dc.contributor.author | Kurbanoğlu, Serap | |
dc.date.accessioned | 2019-10-23T10:10:17Z | |
dc.date.available | 2019-10-23T10:10:17Z | |
dc.date.issued | 1996 | |
dc.identifier.uri | http://bby.hacettepe.edu.tr/yayinlar/1434-2867-1-PB.pdf | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/10492 | |
dc.description.abstract | Abstract
There is an enormous variety and volume of in formation that is available through thx
Internet. Librarians are keenly interested in using the Internet to answer their clients' reference queries. This paper reviews the use of electronic mail, electronic discussion lists and telnet so as to provide reference services. Issues such as bibliographic control of networked information, ease of use of Internet tools, costs, personnel and education are also briefly discussed. Librarians and library school students have to be trained in order to be able to take advantage of the Internet. | |
dc.language.iso | tur | |
dc.publisher | TKD | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.title | Müracaat hizmetlerinde internet | |
dc.title.alternative | Internet Use in Reference Services | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.description.ozet | Öz
Kütüphaneciler, üzerinde çok çeşitli ve büyük miktarda bilgiler bulunan Internet'i,
kullanıcılarının müracaat sorularını cevaplamak için bir kaynak olarak görmektedirler. Bu makalede elektronik posta, elektronik tartışma listeleri ve telnet gibi Internet araçlarının müracaat hizmetleri vermek amacıyla kullanımına değinilmektedir.
Internet üzerindeki bilgilerin bibliyografik denetimi, Internet araçlarının kullanım
kolaylığı, müracaat hizmetlerinde Internet kullanımıyla ilgili maliyet, personel ve
eğitim sorunları da bu makalede ele alınan konular arasındadır. Kütüphanecilerin
ve kütüphanecilik bölümü öğrencilerinin Internet'ten gereğince yararlanabilmeleri
için eğitilmeleri gerekmektedir | |
dc.relation.journal | Türk Kütüphaneciliği | |
dc.contributor.department | Bilgi ve Belge Yönetimi | |
dc.identifier.volume | 10 | |
dc.identifier.issue | 3 | |
dc.identifier.startpage | 265 | |
dc.identifier.endpage | 276 | |
dc.funding | Yok | |