Show simple item record

dc.contributor.authorÖnal, İnci
dc.contributor.authorAlaca, Erdinç
dc.date.accessioned2019-10-23T10:32:38Z
dc.date.available2019-10-23T10:32:38Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://bby.hacettepe.edu.tr/yayinlar/482-1417-1-PB.pdf
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/10773
dc.description.abstractThis study was carried out in order to measure the impact of the teachers in the use of the school library services by the secondary school students. Within the frame of the research, a questionnaire comprised of 16 questions were distributed to 225 students who were in the fifth, sixth, seventh and eighth degrees in Ankara, Keçiören Mustafa Necati and Ulviye Fenmen Secondary Schools with the purpose of measuring the impact of the teachers in the school library use. As a consequence it was found out that teachers of both secondary school teachers did not have a significant impact on the library use of the students, in 2014-2015. Also, untidy and neglected libraries in the schools and absence of relevant staff were observed as the other reasons of the negative attitudes of the students towards libraries.
dc.language.isotur
dc.publisherÜNAK
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectOkul kütüphanesi
dc.subjectKütüphane kullanma alışkanlığı
dc.subjectKütüphane kullanımı
dc.subjectSchool library
dc.subjectLibrary use habit
dc.subjectLibrary use, Teachers
dc.titleOkul Kütüphanesi Kullanımında Öğretmenlerin Rolü ve Sorumlulukları
dc.title.alternativeRoles and Responsibilities of Teachers in School Library Use
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.description.ozetBu çalışma, ortaokul öğrencilerinin okul kütüphanesi kullanımları konusunda öğretmenlerin etkisini ölçebilmek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma kapsamında Ankara’nın Keçiören ilçesinde bulunan Mustafa Necati ve Ulviye Fenmen Ortaokullarında beş, altı, yedi ve sekizinci sınıfa giden toplam 225 öğrenciye okul kütüphanesi kullanımda öğretmenlerin etkisini ölçmeye ilişkin 16 sorudan oluşan bir anket uygulanmıştır. 2014-2015 Öğretim yılında uygulanan anketten elde edilen sonuçlar neticesinde her iki ortaokul öğretmenlerinin de öğrencilerin kütüphane kullanımları üzerinde önemli derecede bir etkiye sahip olmadığı ortaya çıkmıştır. Ayrıca okullarda bulunan kütüphanelerin düzensiz ve bakımsız olması, ilgilenecek bir personelin bulunmaması da çocukların kütüphaneye karşı olumsuz yaklaşımlarının diğer sebepleri olarak gözlenmiştir.
dc.relation.journalBilgi Dünyası
dc.contributor.departmentBilgi ve Belge Yönetimi
dc.identifier.volume16
dc.identifier.issue1
dc.identifier.startpage105
dc.identifier.endpage126
dc.fundingYok


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record