dc.contributor.advisor | Demir, Nurettin | |
dc.contributor.author | Seyedi, Gohar | |
dc.date.accessioned | 2019-04-24T07:20:01Z | |
dc.date.issued | 2019-02-04 | |
dc.date.submitted | 2019-02-04 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/6705 | |
dc.description.abstract | This study aims to determine academic writing problems and needs of graduate or post-graduate students who are educated in different departments of Social Sciences. Within the scope of the study, the characteristics of academic language, students' academic writing problems and teaching academic language policies of universities are evaluated. The characteristics of the academic language were identified through the review of 32 articles selected from academic journals. In order to determine the students' academic writing problems, 12 foreign students and 5 Turkish students' written materials were examined and classified according to certain criteria. Then, semi-structured interviews were conducted with 12 students and 4 field experts to obtain qualitative data. The data were evaluated with descriptive and content analysis method. In line with the assessment, foreign learners' problem with grammar, vocabulary and terminology was the result of interlingual transfer from their mother tongue and lack of academic language education. The common problems of both foreign and Turkish students were found to have difficulty in using the academic language to produce a text that is fluent, literal, coherent and can fullfil the expectations of the audience. Based on this study, some recommendations were presented for teaching academic writing and designing materials for the academic purpose of higher education students. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/restrictedAccess | tr_TR |
dc.subject | Akademik dil | |
dc.subject | Akademik yazma | |
dc.subject | İhtiyaç analizi | |
dc.subject | Geri bildirim | |
dc.subject | Eleştirel okuma | |
dc.subject | Süreç odaklı yazma öğretimi | |
dc.title | Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Akademik Yazma Öğretimi | tr_TR |
dc.title.alternative | Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Akademik Yazma Öğretimi | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/doctoralThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Çalışmada sosyal bilimlerin farklı bölümlerinde lisansüstü eğitim gören veya mezun öğrencilerin akademik yazma sorunları ve ihtiyaçları ele alınmıştır. Çalışma kapsamında akademik dilin özellikleri, öğrencilerin akademik yazma sorunları ve üniversitelerin akademik eğitim politikaları değerlendirilmeye çalışılmıştır. Akademik dilin özellikleri dergilerden seçilen 32 makaleyi inceleme yoluyla belirlenmiştir. Bu özellikler doğrultusunda öğrencilerin akademik yazma sorunlarını tespit etmek amacıyla toplam 12 yabancı ve 5 Türk öğrencinin yazılı anlatımları belli ölçütler çerçevesinde incelenip sınıflandırılmıştır. Daha sonra 12 lisansüstü öğrenci ve 4 alan uzmanıyla üniversite öğrencilerinin akademik dil sorunlarıyla ilgili görüşme yapılarak nitel veriler elde edilmiştir. Çalışma sonucunda elde edilen veriler betimsel ve içerik analizi yöntemiyle değerlendirilmiştir. Değerlendirme doğrultusunda, yabancı öğrencilerin dil bilgisi, sözcükler ve terimler konusunda yaşadıkları sorunlar, ana dilden aktarımlar ve yetersiz akademik Türkçe öğretimi sonucunda ortaya çıktığı tespit edilmiştir. Yabancı ve Türk öğrencilerin ortak sorunlarının en önemlisi ise akademik dili kullanarak alıcının beklentilerini karşılayabilecek düzeyde akıcı, düz anlamlı ve tutarlı biçimde bir metin oluşturmada güçlük çekmeleridir. Yapılan bu çalışmadan hareketle, yüksek öğretim gören öğrencilerin akademik amacına yönelik yazma öğretimi ve ders malzemeleri düzenlenmesi için öneriler sunulmuştur. | tr_TR |
dc.contributor.department | Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2019-04-24T07:20:01Z | |