dc.contributor.author | Öztemiz, Semanur | |
dc.contributor.author | Önal, İnci | |
dc.date.accessioned | 2019-10-23T10:32:26Z | |
dc.date.available | 2019-10-23T10:32:26Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.uri | http://bby.hacettepe.edu.tr/yayinlar/oztemiz_onal.pdf | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/10760 | |
dc.description.abstract | The study, which was performed basing upon the qualitative method with the purpose of putting forward the teacher opinions concerning to make students gain reading habit by plays, was carried over Ankara Beytepe primary school sample. Data of the study was obtained from 10 teachers working in Beytepe Primary School on the 2012-2013 school year, by using the interview technique focusing on the semi configured questions.Analysis of the research data was held by using content analysis method.Results of the study showed that, according to teachers, learning by play techniques is impressively efficient in gaining reading habit just like this technique has similar effects in other lessons or applications, and also teachers thought that the cooperation between librarian, parent and teacher increases the applicability of the abovementioned technique on a more efficient level. | |
dc.language.iso | tur | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.subject | Oyunla öğrenme | |
dc.subject | Okuma alışkanlığı | |
dc.subject | İlkokul öğrencileri | |
dc.subject | Earning play | |
dc.subject | Reading habits | |
dc.subject | Primary school students | |
dc.title | İlkokul Öğrencilerinin Oyun Tekniği ile Okuma Alışkanlığı Kazanmasına Yönelik Öğretmen Görüşleri: Ankara Beytepe İlkokulu Örneği | |
dc.title.alternative | Teacher Opinions Regarding Primary School Students to Gain Reading Habits by Means of Play Technique: Ankara Beytepe Primary School Sample | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.description.ozet | Oyun tekniği ile okuma alıĢkanlığı kazandırmaya iliĢkin öğretmen görüĢlerini ortaya koymak amacıyla nitel yönteme dayalı olarak yapılan bu araĢtırma, Ankara Beytepe Ġlkokulu örneği üzerinden gerçekleĢtirilmiĢtir. 2012-2013 eğitim ve öğretim yılında BeytepeĠlkokulu'nda görev yapan 10 öğretmenin katılımıyla gerçekleĢtirilen araĢtırmanın verileri, yarı yapılandırılmıĢ sorular odağında görüĢme tekniği ile elde edilmiĢtir. AraĢtırma verilerinin analizinde içerik analizi yöntemi kullanılmıĢtır.AraĢtırmadan elde edilen sonuçlar, öğretmenlerin oyunla öğrenme tekniğinin baĢka birçok ders ya da uygulamanın öğretiminde olduğu gibi okuma alıĢkanlığı kazandırmada da son derece etkili olduğunu ve kütüphaneci, veli, öğretmen iĢbirliği ile söz konusu tekniğin daha etkili düzeyde uygulanabileceğini düĢündüklerini göstermiĢtir. | |
dc.relation.journal | Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi | |
dc.contributor.department | Bilgi ve Belge Yönetimi | |
dc.identifier.volume | 2 | |
dc.identifier.issue | 1 | |
dc.identifier.startpage | 70 | |
dc.identifier.endpage | 84 | |
dc.funding | Yok | |