Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorVarol Ergen, Elif
dc.contributor.authorŞirin, Fazlı Metehan
dc.date.accessioned2019-08-01T12:04:44Z
dc.date.issued2019
dc.date.submitted2019-06-28
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/8490
dc.description.abstractNowadays, rapidly developing digital technologies; It offers new areas of use in many sectors such as education, training and entertainment. With this feature, portable digital technology devices become one of the most preferred tools among users. In addition to the limitless possibilities it offers, the impact of digital technologies, which require certain conditions depending on the usage patterns is seen in the process of artistic production and also in the products resulting from this process. Augmented reality from technologies developed against today’s increasing technology requirements; it offers enriched environments where reality is perceptually displayed. The aim of this study is to present a proposition for the efficient use of traditional media and digital technologies. For this purpose a sample application is created by the researcher using the augmented reality technology and the possibilities it presents in the illustrated story books. In the first part of the research, the literature on the historical development, features, types and design and form features of the illustrated story books are given. In the second part, the development of augmented reality technology, application areas and the use of this technology in illustrated children’s books are presented. In the last part of the study, where a sample application was developed on the use of augmented reality technology in the picture story book; The design stages and sample visual works related to the development of the illustrated story book and the application of augmented reality were included.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherGüzel Sanatlar Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rightsAttribution-NonCommercial 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/us/*
dc.subjectResimli çocuk kitaplarıtr_TR
dc.subjectResimli hikaye kitaplarıtr_TR
dc.subjectDijital teknolojitr_TR
dc.subjectMobil ortamtr_TR
dc.subjectArtırılmış gerçekliktr_TR
dc.subject.lcshKonu Başlıkları Listesi::Güzel sanatlartr_TR
dc.titleResimli Çocuk Kitaplarında Artırılmış Gerçeklik Teknolojisinin Kullanımı ve Bir Resimli Hikaye Kitabı Uygulamasıtr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetGünümüzde hızla gelişmekte olan dijital teknolojiler; eğitim, öğretim, eğlence gibi birçok sektörde yeni kullanım alanları sunmaktadır. Bu özelliğiyle taşınabilir dijital teknoloji aygıtları, kullanıcılar arasında en çok tercih edilen araçlardan biri haline gelmiştir. Sunduğu sınırsız olanakların yanında, kullanım biçimlerine bağlı olarak belli koşulların sağlanmasını gerektiren dijital teknolojilerin etkisi, sanatsal üretim sürecinde ve bu süreç sonucunda ortaya çıkan ürünlerde de görülmektedir. Günümüzün artan teknoloji gereksinimleri karşısında geliştirilen teknolojilerden olan artırılmış gerçeklik; kullanıcıya gerçekliğin algısal olarak gösterildiği zenginleştirilmiş ortamlar sunmaktadır. Artırılmış gerçeklik teknolojisinin ve sunduğu olanakların, çocuklara yönelik hazırlanan resimli hikaye kitaplarında kullanımının örnek bir uygulama üretilerek gösterildiği bu araştırmada, geleneksel medya ve dijital teknolojilerin verimli bir şekilde kullanımına ilişkin bir önerme sunmak amaçlanmıştır. Araştırmanın ilk bölümünde resimli çocuk kitaplarının tarihsel gelişimi, özellikleri, türleri ve resimli hikaye kitaplarındaki tasarım ve biçim özelliklerine ilişkin alanyazın taramalarına yer verilmiştir. İkinci bölümde ise artırılmış gerçeklik teknolojisinin gelişimi, kullanım alanları ve bu teknolojinin resimli çocuk kitaplarındaki kullanımı ile ilgili taramalar sunulmuştur. Resimli hikaye kitabında artırılmış gerçeklik teknolojisinin kullanımına ilişkin örnek bir uygulamanın geliştirildiği araştırmanın son bölümünde ise; resimli hikaye kitabının ve artırılmış gerçeklik uygulamasının geliştirilme sürecine ilişkin tasarım aşamalarına ve örnek görsel çalışmalara yer verilmiştir.tr_TR
dc.contributor.departmentGrafiktr_TR
dc.embargo.terms6 aytr_TR
dc.embargo.lift2020-02-03T12:04:44Z


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess