dc.contributor.author | Kurbanoğlu, Serap | |
dc.date.accessioned | 2019-10-23T10:10:13Z | |
dc.date.available | 2019-10-23T10:10:13Z | |
dc.date.issued | 2004 | |
dc.identifier.uri | http://bby.hacettepe.edu.tr/yayinlar/uvt_38277.pdf | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/10482 | |
dc.description.abstract | Abstract
Self-efficacy refers to a belief in one’s ability to successfully perform a particular behaviour or task. Self-efficacy is a factor which influence
human behaviour. People’s actions are based more on what they believe than on what is objectively true. Teaching/teacher efficacy, on
the other hand, is defined as teachers’ belief in their ability to affect student performence and achievement, and has a strong relationship
with teaching effectiveness. In this paper, not only “self efficacy” and “teaching efficacy” concepts, but also their importance for information professionals are discussed | |
dc.language.iso | tur | |
dc.publisher | ÜNAK | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.subject | Öz-yeterlik | |
dc.subject | Öğretme yeterliği | |
dc.subject | Öğretmen yeterliği | |
dc.subject | Bilgi profesyonelleri | |
dc.subject | Self-efficacy | |
dc.subject | Teaching efficacy | |
dc.subject | Teacher efficacy | |
dc.subject | Information professionals | |
dc.title | Öz-yeterlik inancı ve bilgi profesyonelleri için önemi | |
dc.title.alternative | Self-Efficacy Belief and Its Importance for Information Professionals | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.description.ozet | Öz Öz-yeterlik, kişinin bir işi başarıyla yapmak için gerekli becerilere sahip olduğu konusundaki inancıdır. Öz-yeterlik inancı insan davranışlarını etkiler. insan davranışları, gerçekte doğru olandan çok, insanların neyin doğru olduğu yolundaki inancına dayanır. Öğretme/öğretmen yeterliği ise, öğretmenlerin, öğrencilerin performanslarını ve başarılarını etkileme yeteneklerine olan inançları şeklinde tanımlanır ve öğretmenin etkililiği ile yakından ilişkilidir. Bu makalede, “öz-yeterlik” ve “öğretme/ öğretmen yeterliği” olguları üzerinde durulmakta ve bilgi profesyonelleri için önemi tartışılmaktadır. | |
dc.relation.journal | Bilgi Dünyası | |
dc.contributor.department | Bilgi ve Belge Yönetimi | |
dc.identifier.volume | 5 | |
dc.identifier.issue | 2 | |
dc.identifier.startpage | 137 | |
dc.identifier.endpage | 152 | |
dc.funding | Yok | |