Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTümer, Deniz
dc.contributor.authorKülcü, Özgür
dc.date.accessioned2019-10-23T10:10:37Z
dc.date.available2019-10-23T10:10:37Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://bby.hacettepe.edu.tr/yayinlar/Eğitim Kurumlarında Belge Yönetimi Koşullarının Değerlendirilmesi22 İlk ve Orta Dereceli Özel Okulda Yapılmış Bir Araştırma.pdf
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/10531
dc.description.abstractAbstract Records which are produced in the course of school’s daily life as a source of institutional information are not only one of the most significant part of communication and administration at schools but also a very important guide for local and national education planning. In order to manage the records by an efficient records management system, it is inevitable to analyze the present condition of records processes in all departments of the school, the lacking points and requirements in the light of the national and international procedures which is a guide for records management. In the context of the study some analysis techniques and questionnaire have been applied to describe the records management conditions and problems in 22 private primary and secondary schools in Turkey.
dc.language.isotur
dc.publisherTKD
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectBelge yönetimi
dc.subjectEğitim kurumlarında belge yönetimi
dc.subjectArşiv uygulamaları
dc.subjectÖzel okullar
dc.subjectRecords management
dc.subjectRecords management in educational institutions
dc.subjectArchives pratices
dc.subjectPrimary and secondary schools
dc.subjectPrivate schools
dc.titleEğitim Kurumlarında Belge Yönetimi Koşullarının Değerlendirilmesi: 22 İlk ve Orta Dereceli Özel Okulda Yapılmış Bir Araştırma
dc.title.alternativeEvaluation of Records Management Conditions in Educational Institutions: A Survey Made in 22 Primary and Secondary Private Schools
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.description.ozetÖz Kurumsal bilginin kaynağı olarak okulların doğal faaliyetleri sonucunda oluşan belgeler, okullardaki yönetim ve iletişim faaliyetlerinin önemli bir unsuru olmanın yanı sıra bölgesel ve hatta ulusal boyutlarda eğitim planlamasına yol gösterici konumundadırlar. Okullardaki belgeleri etkin bir belge yönetimi programı ile yönetebilmek için, okula bağlı olan tüm bölüm ve kısımlarda belge yönetimi ile ilgili mevcut durumun, sorunların ve beklentilerin analiz edilmesi, ayrıca bağlı olunan yasal çevre ve ilgili alanda geliştirilen yol gösterici nitelikteki uluslararası ve ulusal düzenlemelerin de değerlendirilmesi gerekli görülmektedir. Araştırma kapsamında okullarda belge yönetimini etkileyen koşulları, sorunları ve beklentileri tespit etmek amacıyla Türkiye’nin çeşitli illerinde faaliyet gösteren 22 özel ilk ve orta dereceli okulda anket ve çeşitli analizler yapılmıştır.
dc.relation.journalTürk Kütüphaneciliği
dc.contributor.departmentBilgi ve Belge Yönetimi
dc.identifier.volume24
dc.identifier.issue3
dc.identifier.startpage404
dc.identifier.endpage438
dc.fundingYok


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster