dc.contributor.author | Önal, İnci | |
dc.contributor.author | Alaca, Erdinç | |
dc.date.accessioned | 2019-10-23T10:32:38Z | |
dc.date.available | 2019-10-23T10:32:38Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.uri | http://bby.hacettepe.edu.tr/yayinlar/482-1417-1-PB.pdf | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/10773 | |
dc.description.abstract | This study was carried out in order to measure the impact of the teachers in the use of the school library services by the secondary school students. Within the frame of the research, a questionnaire comprised of 16 questions were distributed to 225 students who were in the fifth, sixth, seventh and eighth degrees in Ankara, Keçiören Mustafa Necati and Ulviye Fenmen Secondary Schools with the purpose of measuring the impact of the teachers in the school library use. As a consequence it was found out that teachers of both secondary school teachers did not have a significant impact on the library use of the students, in 2014-2015. Also, untidy and neglected libraries in the schools and absence of relevant staff were observed as the other reasons of the negative attitudes of the students towards libraries. | |
dc.language.iso | tur | |
dc.publisher | ÜNAK | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.subject | Okul kütüphanesi | |
dc.subject | Kütüphane kullanma alışkanlığı | |
dc.subject | Kütüphane kullanımı | |
dc.subject | School library | |
dc.subject | Library use habit | |
dc.subject | Library use, Teachers | |
dc.title | Okul Kütüphanesi Kullanımında Öğretmenlerin Rolü ve Sorumlulukları | |
dc.title.alternative | Roles and Responsibilities of Teachers in School Library Use | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.description.ozet | Bu çalışma, ortaokul öğrencilerinin okul kütüphanesi kullanımları konusunda öğretmenlerin etkisini ölçebilmek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma kapsamında Ankara’nın Keçiören ilçesinde bulunan Mustafa Necati ve Ulviye Fenmen Ortaokullarında beş, altı, yedi ve sekizinci sınıfa giden toplam 225 öğrenciye okul kütüphanesi kullanımda öğretmenlerin etkisini ölçmeye ilişkin 16 sorudan oluşan bir anket uygulanmıştır. 2014-2015 Öğretim yılında uygulanan anketten elde edilen sonuçlar neticesinde her iki ortaokul öğretmenlerinin de öğrencilerin kütüphane kullanımları üzerinde önemli derecede bir etkiye sahip olmadığı ortaya çıkmıştır. Ayrıca okullarda bulunan kütüphanelerin düzensiz ve bakımsız olması, ilgilenecek bir personelin bulunmaması da çocukların kütüphaneye karşı olumsuz yaklaşımlarının diğer sebepleri olarak gözlenmiştir. | |
dc.relation.journal | Bilgi Dünyası | |
dc.contributor.department | Bilgi ve Belge Yönetimi | |
dc.identifier.volume | 16 | |
dc.identifier.issue | 1 | |
dc.identifier.startpage | 105 | |
dc.identifier.endpage | 126 | |
dc.funding | Yok | |