Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇakmak, Tolga
dc.date.accessioned2019-10-23T10:40:00Z
dc.date.available2019-10-23T10:40:00Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://bby.hacettepe.edu.tr/yayinlar/muzelere-yonelik-bilgi-yonetimi-egitimi-hacettepe-universitesi-bilgi-ve-belge-yonetimi-ogrencilerinin-analizi.pdf
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/10815
dc.description.abstractAs one of the leading institutions in cultural heritage management, museums develop their services with technological approaches and they provide more interaction with society. In this regard, museums need knowledge and skills from different fields to develop such services. Library and information science, as one of these fields, stands out concerning the education of information professionals, and provide qualified human resources in a modern sense for the museums. In the light of this information, this study aims to analyse perspectives and availability levels of library and information science (LIS) students about working in the museums. To this end, research was conducted on the students who have taken Information Management in Museums course at the Hacettepe University Department of Information Management. The data were gathered from 52 of 70 students via web-based questionnaire. The results reflect that LIS students display low levels of museum interaction and mostly use social media platforms to follow museum events. It is also revealed in the study that they can take an active part in both technical and managerial processes related to information management in museums
dc.language.isotur
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectMüzelerde bilgi yönetimi
dc.subjectBilgi profesyonelleri
dc.subjectMüzeler
dc.titleMüzelere Yönelik Bilgi Yönetimi Eğitimi: Hacettepe Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi Öğrencilerinin Analizi
dc.title.alternativeInformation Management Education for Museums: Analysis of Undergraduate Students at Hacettepe University Department of Information Management
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.description.ozetKültürel mirasın yönetiminde öne çıkan kurumlardan biri olan müzeler, teknoloji olanakları doğrultusunda hizmetlerini geliştirmekte ve toplumla olan etkileşimlerini çok yönlü bir yapıya taşımaktadır. Ayrıca bu hizmetlerin geliştirilmesi sürecinde farklı alanlardaki bilgi ve becerilere ihtiyaç duymaktadır. Bu alanlardan biri olan kütüphanecilik ve bilgibilim alanı müzeler için modern anlamda ihtiyaç duyulan insan kaynağının sağlanmasında ve bilgi profesyonellerinin yetiştirilmesinde öne çıkmaktadır. Çalışmada bilgi ve belge yönetimi bölümü eğitimi kapsamında öğrencilerin müzelerde görev almalarına yönelik yaklaşımlarının ve hazır bulunuşluk düzeylerinin analiz edilmesi amaçlanmaktadır. Belirlenen bu amaç doğrultusunda Hacettepe Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü'nde lisans eğitiminde Müzelerde Bilgi Yönetimi dersini alan öğrencilerden web tabanlı bir anket ile veri toplanmıştır. Müzelerdeki bilgi yönetimi süreçlerine yönelik farkındalık düzeylerinin daha yüksek olması nedeniyle ilgili dersi alan 70 öğrenciden 52'sinin katıldığı araştırmada öğrencilerin müzelerle etkileşimleri, müzelere ve müzelerde sunulan bilgi hizmetlerine yönelik farkındalıkları ile almış oldukları lisans derslerinin etkileriyle ilgili düşünceleri değerlendirilmiştir. Araştırma sonuçlarında öğrencilerin müzelerle etkileşimlerinin düşük düzeyde olduğu, müze etkinliklerini daha çok sosyal medya platformlarından takip ettikleri ve almış oldukları lisans eğitimiyle müzelerde bilginin yönetim süreçlerinde hem teknik hem de yönetsel konularda görev alabilecekleri ortaya çıkmıştır.
dc.relation.journalAnkara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Dergisi
dc.contributor.departmentBilgi ve Belge Yönetimi
dc.identifier.volume57
dc.identifier.issue2
dc.identifier.startpage796
dc.identifier.endpage821
dc.fundingYok


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster