dc.contributor.author | Şenyurt Topçu, Özlem | |
dc.contributor.author | Yılmaz, Bülent | |
dc.date.accessioned | 2019-10-23T10:31:55Z | |
dc.date.available | 2019-10-23T10:31:55Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.uri | http://bby.hacettepe.edu.tr/yayinlar/2351-4627-1-PB.pdf | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/10717 | |
dc.description.abstract | Measuring the service quality in corporations periodically is one of the basic
components of service policies. Measuring service quality is a required action
in order to develop the services and compare them with the ones in similar
corporations. The purpose of this study is to evaluate the service quality of the
specific public libraries in Ankara on a scale base. The libraries included in this
research are Cebeci Public Library (Cebeci HK), Mamak County Public Library
(Mamak İHK) and Or-An Sevgi Yılı Public Library (Or-An HK) which are chosen
from the upper, middle and lower socio-economic regions in Ankara. Within the
frame of the research, a survey basing on Libqual+TM Service Quality Scale is
conducted to 120 users from these three libraries. According to the findings of
the research, the users are generally satisfied with the service quality of these
libraries. However, they have some displeasure in terms of access to information
and public relations in those libraries. The users give 7.2 points over 9 for the
entire service quality components of these libraries and for this issue there is no
significant difference among the libraries. | |
dc.language.iso | tur | |
dc.publisher | TKD | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.subject | Halk kütüphanesi | |
dc.subject | Ankara | |
dc.subject | Hizmet niteliğinin ölçülmesi | |
dc.subject | Public library | |
dc.subject | Ankara | |
dc.subject | Measuring of service quality | |
dc.title | Ankara’daki halk kütüphanesi hizmet niteliğinin değerlendirilmesi (Measuring the service quality of public libraries in Ankara) | |
dc.title.alternative | Measuring the Service Quality of Public Libraries in Ankara | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.description.ozet | Kuruluşlarda hizmet niteliğinin belirli aralıklarla ölçülmesi hizmet politikalarının temel unsurlarından birisidir. Hizmet niteliğinin ölçülmesi, aynı zamanda
hizmetlerin geliştirilmesi ve benzer kuruluşlarla karşılaştırılması için yapılması
gerekli bir işlemdir. Bu çalışmanın amacı, Ankara’da belirlenen halk kütüphanelerinin hizmet niteliklerinin bir ölçek temelinde değerlendirilmesidir. Araştırmanın kapsamına alınan kütüphaneler Ankara’da üst, orta ve alt sosyo-ekonomik
bölgelerden seçilen Cebeci Halk Kütüphanesi (Cebeci HK), Mamak İlçe Halk Kütüphanesi (Mamak İHK) ve Or-An Sevgi Yılı Halk Kütüphanesidir (Or-An HK).
Araştırma çerçevesinde 2011 yılı Kasım ayında bu üç kütüphanenin toplam 120
kullanıcısına Libqual+™ Hizmet Nitelik Ölçeğine dayalı bir anket uygulanmıştır.
Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre, kullanıcılar bu kütüphanelerin hizmet
kalitesinden genelde memnundurlar. Ancak, kütüphanelerde bilgiye erişim ve
halkla ilişkiler açısından bazı memnuniyetsizlikleri bulunmaktadır. Kullanıcılar
bu kütüphanelere tüm hizmet niteliği unsurları itibariyle 9 üzerinden ortalama
7,2 puan vermişlerdir ve bu konuda kütüphaneler arasında anlamlı bir fark bulunmamıştır | |
dc.relation.journal | Türk Kütüphaneciliği | |
dc.contributor.department | Bilgi ve Belge Yönetimi | |
dc.identifier.volume | 26 | |
dc.identifier.issue | 1 | |
dc.identifier.startpage | 53 | |
dc.identifier.endpage | 77 | |
dc.funding | Yok | |