Show simple item record

dc.contributor.authorÖztemiz, Semanur
dc.contributor.authorÖnal, İnci
dc.date.accessioned2019-10-23T10:32:26Z
dc.date.available2019-10-23T10:32:26Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://bby.hacettepe.edu.tr/yayinlar/oztemiz_onal.pdf
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/10760
dc.description.abstractThe study, which was performed basing upon the qualitative method with the purpose of putting forward the teacher opinions concerning to make students gain reading habit by plays, was carried over Ankara Beytepe primary school sample. Data of the study was obtained from 10 teachers working in Beytepe Primary School on the 2012-2013 school year, by using the interview technique focusing on the semi configured questions.Analysis of the research data was held by using content analysis method.Results of the study showed that, according to teachers, learning by play techniques is impressively efficient in gaining reading habit just like this technique has similar effects in other lessons or applications, and also teachers thought that the cooperation between librarian, parent and teacher increases the applicability of the abovementioned technique on a more efficient level.
dc.language.isotur
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectOyunla öğrenme
dc.subjectOkuma alışkanlığı
dc.subjectİlkokul öğrencileri
dc.subjectEarning play
dc.subjectReading habits
dc.subjectPrimary school students
dc.titleİlkokul Öğrencilerinin Oyun Tekniği ile Okuma Alışkanlığı Kazanmasına Yönelik Öğretmen Görüşleri: Ankara Beytepe İlkokulu Örneği
dc.title.alternativeTeacher Opinions Regarding Primary School Students to Gain Reading Habits by Means of Play Technique: Ankara Beytepe Primary School Sample
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.description.ozetOyun tekniği ile okuma alıĢkanlığı kazandırmaya iliĢkin öğretmen görüĢlerini ortaya koymak amacıyla nitel yönteme dayalı olarak yapılan bu araĢtırma, Ankara Beytepe Ġlkokulu örneği üzerinden gerçekleĢtirilmiĢtir. 2012-2013 eğitim ve öğretim yılında BeytepeĠlkokulu'nda görev yapan 10 öğretmenin katılımıyla gerçekleĢtirilen araĢtırmanın verileri, yarı yapılandırılmıĢ sorular odağında görüĢme tekniği ile elde edilmiĢtir. AraĢtırma verilerinin analizinde içerik analizi yöntemi kullanılmıĢtır.AraĢtırmadan elde edilen sonuçlar, öğretmenlerin oyunla öğrenme tekniğinin baĢka birçok ders ya da uygulamanın öğretiminde olduğu gibi okuma alıĢkanlığı kazandırmada da son derece etkili olduğunu ve kütüphaneci, veli, öğretmen iĢbirliği ile söz konusu tekniğin daha etkili düzeyde uygulanabileceğini düĢündüklerini göstermiĢtir.
dc.relation.journalBitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
dc.contributor.departmentBilgi ve Belge Yönetimi
dc.identifier.volume2
dc.identifier.issue1
dc.identifier.startpage70
dc.identifier.endpage84
dc.fundingYok


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record