dc.contributor.advisor | Alev, Karaduman | |
dc.contributor.author | Soygül, Tuğçe | |
dc.date.accessioned | 2019-07-01T08:12:34Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.date.submitted | 2019-06-20 | |
dc.identifier.citation | MLA | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/7703 | |
dc.description.abstract | Soon after the publication of the first Sherlock Holmes short story written by Sir Arthur Conan Doyle (1859-1930), the character Sherlock Holmes and his adventurers become immensely popular among readers. This popularity leads to the creation of the “Holmesian” fan community which is an immense Sherlock Holmes fan community, managing to enter the mainstream culture by altering the notion of a passive reader. “Fan-authors” of this community become active readers with the production of their fictional texts called “fan fiction” through the rereading and rewritings of the canonical Sherlock Homes stories. Additionally, being a fan is not equal to being a passive consumer, yet being a fan means having fandom with community ties in which they are given the opportunity to participate, produce and interact with each other by turning into active consumers since the boundaries between consumption and production are blurred in fandom. Accordingly, this thesis analyses how fans pave the way to the evolution of the well-known detective Sherlock Holmes in their fan fiction novels with their active participations in both the production and the consumption process of their favourite stories. It is asserted that fans’ creative works reveal the significance of fan fiction studies, becoming an interdisciplinary field from the nineteenth century onwards and the importance of fan fiction genre which emerges from participatory fan culture. Therefore, the aim of this thesis is to make a comprehensive analysis between a canonical work (Sir Arthur Conan Doyle’s collection of Sherlock Holmes stories, The Memoirs of Sherlock Holmes) and the selected works of “fanon,” in other words, works of fan fiction (Nicholas Meyer’s The Seven-Per-Cent Solution (1974) and Michael Chabon’s The Final Solution (2004)) to discuss the evolution of the Sherlock Holmes character within the fan fiction narratives and discourse. | tr_TR |
dc.language.iso | en | tr_TR |
dc.publisher | Sosyal Bilimler Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Arthur Conan Doyle | tr_TR |
dc.subject | The memoirs of Sherlock Holmes | tr_TR |
dc.subject | Nicholas Meyer | tr_TR |
dc.subject | The seven-per-cent solution | tr_TR |
dc.subject | Michael Chabon | tr_TR |
dc.subject | The final solution | tr_TR |
dc.subject | Fan fiction | tr_TR |
dc.subject.lcsh | British cultural studies | tr_TR |
dc.title | The Evolution of the Character Sherlock Holmes Within the Fan Fiction Narratives and Discourse | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Sir Arthur Conan Doyle (1859-1930) tarafından yazılan ilk Sherlock Holmes romanının yayınlanmasından kısa bir süre sonra Sherlock Holmes karekteri ve maceraları okuyucuları arasında son derece sevilir hale geldi. Bu sevgi edilgen okur kavramını değiştirerek ana kültüre girmeyi başaran, oldukça rağbet gören bir Sherlock Holmes fan topluluğu olan “Holmesian” fan topluluğunun ortaya çıkmasına yol açtı. Bu topluluğun “fan-yazarları,” kanonik dedektif hikayelerinin yeniden okunması ve yeniden yazılması yoluyla “fan kurgusu” adı verilen kurgusal metinlerinin üretiminde etkin okuyucular haline geldiler. Buna ek olarak, fan kültüründe fan olmak edilgen bir tüketici olmakla eşdeğer değildir. Tam tersine, tüketim ile üretim arasındaki sınırlar bulanıklaştığı için fan olmak demek topluluk bağlarına sahip etkin tüketicilere dönüşerek katılımda bulunma, üretme ve birbirleriyle etkileşime girme fırsatı bulabildikleri bir fan topluluğuna sahip olmak demektir. Bu doğrultuda, bu tez fanların hem üretim hem de tüketim sürecindeki etkin katılımları ile tanınmış dedektif Sherlock Holmes’un evrimine nasıl yol açtıklarının analizini yapmaktır. Ayrıca, fanların yaratıcı çalışmalarının, on dokuzuncu yüzyıldan itibaren disipline arası bir alan haline gelen fan kurgusu çalışmalarının önemini vurguladığı öne sürülmektedir. Bu bağlamda katılımcı taraftar kültüründen ortaya çıkan fan kurgusu türünün önemi ortaya konulmaktadır. Sonuç olarak, bu tezin amacı Sherlock Holmes karakterinin fan anlatıları ve söylemi içerisindeki evrimini tartışmak için bir kanonik eser ile (Sir Arthur Conan Doyle’un Sherlock Holmes hikayeleri koleksiyonu olan, Sherlock Holmes’un Anıları (1893)) seçili “fanon” eserleri, diğer bir değişle fan kurgusu eserleri, (Nicholas Meyer’in Yüzde Yedi Çözüm’ü (1974) ve Michael Chabon’un Son Çözüm’ü (2004)) arasında kapsamlı bir inceleme yapmaktır. | tr_TR |
dc.contributor.department | İngiliz Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | - | |
dc.identifier.ORCID | https://orcid.org/0000-0001-9267-0228 | tr_TR |