Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAkkoyunlu, Buket
dc.contributor.authorKurbanoğlu, Serap
dc.date.accessioned2019-10-23T10:10:08Z
dc.date.available2019-10-23T10:10:08Z
dc.date.issued2004
dc.identifier.urihttp://bby.hacettepe.edu.tr/yayinlar/200427BUKET AKKOYUNLU.pdf
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/10479
dc.description.abstractABSTRACT: The importance of information literacy for teachers has been recognized. Because of their mentor roles teachers should not only possess information literacy skills but also feel confident and competent in the use of these skills. In other words, teachers should develop high level self-efficacy beliefs for information literacy skills. In this paper, the level of teachers’ information literacy self efficacy beliefs and its relevance with their age, branches and levels they taught, and the schools they graduate from were examined
dc.language.isotur
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectBilgi okuryazarlığı
dc.subjectÖz-yeterlik inancı
dc.subjectÖğretmenler
dc.subjectInformation literacy
dc.subjectSelf-efficacy belief
dc.subjectTeachers
dc.titleÖğretmenlerin bilgi okuryazarlığı öz-yeterlik algıları üzerine bir çalışma
dc.title.alternativeA Study On Teachers’ Information Literacy Self-Efficacy Beliefs
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.description.ozetÖZET: Bilgi okuryazarlığı becerilerine sahip olmanın öğretmenler için önemi kabul edilmiştir. Rehberlik rollerinden dolayı öğretmenlerin bilgi okuryazarlığı becerilerine sahip olmaları tek başına yeterli değildir. Öğretmenlerin, söz konusu becerileri etkin ve etkili bir şekilde kullanabilmeleri için bu alanda kendilerine güvenmeleri, bir başka deyişle, güçlü öz-yeterlik inanç geliştirmeleri gerekmektedir. Bu çalışmada öğretmenlerin bilgi okuryazarlığı öz-yeterlik inançlarının düzeyi, bilgi okuryazarlığı öz-yeterlik inancının yaş, branş, öğretmenin çalıştığı kademe ve mezun olduğu okula göre farklılık gösterip göstermediği araştırılmıştır.
dc.relation.journalHacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
dc.contributor.departmentBilgi ve Belge Yönetimi
dc.identifier.issue27
dc.fundingYok


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster