dc.contributor.author | Kurbanoğlu, Serap | |
dc.date.accessioned | 2019-10-23T10:10:20Z | |
dc.date.available | 2019-10-23T10:10:20Z | |
dc.date.issued | 1996 | |
dc.identifier.uri | http://bby.hacettepe.edu.tr/yayinlar/1461-2921-1-PB.pdf | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/10496 | |
dc.description.abstract | Abstract
In this paper virtual reality technology and how libraries might be affected by this technology are examined. Virtual reality sets out to address a problem. The problem is that of user-friendliness of computer systems. Needless to say, the current generation of computers still involves a barrier between human and machine. This is keyboard or mouse on the human side, and the screen on the computer side. If computers are really going to become a part of everyone's normal day to day experiences, they must allow users to visualise information in a way familiar to them, not the way the computers forces them to. Virtual reality provides such a way. With the increasing amounts of information available in electronic form, it is clear that virtual reality
technology will have a profound impact on libraries. | |
dc.language.iso | tur | |
dc.publisher | TKD | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.title | Sanal Gerçeklik: Gerçek mi, değil mi? | |
dc.title.alternative | Virtual Reality: Is It Real Or Not? | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.description.ozet | Öz
Bu makalede sanal gerçeklik teknolojisi ve kütüphanelerin sanal gerçeklik teknolojisinden nasıl etkilenebilecekleri konusuna değinilmektedir. Sanal gerçeklik teknolojisi
insan-makine etkileşiminde günümüz bilgisayarlarında hâlâ var olan bilgisayar ekranı, klavye veya fare gibi, insanların kendilerini doğal ortamda hissetmelerini engelleyen unsurları ortadan kaldırmayı hedeflemektedir. Eğer bilgisayarlar günün birinde günlük yaşamın bir parçası haline gelecekse kullanıcıların bilgiyi aşina oldukları biçimde görmelerini sağlamak zorunda kalacaklardır. İşte sanal gerçeklik teknolojisi bunu sağlayacaktır. Günümüzde elektronik formda elde edilebilen bilginin giderek artması sanal gerçeklik teknolojisinin gelecekteki uygulama alanlarından birisinin de kütüphaneler olacağına kuşku bırakmamaktadır. | |
dc.relation.journal | Türk Kütüphaneciliği | |
dc.contributor.department | Bilgi ve Belge Yönetimi | |
dc.identifier.volume | 10 | |
dc.identifier.issue | 1 | |
dc.identifier.startpage | 21 | |
dc.identifier.endpage | 31 | |
dc.funding | Yok | |