Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorEkici, Selda
dc.contributor.authorYılmaz, Bülent
dc.date.accessioned2019-10-23T10:32:41Z
dc.date.available2019-10-23T10:32:41Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://bby.hacettepe.edu.tr/yayinlar/2490-4947-1-PB.pdf
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/10776
dc.description.abstractThis study was carried out for evaluation about reading habit readiness adequacy of kindergartens in Ankara. State kindergartens affiliated to MoNE within 16 district located within Ankara Metropolitan Municipality borders makes up the area of this research. The sample of this research consists of 6 district, 50 schools and 249 teachers. Descriptive method with questionnaire, observation and interviewing techniques are used in this research. According the results obtained from this study, in terms of the reading habit readiness of kindergartens have positive and negative situations. Examples of positive situations of reading habit readiness education is shown teachers’attitudes and awareness of the importance of preschool term, reading habit readiness implementation in this term and childrens’ positive attitudes against reading. Examples of negative situations of reading habit readiness education is shown inadequacies of families and training deficiencies of teachers in this topic, physical inadequacies of kindergartens, library and material deficiencies of kindergartens. The hypothesis defined “Reading habit readiness functions of state kindergartens affiliated to MoNE in Ankara are not exactly in a position to fulfill” has been confirmed as the result of the research.
dc.language.isotur
dc.publisherTKD
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectOkuma alışkanlığı
dc.subjectOkuma alışkanlığına hazırlık
dc.subjectOkul öncesi eğitim
dc.subjectReading habit
dc.subjectReading habit readiness
dc.subjectPreschool education
dc.subjectPreschool term
dc.subjectKindergarten
dc.subjectReading development
dc.subjectReading strategies
dc.subjectChild development
dc.titleAnkara’daki Anaokullarının Okuma Alışkanlığına Hazırlık Yeterlilikleri Açısından Değerlendirilmesi
dc.title.alternativeEvaluation of the Reading Habit Readiness Adequacy of Kindergartens in Ankara
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.description.ozetBu çalışma, Ankara’daki anaokullarının okuma alışkanlığına hazırlık açısından yeterliliklerini değerlendirmek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma alanını, Ankara Büyükşehir Belediyesi sınırları içinde yer alan 16 ilçede bulunan devlet anaokulları oluşturmaktadır. 6 ilçe, 50 okul ve 249 öğretmen ile örneklenen araştırmada betimleme yöntemi ile anket, gözlem ve görüşme teknikleri kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre, anaokulları okuma alışkanlığına hazırlık anlamında hem olumlu hem de olumsuz durumlara sahiptir. Öğretmenlerin okul öncesi dönemin önemi ve okuma alışkanlığına hazırlık uygulamalarının bu dönemde gerçekleştirilmesi konusundaki tutumları ve farkındalıkları, okul öncesi dönem çocuklarının, okumaya karşı olumlu tutumlara sahip olması olumlu durumlara örnek olarak gösterilmektedir. Ailelerin bu konudaki yetersizlikleri, öğretmenlerin bu konudaki eğitim eksikleri, okulların fiziki yetersizlikleri ve kütüphane, materyal anlamındaki eksiklikleri okuma alışkanlığına hazırlık eğitimini olumsuz etkileyen durumlardır. Elde edilen sonuçlara göre, “Ankara’da bulunan devlet anaokulları çocuklarda okuma alışkanlığına hazırlık açısından işlevlerini tam olarak yerine getirebilecek durumda değildir” biçiminde oluşturulan hipotezimiz doğrulanmıştır.
dc.relation.journalTürk Kütüphaneciliği
dc.contributor.departmentBilgi ve Belge Yönetimi
dc.identifier.volume28
dc.identifier.issue4
dc.identifier.startpage547
dc.identifier.endpage582
dc.fundingYok


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster