Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKurbanoğlu, Serap
dc.date.accessioned2019-10-23T10:10:13Z
dc.date.available2019-10-23T10:10:13Z
dc.date.issued2004
dc.identifier.urihttp://bby.hacettepe.edu.tr/yayinlar/uvt_38277.pdf
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/10482
dc.description.abstractAbstract Self-efficacy refers to a belief in one’s ability to successfully perform a particular behaviour or task. Self-efficacy is a factor which influence human behaviour. People’s actions are based more on what they believe than on what is objectively true. Teaching/teacher efficacy, on the other hand, is defined as teachers’ belief in their ability to affect student performence and achievement, and has a strong relationship with teaching effectiveness. In this paper, not only “self efficacy” and “teaching efficacy” concepts, but also their importance for information professionals are discussed
dc.language.isotur
dc.publisherÜNAK
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectÖz-yeterlik
dc.subjectÖğretme yeterliği
dc.subjectÖğretmen yeterliği
dc.subjectBilgi profesyonelleri
dc.subjectSelf-efficacy
dc.subjectTeaching efficacy
dc.subjectTeacher efficacy
dc.subjectInformation professionals
dc.titleÖz-yeterlik inancı ve bilgi profesyonelleri için önemi
dc.title.alternativeSelf-Efficacy Belief and Its Importance for Information Professionals
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.description.ozetÖz Öz-yeterlik, kişinin bir işi başarıyla yapmak için gerekli becerilere sahip olduğu konusundaki inancıdır. Öz-yeterlik inancı insan davranışlarını etkiler. insan davranışları, gerçekte doğru olandan çok, insanların neyin doğru olduğu yolundaki inancına dayanır. Öğretme/öğretmen yeterliği ise, öğretmenlerin, öğrencilerin performanslarını ve başarılarını etkileme yeteneklerine olan inançları şeklinde tanımlanır ve öğretmenin etkililiği ile yakından ilişkilidir. Bu makalede, “öz-yeterlik” ve “öğretme/ öğretmen yeterliği” olguları üzerinde durulmakta ve bilgi profesyonelleri için önemi tartışılmaktadır.
dc.relation.journalBilgi Dünyası
dc.contributor.departmentBilgi ve Belge Yönetimi
dc.identifier.volume5
dc.identifier.issue2
dc.identifier.startpage137
dc.identifier.endpage152
dc.fundingYok


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster