dc.contributor.author | Akkoyunlu, Buket | |
dc.contributor.author | Kurbanoğlu, Serap | |
dc.date.accessioned | 2019-10-23T10:10:08Z | |
dc.date.available | 2019-10-23T10:10:08Z | |
dc.date.issued | 2004 | |
dc.identifier.uri | http://bby.hacettepe.edu.tr/yayinlar/200427BUKET AKKOYUNLU.pdf | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/10479 | |
dc.description.abstract | ABSTRACT: The importance of information literacy for teachers has been recognized. Because of their mentor roles teachers
should not only possess information literacy skills but also feel confident and competent in the use of these skills. In other words,
teachers should develop high level self-efficacy beliefs for information literacy skills. In this paper, the level of teachers’ information
literacy self efficacy beliefs and its relevance with their age, branches and levels they taught, and the schools they graduate from were
examined | |
dc.language.iso | tur | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.subject | Bilgi okuryazarlığı | |
dc.subject | Öz-yeterlik inancı | |
dc.subject | Öğretmenler | |
dc.subject | Information literacy | |
dc.subject | Self-efficacy belief | |
dc.subject | Teachers | |
dc.title | Öğretmenlerin bilgi okuryazarlığı öz-yeterlik algıları üzerine bir çalışma | |
dc.title.alternative | A Study On Teachers’ Information Literacy Self-Efficacy Beliefs | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.description.ozet | ÖZET: Bilgi okuryazarlığı becerilerine sahip olmanın öğretmenler için önemi kabul edilmiştir. Rehberlik rollerinden dolayı öğretmenlerin bilgi okuryazarlığı becerilerine sahip olmaları tek başına yeterli değildir. Öğretmenlerin, söz konusu becerileri etkin ve etkili bir şekilde kullanabilmeleri için bu alanda kendilerine güvenmeleri, bir başka deyişle, güçlü öz-yeterlik inanç geliştirmeleri
gerekmektedir. Bu çalışmada öğretmenlerin bilgi okuryazarlığı öz-yeterlik inançlarının düzeyi, bilgi okuryazarlığı öz-yeterlik
inancının yaş, branş, öğretmenin çalıştığı kademe ve mezun olduğu okula göre farklılık gösterip göstermediği araştırılmıştır. | |
dc.relation.journal | Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi | |
dc.contributor.department | Bilgi ve Belge Yönetimi | |
dc.identifier.issue | 27 | |
dc.funding | Yok | |