Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorCanduran, Kaan
dc.contributor.authorOdabaş, Elif
dc.date.accessioned2019-04-10T07:23:15Z
dc.date.issued2019
dc.date.submitted2019-03-15
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/6470
dc.description.abstractThe fact that the concept of contradiction between two opposing situations, which can be encountered in every moment of our lives, coming together and forming a whole, is examined with Heraclitus, the concept of the dialectical law that provides the existing order in the world, and the notion of contrast means of the dialectical law that provides the existing order, the dialectic law is carried out through the dialectic of nature. “Dialectic; is a line of reasoning using contrasts.” (Turkedebiyatı,2007) Throughout art history, it is seen that in all art branches, contrast is used as a concept in the process of creating a work. In the first part of the report ,at the study of the concept of contrast, starting from the word meaning to the historical process, everything is connected to each other in nature and its connection with the dialectic concept of its continuity processed. The role of dialectic in the order of nature is explained. The wave movement chosen from natural events is explained and interpreted through the dialectic of nature. Artists working in the wave form of plastic arts are researched and interpreted. In case of second part, all of these theoretical processes and personal ceramic wave works were interpreted. Using contrasts in other words contradiction in the context of the report methods of designing art, It has been tried to be reflected to the ceramic applications by way of waveform. The starting point of this work, the concept of contrast as regards of human life the connection between the concept of contrast and two different relation again as a result of natural events resulting composed from the wave forms of artistic interpretation.tr_TR
dc.description.tableofcontentsKABUL VE ONAY………………………………………………………….….……….i YAYIMLAMA VE FİKRİ MÜLKİYET HAKLARI BEYANI…………………………….…ii ETİK BEYAN ……………………………………………………………….…………..……..iii ÖZET ………………………………………………………………..………...………………iv ABSTRACT ………………………….………………………………………….........v İÇİNDEKİLER …..……………………………………………………………….…...vi GÖRSEL DİZİNİ ………………………………………………………………….…vii GİRİŞ…………………………………………………………………………………...1 1.BÖLÜM: TEORİK SÜREÇ ………………………………………………………...2 1.1. Zıtlık Kavramı ..........................................................................................2 1.2. Diyalektik ve Zıtlık …………………………………………………………...6 1.2.1. Doğanın Diyalektiği …………………………………………………...10 1.3. Dalga Formlarının Doğanın Diyalektiği İçerisinde Yorumlanması ..12 1.4. Plastik Sanatlarda Dalga İmgesinin Kullanımı ...................................15 1.4.1. Plastik Sanatlarda Zıtlık ve Diyalektik Temaları …………………26 2. BÖLÜM:KİŞİSEL UYGULAMALAR ………….………..……………………33 SONUÇ ………….………..………………………………………………………….48 KAYNAKÇA………………………………………………………………………….51 EK1. TURNİTİN RAPORUtr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherGüzel Sanatlar Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectZıtlık
dc.subjectDiyalektik
dc.subjectDoğanın Diyalektiği
dc.subjectDalga
dc.titleZıtlık Kavramının Dalga Oluşumlarıyla Sanatsal Olarak Yorumlanmasıtr_TR
dc.title.alternativeArtistic Interpretation as The Concept of Contrast With Wave Formation.eng
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetYaşamımızın her anında, karşımıza çıkabilecek olan herhangi iki zıt durumun bir araya gelerek bir bütünü oluşturmasıyla meydana gelen zıtlık kavramının Heraklitosla birlikte ortaya çıkış aşamasından itibaren incelenmesiyle anlamlandırılması ve zıtlık kavramının dünya üzerinde var olan düzenini sağlayan diyalektik yasasıyla anlatılmasıyla, bu yasasının doğanın diyalektiği üzerinden işlenmesiyle sürdürülmektedir. Diyalektik; karşıtlıkları kullanarak gerçekleştirilen akıl yürütme biçimidir. (Turkedebiyatı,2007) Sanat tarihi boyunca bütün sanat dallarında zıtlığın bir eser yaratım sürecinde kavram olarak kullanıldığı görülmektedir. Raporun birinci bölümünde; zıtlık kavramının kelime anlamından başlayıp tarihsel sürecine kadar araştırılmasıyla devam eden araştırmada doğadaki her şeyin birbirine bağlı olması ve sürekliliğinin olmasının anlatıldığı diyalektik kavramıyla bağlantısı işlenmiştir. Diyalektik kavramının doğanın düzenindeki yeri anlatılmıştır. Doğa olaylarından seçilen dalga hareketi açıklanıp doğanın diyalektiği üzerinden yorumlanmıştır. Plastik sanatlarda dalga formu çalışan sanatçılar araştırılıp, yorumlanmıştır. İkinci bölümde ise tüm bu teorik süreçteki bilgiler ile özgün seramik uygulamalarla dalga oluşumları yorumlanmıştır. Rapor kapsamında karşıtlıkların kullanılması ile sanat eseri tasarlamanın yöntemleri, dalga formu üzerinden seramik uygulamalara yansıtılmaya çalışılmıştır. Bu çalışmanın çıkış noktası, insan yaşamına dair zıtlık kavramının ve zıtlığı oluşturan iki farklı olgunun arasındaki bağın yine doğa olayları sonucu oluşan dalga formları üzerinden sanatsal olarak yorumlanmasıdır.tr_TR
dc.contributor.departmentSeramiktr_TR
dc.contributor.authorID10241599tr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift-


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster