Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorBinark, Mutlu
dc.contributor.authorKara, Aysel Zehra
dc.date.accessioned2019-08-23T08:18:29Z
dc.date.issued2019
dc.date.submitted2019-06-10
dc.identifier.citationKAYNAKÇA 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu. (1951). T.C. Resmi Gazete, 7981, 13 Aralık 1951. 6098 sayılı Türk Borçlar Kanunu (2011). T.C. Resmi Gazete, 27836, 4 Şubat 2011. 3984 sayılı Radyo ve Televizyon Kuruluş ve Yayınları Hakkında Kanun (1994). T.C. Resmi Gazete, 21911, 20 Mart 1994. Akbulut, N.T .(1994). Televizyon Yayınlarında Soap Operalar (Yayımlanmamış doktora tezi). Marmara Üniversitesi, İstanbul. Akkuş, T. (2019). Kan Benim Kanal Benim. TRT Akademi, 4(7), 178-183. Arslan, T. (2016). Küresel Medya Düzeninde Format Adaptasyonu (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Atatürk Üniversitesi, Erzurum. Aslan, G. (2017). Yaratıcı Endüstrilerin Yükselişi: Geçmiş, Bugün ve Gelecek. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 17(4), 109 – 122 Arıkan, M. (2009). Fikri Mülkiyet Hukukunda Televizyon Program Formatlarının Korunması. (Yayınlanmamış doktora tezi). Selçuk Üniversitesi, Konya. Arıkan, M.(2009). Fikri Mülkiyet Hukukunda Televizyon Program Formatlarının Korunması. Selçuk Üniversitesi Hukuk Dergisi, 17(2), 129-17. Ateşalp, S. T. (2016). “Nitelikli Televizyon”: Medya Profesyonellerinin Perspektifinden Türk Televizyon Dizilerinde Nitelik. Galatasaray Üniversitesi İleti-ş-im Dergisi, 25, 9-37. doi: 10, 16878/gsuilet.283029 ATV Yayın Akışı (2018, Eylül). Erişim: 29.09.2018, https://www.atv.com.tr/yayin-akisi Avcı, A. (2011). “Bir maniniz yoksa annemler size gelecek” Prime –Time Vakti!. Kotaman, A.,Uğursoy, A. S., Avcı, A. (Der.), “dizim başladı! kapat, sonra anlatırım.” Televizyonda Hikâye Anlatıcılığı (s.15-37) içinde. İstanbul: H2o yayıncılık ve iletişim. Balcı, E.(2009). Televizyon Formatları :”Çarkıfelek” ve “Kim Milyoner Olmak İster?”Programları Üzerine Bir İnceleme. Kültür ve İletişim, 12(2), 47-78. Berg, M. (2017). The Importance of Cultural Proximity in the Success of Turkish Drama in Qatar. International Journal of Communication, 11, 3415-3430. Binark, M. (2019). Güney Kore Hükümetlerinin Kültür Politikaları ve Sinema Endüstrisi Destekleri, Sinecine. 10(1), 147-172. Binark, M. (2018). Romantik Düşler Fabrikası Kore Dramalarından Kore Politikasına. Varlık Dergisi, 1331, 75-80. Cereci, S. (2014). Türk Dizilerinin Küresel Başarısı: Evrensel İnsan Yaklaşımı. The Journal of Academic Social Science Studies, 28, 1-12.doi:10.9761/JASSS2542 Chalaby, J.K. (2016). Drama Without Drama: The Late Rise of Scripted TV Formats. Television & New Media, 17(1), 3-20. doi:10.1177/1527476414561089 Chalaby, J. K. (2015). Producing TV Content in a Globalized Intellectual Property Market: The Emergence Of The International Production Model. Journal of Media Business Studies, 9(3), 19-39. doi: 10.1080/16522354.2012.11073550 Cunningham, S.(2004). The Creative Industries After Cultural Policy: A Genealogy and Some Possible Prefered Futures. International Journal of Cultural Studies, 7(1), 105-155. Cunningham, S.(2002). From Culture to Creative Industries: Theory, Industry and Policy Implications. SAGE Journals, 102(1), 54-65. Çaplı, B. Ve Dündar, C. (1995). 80’den 2000’lere Televizyon. Cumhuriyet Dönemi Türkiye Ansiklopedisi, c.15. 1375-1384 İstanbul: İletişim Yayınları. Çaplı, B. Ve Tuncel, H. (2005). Avrupa’da Televizyon: Düzenleme, Politikalar ve Bağımsızlık. Avrupa’da Televizyon Düzenleme, Politikalar ve Bağımsızlık Türkiye İzleme Raporu, Ankara: Open Society Institute, EU Monitorin and Advocacy Program (EUMAP) Network Media Program (NMP), 199-259 Çelenk, S. (2005). Televizyon Temsil Kültür. Ankara: Ütopya yayınları. Çelenk, Z. (2015). Yerli Dizi, Kadınları Kadınlara Kadınlarca Anlatma Sanatıdır, Olay Erkekler Diyarında Geçer. Aksu Bora (Yay. Haz.), İradenin iyimserliği 2000’lerde Türkiye’de Kadınlar (s.151- 161) içinde. Ankara: Ayizi yayınları. Çetindağ, S. (2018). Türkiye’de Televizyon Yayıncılığının Yeni Medya Ortamlarıyla Dönüşüm Süreci: İçerde ve Çukur Dizisi Örneğinde Yeni Yayıncılık Ekosisteminin İncelenmesi. (Yayımlanmamış Master Tezi). Hacettepe Üniversitesi, Ankara. Çetindağ, S., Ünal, S., Binark, M. (2018). Televizyon Endüstrisinde Yeni Yayıncılık Ekosistemi Ve “İkinci Ekran” Olgusu İçerde Dizisi Örneği. Oya Morva ve Erkan Saka (Yay. Haz.), Kollektif Zeka (s.123-166) içinde. İstanbul: Kalkedon yayınları. Çolak, U. (2004). Televizyon Program Formatlarının Korunması. Ankara Barosu Dergileri, 3(4), 11-34. Davies, R. ve Sigthorsson, G. (2013). Introducing The Creative Industries From Theory to Practice. London: Sage Publication. Deloitte. (2014). Türkiye’de Televizyon. Erişim adresi: https://www2.deloitte.com/content/dam/Deloitte/tr/Documents/technology-media-telecommunications/tr-media-tv-report.pdf Demir, E. M. (2018). Türkiye’de Yaratıcı Emek. Moment Dergisi, 5(2), 174-194. Dursun, O. (2018). Yaratıcı Endüstrilerin Aşkınsal Alanda Görünümü: Yaratıcı Endüstrilerin Yaşam Dünyasının Sömürgeleştirmesine Etkisi. Moment Dergi, 5(2), 144-173. Dikmen, E. Ş.(2017). Türkiye’de Televizyon Yayıncılığının Dönüşümü: Sosyal TV Yayıncılığı. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 5(1), 425-448. Diriliş Ertuğrul O Ülkelerde 200 Milyon İzlendi (2017, Mart). Erişim: 29.09.2018, https://www.ntv.com.tr/galeri/yasam/dirilis-ertugrul-o-ulkelerde-200-milyon-izlendi,W3Y1tibrDUORtVp2cTMK0g/YcUfVyNwhkGa--7jVd9oNQ Diriliş’i 60 Ülke Seyrediyor (2017, Mart). Erişim: 29.09.2018, https://www.yenisafak.com/hayat/dirilisi-60-ulke-seyrediyor-2627920 Dizi Sektörü Türk Turizmini de Canlandırdı (2014, Nisan). Erişim: 29.09.2018, https://emlakkulisi.com/dizi-sektoru-turk-turizmini-de-canlandirdi/245774 Dizilerin Sosyal Medya Performansları Açıklandı (2018, Ocak). Erişim: 29.09.2018, http://www.gazeteciler.com/haber/dizilerin-sosyal-medya-performanslari-aciklandi/315750 Dünyada En Çok Hangi Türk Dizileri İzleniyor (2017, Eylül). Erişim: 29.09.2018, http://www.medyatava.com/haber/dunyada-en-cok-hangi-turk-dizileri-izleniyor_149681 Edebiyat ve Sanat Eserlerinin Korunmasına İlişkin Bern sözleşmesi, (1979). Erişim adresi: https://kms.kaysis.gov.tr/Home/Goster/58454?AspxAutoDetectCookieSupport=1 Eğilmez, M. (2012, Aralık 16). Orta Gelir Tuzağı ve Türkiye [Blog yazısı]. Erişim adresi :http://www.mahfiegilmez.com/2012/12/orta-gelir-tuzag-ve-turkiye.html Endonezya’da Yayınlanan Türk Dizisi “Elif” Öğrencilerin Türkiye’ye olan İlgisini Artırdı (2016, Mart). Erişim:29.09.2018, http://www.milliyet.com.tr/endonezya-da-yayinlanan-turk-dizisi-istanbul-yerelhaber-1287502/ European Commission (2006). The Economy of Culture in Europe. Erişim adresi: http://ec.europa.eu/assets/eac/culture/library/studies/cultural-economy_en.pdf Erdoğan, İ. (2019). Televizyon Format Etiği: Eleştirel Bir Perspektiften Etik Sorunları Tartışmak. İlker Erdoğan (Ed.), Türkiye’de Televizyon Formatları: Eleştirel Çalışmalar (51-78) içinde. İstanbul: Doruk yayınları Erem, O. (2019). Sinema Yasası Neden Tartışılıyor, Yeni Yasa Çözüm Olacak mı? BBC Türkçe. Erişim: https://www.bbc.com/turkce/haberler-turkiye-46925169 Erkayhan, Ş. (2015). Yaratıcı Endüstriler ve Dijital Gelecek Stratejileri. Intermedia International E-Journal of Communcation Science, 2(2), 411-423. Esen, Ü. B. ve Atay, Ö. (2017).Ekonominin Yeni Yüzü: Yaratıcı Ekonomi. Sosyoekonomi, 25(33), s.59-80.doi:10.17233/sosyoekonomi.289441 Esser, A. (2013). Format is King: Televizyon Formats and Commercialization. K. Donders, C.Pauwels ve J.Loisen. (Ed.), Private Television in Western Europe (s.151-168) içinde. doi:110.1057/9781137017550_11 Özcan, E.(2018, Aralık). Fatih Aksoy. Episode, 13, 37-41. Florida, R. (2012). The Rise of the Creative Class. New York: Basic Books. Freelance Nedir (t.y.). Erişim: 09.11.2018, http://www.freelancem.com/bilgi/freelance-nedir/ Fox TV Yayın Akışı (2018, Eylül), Erişim: 29.09.2018, https://www.fox.com.tr/yayin-akisi Gülmez, E. (2019). Netflix’in Türkiye’ye Özgü Reklâm Filmlerinin Küresel Markaların Yerel Reklâm Stratejileri Bağlamında Değerlendirilmesi. Erciyes İletişim Dergisi Uluslararası Dijital Çağda İletişim Sempozyumu Özel Sayısı, 1, 157-178. doi: 10.17680/erciyesiletisim.485435 Gün, B. (2015). Telif Hakları ve Sinema. İstanbul: BSB Sinema Eserleri Sahipleri Meslek Birliği. Gündel, N. (2018). Küresel Kültürün Türk Televizyonlarına Yansımaları: Yabancı Dizi Dramalarının Yerel Uyarlamaları. The Journal of Academic Social Science, 6(77), 205-230. Güney Amerika’yı Türk Dizileri Merakı Sardı (2014, Eylül). Erişim: 29.09.2018, http://www.medyatava.com/haber/guney-amerikayi-turk-dizileri-meraki-sardi_112761 Gürer, Z ve M. (2018, Kasım/ Aralık). Dizilerle Yeniden Üretilen Kahramanlar. Episode, 6, 16-18. Gürer, M. (2019).Uluslararası Televizyon Formatlarının ve Adaptasyonlarının Oksidentalizm Bağlamında Çözümlenmesi. İlker Erdoğan (Ed.), Türkiye’de Televizyon Formatları: Eleştirel Çalışmalar (s.237-268) içinde. İstanbul: Doruk yayınları. Hartley J. (2005). Creative Industries. Wiley: United Kingdom. Hartley, J.,Wen, W. ve Li, H. S.(2015). Creative Economy and Culture: Challenges, Changes and Futures For the Creative Industries. London: Sage publications. Hartley, J., Potts, J., Cunningham, S., Flew, T., Keane, M., Banks, J.(2013). Key Concepts in Creative Industries. London: Sage publications. Hesmondhalgh, D. (2010). Medya Endüstrisi Üzerine Yapılan Çalışmalarda Siyaset, Kuram ve Yöntem. Mülkiyet 2010, 34(269), 11-28. Hocaoğlu, D. (2015). Yaratıcı Endüstrilerin Yerel Ekonomilerdeki Önemi ve Tasarımı Bu Endüstrilere Katkısı. Planlama 2015, 25(3), 189-194.doi:1.5505/planlama.216.55265 İnternete RTÜK Denetiminin Detayları Belli Oldu (2018, Mart). Erişim: 19.04.2019, https://www.haberturk.com/internete-rtuk-denetiminin-detaylari-belli-oldu-1887741 İran Türk Dizilerinden Şikâyetçi (2015, Nisan). Erişim:29.09.2018, http://www.medyatava.com/haber/iran-turk-dizilerinden-sikayetci_122768 İstanbul Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler Odası (ISMMMO), (2010). Toplumsal Raporlar 10 Dizi Ekonomisi Mayıs 2010. Erişim adresi: http://archive.ismmmo.org.tr/docs/yayinlar/kitaplar/2010/10_10%20dizi%20arastirmasi.pdf İstanbul Bilgi Üniversitesi. (t.y.). Yekon İstanbul Yaratıcı Ekonomi Çalışmaları Atölyesi Final Raporu, Erişim adresi: http://www.yekon.org/public/yaratici-ekonomi-atolyesi-raporu.pdf Lazaretti, L., Capone, F. ve Seçilmiş.(2014). Türkiye’de Yaratıcı ve Kültürel Sektörlerin Yapısı. Maliye Dergisi, 166, 195-216. Jin, D.Y. (2016). New Korean Wave: Transnational Cultural Power in the Age of Social Media. University of Illinois Press. Kanaga. (2018). Mehmet Günsur’un Başrol Olduğu Kanaga Dizisi Hakkında Bilmeniz Gereken 12 Şey. Onedio, Erişim adresi: https://onedio.com/haber/mehmet-gunsur-un-basrol-oldugu-kanaga-dizisi-hakkinda-bilmeniz-gereken-12-sey-803240 Karabağ, T. (2012). Fikir ve Sanat Eserleri Hukuku Açısından Televizyon Programları ve Özellikle Televizyon Program Formatları (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). İstanbul Bilgi Üniversitesi, İstanbul. Kaymas, S. (2018). Başkent Üniversitesi Yaratıcı Kültür Endüstrileri Araştırma ve Uygulama Merkezi Araştırmacısı Dr. Erman M. Demir İle Söyleşi. Moment Dergi, 5(2). 310-319. Kellner, D. ve Varol, S. F.(2011). Frankfurt Okulu’ndan Postmodernizme Televizyona Dair Eleştirel Perfpektifler. Erciyes İletişim Dergisi” akademia”, 2(1),118- 134. Kim, C.(2014). Labour and the Limits of Seduction in the Korea’s Creative Economy. Television&New Media, 15(6), 562-576.doi:10.1177/152747641348564 Kurtlar Vadisi'ndeki Çakır'ı Ölüm Yıl Dönümde Unutmadı. (2008, Nisan). Erişim: 29.09.2018, https://www.haberler.com/kurtlar-vadisi-ndeki-cakir-i-olum-yildonumde-haberi/ Lazeretti, L.,Capone, F. ve Seçilmiş, E.(2014). Türkiye’de Yaratıcı ve Kültürel Sektörlerin Yapısı. Maliye Dergisi, 166,195- 216. Lee, D. (2013). Creative Labour in the Cultural Industries. Sociopedia.isa, 1-13. doi:10.1177/205684601181 Maigret, E. (2014). Medya ve İletişim Sosyolojisi. (Yücel, H. Çev.). İstanbul: İletişim Yayınları. Netflix açıkladı: Hakan Muhafız en çok hangi ülkelerde izlendi? (2019, Mart). Erişim: 19.04.2019, https://tr.sputniknews.com/kultur/201903131038185284-netfliz-hakan-muhafiz-en-cok-nerede-izlendi/ Netflix’in ilk Türk yapımı dizisi Hakan: Muhafız yabancılardan nasıl tepki aldı? (2018, Aralık). Erişim: 19.04.2019, https://www.bbc.com/turkce/haberler-turkiye-46597316 Netflix Gibi Dijital Platformlar Televizyona Bakış Açımızı Değiştirdi (2019, Şubat). Erişim:22.03.2019, https://www.evrensel.net/haber/373061/netflix-gibi-dijital-platformlar-televizyona-bakisimizi-degistirdi-mi Orman, T. ( 2018). Teaser nedir? Teaser ve fragman arasındaki farklar nelerdir?. Molatik. Erşim: http://www.milliyet.com.tr/Teaser-nedir--Teaser-ve-fragman-arasindaki-farklar-nelerdir--molatik-245/ Özel, S. (2019). Televizyon Taksonomisi: Program Türleri ve Formatlar Üzerine Yaklaşımlar. İlker Erdoğan (Ed.). Türkiye’de Televizyon Formatları: Eleştirel Çalışmalar (s.13-49) içinde. İstanbul: Doruk yayınları. Sayan, S.K. (2014). Dizilerde Ölümüne En Çok Üzüldüğümüz, Adeta Milli Yas İlan Ettiğimiz 18 Karakter. Onedio, Erişim adresi: https://onedio.com/haber/dizilerde-olumune-en-cok-uzuldugumuz-adeta-milli-yas-ilan-ettigimiz-18-karakter-374944 Sel, V. (2017, Ağusto 17). Yeni Nesil TV Platformları; Netflix, BluTV ve PuhuTV [Blog Yazısı]. Erişim adresi: http://volkansel.com/yeni-nesil-tv-platformlari-netflix-blutv-ve-puhutv.html/ Sevim, S. (2016). Türkiye’de Yerli Televizyon Dizileri: Film Enflasyonundan Dizi Enflasyonuna. The Journal of Academic Social Science, 4(31), s. 288-301. Özdemir, Ö. (2018). Seyirci Melodramları Seviyor ama Türlere de Uzak Değil. Episode, 6, 20-25. Sinema Teklifi Yasalaştı (2019, Ocak). Erişim: 21 Mart 2019, https://www.yenisafak.com/gundem/sinema-teklifi-yasalasti-3431787 Skey, M. (2008). Rethinking Media Events As A TV Format: A Study of the 2014 Eurovision Song Contest. Peja, L., Carpentier, N., Colombo,F.,Murru, M. F.,Tosoni, S., Kilborn, R., Kramp,L., Kunelius,R.,McNicholas,A., Nieminen, H., Pruulmann-Vengerfeldt, P. A. (Ed.), Current Perspectives on Communication and Media Research (s. 271-282) içinde. Bremen: Italy. Suher, H. K. (2011). Pazarlama, Reklâm, Medya Planı İlişkisi. Yrd. Doç. Dr. Nevzat Bilge İSPİR (Ed.), Medya Planlama (s.2-19) içinde. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi. Sosyal Medyada Hangi Dizi Güçlü (2013, Haziran). Erişim: 29.09.2018, http://www.milliyet.com.tr/yazarlar/ali-eyuboglu/sosyal-medyada-hangi-dizi-guclu--1719083/ Şahin, D. (2011). Karşılaştırmalı İzleyici Ölçümleri (Uzmanlık Tezi). Radyo ve Televizyon Üst Kurulu, Ankara. Şahinöz, S. (2018). Elizabeth Olsen ve Kelly Marie Tran’li Facebook Dizisi Sorry For Your Loss’tan Fragman Yayınlandı. Filmloverss, Erişim adresi: https://www.filmloverss.com/elizabeth-olsen-ve-kelly-marie-tranli-facebook-dizisi-sorry-for-your-losstan-fragman-yayinlandi/ Şeşen E. ve Ertürk, Ö. K. (2017). Image of Public Relations in Popular Turkish Television Series. H. Arslan, M.A. İçbay ve C. Ruggiero (Ed.), Communication & Media Research, (s.361-371) içinde. Poland: International Association of Social Science Research. Tansel İliç D. (2015). Sosyal Reyting: Biri Ne İzlediğimizi İzliyor. Sedat Özel (Ed.), Yeni Medya Çağında Televizyon (s.109-128) içinde. İstanbul: Derin yayınları. TDK (t.y.). Erişim:19.01.2019, http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_bts&view=bts&kategori1=veritbn&kelimesec=115990 Titcomb, J. (2015). Which Country Watches the Most Tv In The World?.The Telegraph. Erişim adresi: https://www.telegraph.co.uk/technology/news/12043330/Which-country-watches-the-most-TV-in-the-world.html TRT 1 Yayın Akışı (2018, Eylül). Erişim: 29.09.2018, https://www.trt1.com.tr/yayin-akisi Tutucu, M. (2015). Adaptation Korean Serials on Turkish Televisions and Cultural Proximity: Analysis of “Güneşi Beklerken” (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İzmir Ekonomi Üniversitesi,İzmir. Turkish Tv Reaches More Viewers Abroad (2017, Ekim). Erişim: 29.09.2018, https://variety.com/2017/tv/markets-festivals/turkish-tv-reaches-more-viewers-abroad-1202591287/ Türk Dizilerinin Güney Amerika Mucizesi (2016, Ekim). Erişim:29.09.2018, http://www.gazetevatan.com/turk-dizilerinin-guney-amerika-mucizesi-991123-pazar-vatan/ Türk Dizilerinden Sonra ilk Türk Sağlık Programı (2016, Şubat). Erişim:29.09.2018, http://www.medyatava.com/haber/turk-dizilerinden-sonra-ilk-turk-saglik-programi-mbc-kanalinda_134555 Türk Dizileri 300 Milyon Dolarlık İhracat Yapıyor (2018, Ekim). Erişim: 21.11.2018, https://www.haberturk.com/turk-dizileri-300-milyon-dolarlik-ihracat-yapiyor-2179942-ekonomi Türk Dizileri İhracat Oranlarında Dünyada İkinci. (2018, Ocak). Erişim: 09.11.2018, https://www.sozcu.com.tr/2018/ekonomi/turk-dizileri-ihracat-oranlarinda-dunyada-ikinci-2177223/ Türk Dizilerinin Rekoru, (2014, Şubat). Erişim: 29.09.2018, http://www.aljazeera.com.tr/al-jazeera-ozel/turk-dizilerinin-rekoru Türk Dizileri Latin Amerika’da Brezilya Dizilerini Tahtından Etti (2017, Eylül). Erişim: 29.09.2018, https://www.ntv.com.tr/sanat/turk-dizileri-latin-amerikada-brezilya-dizilerini-tahtindan-etti,5iy0vC1jVk-qPX778ZtDVw Türk Dizilerinin Neden Kaldırıldığı Belli Oldu (2018, Mart). Erişim:29.09.2018, http://www.medyatava.com/haber/turk-dizilerinin-neden-kaldirildigi-belli-oldu_155023 Türk Dizilerinin İhracat Karnesi (2018, Ocak). Erişim: 29.09.2018, https://mediacat.com/turk-dizilerinin-ihracat-karnesi/ Türkiye, Televizyon İzleme Süresinde Dünya Rekoru Kırdı (2017, Nisan). Erişim: 21.07.2017,http://www.cumhuriyet.com.tr/haber/turkiye/712624/Turkiye__televizyon_izleme_suresinde_dunya_rekoru_kirdi.html Türkiye’nin Dünyaya Açılan Penceresi Televizyon Dizileri (2018, Ekim). Erişim: 22.03.2019, https://www.fikriyat.com/kultur-sanat/2018/10/14/turkiyenin-dunyaya-acilan-penceresi-televizyon-dizileri Türkiye’de Reyting Ölçüm Sistemleri (2017, Ekim). Erişim: http://www.tvreklâmajansi.com/turkiyede-reyting-olcum-sistemi/ TV’de Yeni Dönem Başladı İşte KHK ile Gelen Değişikler (2017, Mayıs). Erişim: 21.11.2017, http://www.bloomberght.com/haberler/haber/2009919-tvde-yeni-donem-basladi-iste-khk-ile-gelen-degisiklikler TV Dizilerinin Perde Arkası: Sansür ve Otosansür (2018, Ağustos). Erişim:29.09.2018 https://amp.dw.com/tr/tv-dizilerinin-perde-arkas%C4%B1-sans%C3%BCr-ve-otosans%C3%BCr/a-44947125?__twitter_impression=true TV’de Yeni Dönem Başladı! İşte KHK ile Gelen Değişikler (2017, Mayıs). Erişim:21.11.2017, http://www.haberturk.com/gundem/haber/1483461-yeni-donem-basladi-iste-khk-ile-gelen-degisiklikler Uğur Tanrıöver, H.(2012). Türkiye’de Televizyon Yayıncılığı 2011. İstanbul Ticaret Odası Yayınları: İstanbul. United Nations Conference on Trade and Development [UNCTAD], (2010). Creative Economy: A feasible Development Option. Erişim adresi: https://unctad.org/en/docs/ditctab20103_en.pdf United Nations Conference on Trade and Development [UNCTAD], (2008). The Challenge of Assessing the Creative Economy: Towards Informed Policy-making. Erişim adresi: https://unctad.org/en/docs/ditc20082cer_en.pdf UNIDO.(t.y.).Women in creative industries, Unido Gender News Letter, Issue no:4, Erişim: https://www.unido.org/sites/default/files/2014-03/UNIDO_Gender_Newsletter_NO.4_A4_0.pdf Ünür, E. (2013). Türk Televizyon Dizilerinde Toplumsal Kimliklerin Temsili. Erciyes İletişim Dergisi, 3(2), s. 32-42. Yüksel, A. (1999).Toplumsal Cinsiyet Olgusu ve Türkiye’deki Toplumsal Cinsiyet Kalıplarının Televizyon Dizilerindeki Yansımaları. Kurgu Dergisi, 16, s.67-81. Macit, M. (2015). Elin Korelisine El Salladım. İstanbul: Serüven Kitapevi. Olağanüstü Hal Kapsamında Bazı Düzenlemeler Yapılması Hakkında Kanun Hükmünde Kararname. (2017). T.C. Resmi Gazete, 30052, 29 Nisan 2017. Ülkelerin Televizyon İzlenme Oranları Açıklandı: Türkiye Rekor Kırdı (2017, Nisan). Erişim: 29.09.2018, http://haber.sol.org.tr/medya/ulkelerin-televizyon-izleme-oranlari-aciklandi-turkiye-rekor-kirdi-191433 Star TV Yayın Akışı (2018, Eylül). Erişim: 29.09.2018, https://www.startv.com.tr/yayin-akisi?date=27.09.2018 Özel, C. (2018). Yumuşak Güce Bütünsel Bakış. Güvenlik Blimleri Dergisi, 7(1), 1-27. Özbek, B., Ayav, T., Yatır, M.N. ve Kirişken, B.(2011). Televizyon İzleme Ölçüm Sistemi Tasarımı. EMO Bilimsel Dergisi, 1(2), 89-94. Özkent, Y.(2017). Küresel ve Yerel Kültür İlişkisi Bağlamında Televizyon Dizileri. The Journal of Academic Social Science, 64,471-496.doi:10.99761/JASSS7456 Reklâmcılar Derneği (2011). Türkiye Medya Yatırımları. Erişim adresi: http://rd.org.tr/www/rd/assets/doc/RD_TABLO_MART_2011.pdf Reklâm Verenler Hangi TV Kanallarını Tercih Ediyor? (2017, Aralık). Erişim: 21.11.2017, https://www.campaigntr.com/reklâmverenler-hangi-tv-kanallarini-tercih-ediyor/ RTÜK Web sayfası (t.y.). Erişim adresi: https://www.rtuk.gov.tr/haberler/3787/187/iyi-uykular-cocuklar-yayinda.html RTÜK (2017). Vatandaş Bildirimleri Yıllık Raporu 2016. Erişim adresi: https://www.rtuk.gov.tr/assets/Icerik/AltSiteler/2016-yili-vatandas-bildirimleri-raporu.pdf RTÜK (2014). Radyo ve Televizyon Yayıncılığı Sektör Raporu. Erişim adresi: https://www.rtuk.gov.tr/rtuk-arastirmalari/3726/1992/radyo-ve-televizyon-yayinciligi-sektor-raporu.html RTÜK (2013). İzleyici Eğilimleri Araştırması 3. Erişim adresi: https://www.rtuk.gov.tr/rtuk-kamuoyu-arastirmalari/3890/5232/televizyon-izleme-egilimleri-arastirmasi-3-2013.html RTÜK: Ohal’de 70 Televizyon ve Radyo KHK ile Kapatıldı (2017, Kasım). Erişim: 21.11.2017, https://www.evrensel.net/haber/336837/rtuk-ohalde-70-televizyon-ve-radyo-khk-ile-kapatildi Waisbord, S. (2004). McTV Understanding the Global Popularity of Television Formats. Television & New Media, 5(4), 359-383. doi: 10.1177/1527476404268922 Williams R. (2003). Televizyon, Teknoloji ve Kültürel Biçim. (A.U. Türkbağ, Çev.). Ankara: Dost kitapevi yayınları. Yardımcı, A. (2016). İçerdiği Faaliyet Gruplarına Göre Türkiye’deki Yaratıcı Endüstri Üzerine Bir Çalışma. Finans Politik & Ekonomik Yorumlar, 53(613), 65-77. Yörük, E. (2018). Türkiye’de Televizyon Drama Yazarlarının Emek Süreçleri. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 6(1), 806-835. Yücel, V. (2011). Göreve Çağırılan Erkeklik Türk Dizilerinden Fırlayan Kutsal Aile Kahramanları. Kotaman, A.,Uğursoy, A. S., Avcı, A. (Der.), “diim başladı! Kapat, sonra anlatırım.” Televizyonda Hikaye Anlatıcılığı (s.77-93) içinde. İstanbul:H2o yayıncılık ve iletişim. Yücel, G. E. (2016). Dünya Ticaretinde Yaratıcı Endüstriler ve Türkiye’nin Konumu. Proceedings E-Book II: Business and Economics (s.249-256) içinde. Ankara: Turgut Özal Üniversitesi.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/8696
dc.description.abstractTelevision has an important place in Turkey. Despite the existence of the internet, television continues to be one of the most important sources of information. Turkish people spend a long time in front of televisions and the television dramas are the most viewed programs. Considering the television viewing habits of Turkish television viewers, television series have an important place in the broadcasting sector. As a result of commercial television, the most important target is the production of television series for channels and producers, which is the most important goal of making profits. In order to be successful in the rating race, there are many series of screens each year. Some of them go ahead in the rating race, while others remain behind and end in a few episodes. Channels and producers are in a serious race to achieve advertisements from advertisers and to keep the audience on the screen in order to make a profit. As a result of this race, adaptation television series have started to be produced. The adaptation production process refers to the localization and reproduction of the productions which have been published in a certain country of the world and which have obtained high ratings. In this production process, purchased television shows start running after localized and adapted according to Turkey's culture, customs and traditions. This study is based on the assumption that adaptation television series become the source of the story needed by the sector and because of that, labor force in the sector of television series starts to become dull and themes are started to be typical. With this study how the production process of these adaptation series was carried out was tried to understand by interviews with the labors working actively in the sector.tr_TR
dc.description.tableofcontentsİÇİNDEKİLER TEŞEKKÜR vii ÖZET v ABSTRACT vi İÇİNDEKİLER vii KISALTMALAR DİZİNİ ix TABLOLAR DİZİNİ xi GİRİŞ 1 1.BÖLÜM: YARATICILIK, YARATICI ENDÜSTRİLER VE TÜRKİYE’DE YARATICI ENDÜSTRİLER 8 1.1 YARATICILIK NEDİR? 8 1.2. YARATICI ENDÜSTRİLER, KÜLTÜR ENDÜSTRİLERİ VE YARATICI EKONOMİLER 10 1.2.1. Yaratıcı Endüstriler ve Kültür Endüstrileri 10 1.2.2. Yaratıcı Ekonomiler 19 1.3. YARATICI SINIF VE GİRİŞİMCİLİK 22 1.3.1. Yaratıcı Sınıf 22 1.3.2. Girişimcilik 28 1.4.TÜRKİYE’DE YARATICI ENDÜSTRİLER 30 1.5. BÖLÜM SONU DEĞERLENDİRMESİ 35 2.BÖLÜM: TÜRKİYE’DE TELEVİZYON YAYINCILIĞININ GELİŞİMİ VE GEÇMİŞTEN GÜNÜMÜZE TÜRKİYE’DE DİZİ ENDÜSTRİSİ 37 2.1. TÜRKİYE’DE TELEVİZYON YAYINCILIĞI 37 2.2. KAMU ELİYLE YAYINCILIK: TRT’NİN TEK KANAL OLDUĞU DÖNEM 39 2.3. ÖZEL TELEVİZYON KANALLARININ ORTAYA ÇIKIŞI 42 2.3.1. Ticari Yayıncılığın En Büyük Gelir Kaynağı: Reklâm 45 2.3.2. Televizyonculuğun Denetleyici ve Düzenleyici Kuruluşu: RTÜK 46 2.3.3. Olağanüstü Hal (OHAL) ve Televizyon Yayıncılığına Etkileri 49 2.4. GEÇMİŞTEN GÜNÜMÜZE TÜRKİYE’DE DİZİ ENDÜSTRİSİ 50 2.4.1. Diziler En Sevdiklerimiz 53 2.4.2. Sosyal Televizyon ve Sosyal Reyting 57 2.4.3. Diziler ve İçerik