Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorTuranlı, Necla
dc.contributor.authorÖzdemir, Başak
dc.date.accessioned2018-11-27T11:27:31Z
dc.date.issued2018
dc.date.submitted2018-10-19
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/5381
dc.description.abstractThe aim of this study is to compare Mathematics Teacher Training Programs (4 years) and Bachelor of Mathematics Programs. In Turkey, there are 13 universities having Faculty of Education that grows Mathematics teachers, and there are 79 universities having departments of Mathematics. The sample of this study is limited to the curricula of 10 universities having both the Faculty of Education and the Faculty of Sciences. The data of the study were collected through the questionnaires which were developed to be applied to mathematics teaching and mathematics department of these 10 universities and to the 3rd and 4th year students of 2 universities in Ankara. Questionnaires have been prepared based on the Framework of Higher Education Proficiency prepared by Higher Education Institution. The results show that the departments training Mathematics teachers follow a different curriculum. The differences are seen in graduation requirements such as ECTS credits and total amount of course hours and to the targeted qualifications. Likewise, curricula of elementary school mathematics teaching were compared and found to be the same in each university. In this study, it is considered that the departmental curricula ought to have a standard and consistency; thus, the research results about the differences between Mathematics Teacher Education Programs at the Faculty of Education and Bachelor of Mathematics Programs at the Faculty of Sciences have been introduced. In addition, the joint draft program prepared by HEI for the 2018-2019 academic year has been examined and the findings have been analyzed and added to the study.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectMatematik Öğretmenliği
dc.subjectÖğretim Programı
dc.subjectYeterlilik Anketi
dc.subjectMatematik Lisans
dc.titleMatematik Öğretmenliği İle Matematik Bölümü Programlarının Karşılaştırılması Ve Yeterlilikler Çerçevesinde Öğrenci Görüşleritr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu çalışmanın amacı, matematik öğretmenliği (4 yıllık) ve Fen Fakültesi matematik bölümü lisans programlarının karşılaştırılmasıdır. Türkiye'de matematik öğretmenliği bölümü 13 üniversitede bulunurken, 79 üniversite de ise matematik bölümü bulunmaktadır. Sınırlılıklar nedeniyle bu araştırmanın örneklemini hem Eğitim Fakültesi hem Fen Fakültesine sahip 10 üniversitenin öğretim programları oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri, bu 10 üniversitenin matematik öğretmenliği ve matematik bölümü lisans öğretim programları ayrıca Ankara’da bulunan 2 devlet üniversitenin 3. ve 4. sınıf öğrencilerine uygulanmak üzere geliştirilen anketler ile toplanmıştır. Bu anketler YÖK’ün hazırlamış olduğu Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi temel alınarak oluşturulmuştur. Araştırmanın sonuçlarına göre; ülkemizde matematik öğretmeni yetiştiren bölümlerin birbirinden farklı öğretim programlarına sahip oldukları tespit edilmiştir. Bu farklılıklar bölümden mezun olmak için gerekli olan AKTS ve ders saatlerinde ve mezun olduklarında kazanmaları hedeflenen yeterliliklerde de görülmüştür. Aynı şekilde ilköğretim matematik öğretmenliği öğretim programları da karşılaştırılmış, programların her üniversitede aynı olduğu tespit edilmiştir. Araştırmada, öğretim programlarının belli bir standart ve birlik içerisinde olması gerektiği düşünülmüş ve bu nedenle Eğitim Fakültesi matematik Öğretmenliği ve Fen Fakültesi matematik bölümü programları arasında ne gibi farklar olduğu araştırılarak elde edilen sonuçlar sunulmuştur. Buna ek olarak 2018-2019 eğitim-öğretim yılı için YÖK tarafından Eğitim Fakültelerine hazırlanan ortak yeni programda incelenmiş, yeni program ile matematik öğretmenliği programlarında birlik sağlandığı ancak bazı değişikliler olduğu görülmüş, bulgular çalışmaya eklenmiştir.tr_TR
dc.contributor.departmentOrta Öğretim Fen ve Matematik Alanlar Eğitimitr_TR
dc.contributor.authorID10220957tr_TR
dc.embargo.terms6 aytr_TR
dc.embargo.lift2019-06-01T11:27:32Z


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster