkiye’deki Durum | |
dc.title.alternative | Records Management Programs in Primary and Secondary Schools and Situation in Turkey | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.description.ozet | Öz
Kurumsal bilginin kaynağı olarak okulların doğal faaliyetleri sonucunda oluşan belgeler,
okullardaki yönetim ve iletişim faaliyetlerinin önemli bir unsuru olmanın yanı sıra eğitim
planlamasında bölgesel ve hatta ulusal boyutlarda yol gösterici bilgi kaynağı konumundadırlar. Okullardaki belgeleri etkin bir belge yönetimi programı ile yönetebilmek için, okulun tüm birimlerindeki belge yönetimi ile ilgili mevcut durumun, sorunların ve beklentilerin analiz edilmesi, ayrıca bağlı olunan yasal çevrenin ve ilgili alanda geliştirilen yol gösterici nitelikteki ulusal ve
uluslararası düzenlemelerin de değerlendirilmesi gerekli görülmektedir. Bu makale kapsamında eğitim kurumlarında belge işlemlerini etkileyen ulusal ve uluslararası koşullar analiz edilerek, ülkemiz okullarında geliştirilebilecek belge yönetimi programlarının unsurları tanımlanmaya çalışılmıştır. | |
dc.relation.journal | Bilgi Dünyası | |
dc.contributor.department | Bilgi ve Belge Yönetimi | |
dc.identifier.volume | 11 | |
dc.identifier.issue | 2 | |
dc.identifier.startpage | 408 | |
dc.identifier.endpage | 443 | |
dc.funding | Yok | |