Özellikleri 60 2.4.4. Türk Dizilerinin İhracatı 66 2.4.5. Türkiye’de Dizi Endüstrisinde Yaşanan Problemler 73 2.5. BÖLÜM SONU DEĞERLENDİRMESİ 75 3. BÖLÜM: TELEVİZYON PROGRAM FORMATLARI VE FORMAT TİCARETİ 78 3.1 FORMAT, FORMAT TİCARETİ VE ADAPASYON KAVRAMLARI 78 3.2 ADAPTASYON DİZİLERİN TERCİH EDİLME SEBEPLERİ 80 3.3. TELEVİZYON PROGRAM ORMATLARININ KORUNMASI VE TELİF HAKLARI SÜRECİ 88 3.3.1. Telif Hakları Süreci 93 3.4. ADAPTASYON DİZİLERİN YERELLEŞTİRME SÜREÇLERİ VE RTÜK ETKİSİ 97 3.5. ADAPTASYON DİZİLERİN BAŞARI ÖLÇÜTLERİ 101 3.6. İZLEYİCİLERİN ADAPTASYON DİZİLERE KARŞI TUTUMU 104 3.7. İNTERNET ORTAMINDA YAYINCILIK YAPAN DİJİTAL PLATFORMLAR VE DİZİ ENDÜSTRİSİNDEKİ YENİ TÜRLER 106 3.8. GÜNEY KORE’NİN ADAPTASYONLARI VE DİĞER ORMAT SATIN ALINAN ÜLKELER 111 3.9. ADAPTASYON DİZİLERİN TÜRKİYE’DEKİ DİZİ SEKTÖRÜNE ETKİSİ 114 4.BÖLÜM SONU DEĞERLENDİRMESİ 117 SONUÇ 119 KAYNAKÇA 125 EK.1 AYDINLATILMIŞ ONAM FORMU ÖRNEĞİ 137 EK.2 SAHA GÖRÜŞME SORULARI 138 EK.3 KATILIMCI TABLOSU 140 EK.4 TÜRKİYE’DE TELEVİZYONDA YAYINLANAN ADAPTASYON DİZİLER TABLOSU 142 EK.5 ETİK KURUL İZİN MUHAFİYET FORMU 154 EK.6 ORJİNALLİK RAPORU 156tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherSosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectYerelleştirmetr_TR
dc.subjectAdaptasyon süreçleritr_TR
dc.subjectTürkiye'de adaptasyon dizilertr_TR
dc.subjectYaratıcı emektr_TR
dc.subjectSenaristlertr_TR
dc.subject.lcshKonu Başlıkları Listesi::Sosyal bilimlertr_TR
dc.titleTürkiye’de Adaptasyon Diziler, Yaratıcı Emek Gücü Olarak Senaristler ve Senaryo Süreçleritr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetTelevizyonun Türkiye’de önemli bir yeri vardır. Televizyon, internetin varlığına rağmen en önemli haber alma kaynaklarından biri olma görevini sürdürmeye devam etmektedir. Türk insanı televizyon karşısında uzun zaman geçirmektedir ve en çok izlenen programların başında da diziler gelmektedir. Türk televizyon izleyicisinin televizyon izleme alışkanlıkları ele alındığında televizyon dizilerinin önemli bir yere sahip olması yayıncılık sektörü için dizileri önemli bir konuma getirmektedir. Ticari televizyonculuğun sonucu olarak en önemli hedefi kar elde etmek olan kanallar ve yapımcılar için diziler üretimlerinin en önemli payını oluşturmaktadır. Reyting yarışında başarılı olmak adına her yıl fazla sayıda dizi ekranlara gelmektedir. Bazıları reyting yarışında öne geçerken bazıları geride kalmakta ve bir kaç bölüm sonra sona ermektedir. Kanallar ve yapımcılar reklâm verenlerden reklâm alabilmek ve dolayısıyla kâr edebilmek için izleyiciyi ekranda tutacak ve uzun süre yayınlanacak diziler üretmek için ciddi bir yarış içindedirler. Bu yarışın sonucu olarak da adaptasyon diziler üretilmeye başlanmıştır. Adaptasyon üretim süreci ise dünyanın belli bir ülkesinde yayınlanmış, yüksek reyting elde etmiş yapımların satın alındıktan sonra yerelleştirilerek yeniden üretilmesini ifade etmektedir. Bu üretim sürecinde satın alınan televizyon diziler Türkiye’nin kültürüne, gelenek ve göreneklerine göre uyarlanıp yerelleştirildikten sonra yayınlanmaya başlamaktadır. Bu çalışma adaptasyon dizilerin sektörün ihtiyacı olan hikâye kaynağı haline gelmesi ile birlikte dizi sektöründe emek gücünün körelmeye başladığı ve temalarda tek tipleşmeye sebep olduğu varsayımları üzerinden yola çıkılarak oluşturulmuştur. Sektörde aktif olarak çalışmakta olan sektör çalışanları ile görüşmeler yapılarak bu adaptasyon dizilerin üretim sürecinin nasıl gerçekleştirildiği anlaşılmaya çalışılmıştırtr_TR
dc.contributor.departmentİletişim Bilimleritr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift-


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster