Bölüm "Tıp Eğitimi ve Bilişimi" Temel Tıp Bilimleri Bölümü Tez Koleksiyonu için listeleme
Toplam kayıt 21, listelenen: 1-20
-
Bursa Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Entegre Eğitim Programına Geçiş Sonrasında Dönem 1 Öğrenci Başarı ve Görüşlerinin İncelenmesi
(Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2019)Medical education is a dynamic process and needs to be continuously adapted to the current conditions, environment and time. Today, one of the important steps of the procedures aiming to increase the quality in medical ... -
Çocuk Yanık Yoğun Bakım Ünitesi Yatak Başı Klinik Ekip Vizitlerinde Çocuk Cerrahi Asistanlarının Vizit Yönetim Becerilerinin Değerlendirilmesi ve Klinik Vizit Sürecinin İncelenmesi
(Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2020-09)The research was carried out in a mixed design in order to examine the process of (clinical) pediatric surgical physician visits performed in the Pediatric Burn Intensive Care Unit and to evaluate the bedside round management ... -
Diş Hekimliği Öğrencilerinin İletişim Becerileri Eğitimine Yönelik Tutumlarının Değerlendirilmesi
(Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2022-10-11)Communication with patients and their relatives plays a key role for health professionals. It has been reported that effective communication between the patient and the physician increases the patient's satisfaction and ... -
Eğitim Sürecinde Tıp Fakültesi Öğrencilerinin Psikolojik Özelliklerinin Mühendislik Fakültesi Öğrencileri ile Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi
(Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2024-02-14)In this study, the levels of basic personality traits, emotional intelligence factors, life satisfaction and coping styles of students of medical and engineering faculties were researched. Medical and engineering faculties, ... -
Enfeksiyon hastalıkları ve klinik mikrobiyoloji uzmanlık alanında mezuniyet sonrası tıp eğitiminde gelişim sınavlarının geliştirilmesi
(Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2023)ÖZTÜRK KAYGUSUZ T. Development of Progress Test In Postgraduate Medıcal Educatıon In Infectıous Dıseases and Clınıcal Mıcrobıology Specıalızatıon. Hacettepe University, Graduate School of Health Sciences, Medical Education ... -
Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi’nde Tıpta Uzmanlık Eğitimini Sürdüren Hekimlerin İmpostor Fenomeni Açısından Özeliklerinin ve Tıp Alanında Akademik Öz Yeterlik Düzeyleri ile İlişkisinin İncelenmesi
(Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2024-01)Batur, A., An Investigation of the Relationship Between the Impostor Phenomenon and Academic Self-Efficacy Levels of Residents Who Maintain Medical Specialty Education at Hacettepe University Faculty of Medicine, Hacettepe ... -
Hastane Öncesi Acil Sağlık Hizmeti Çalışanlarına Yönelik Travma Durumunda İleri Yaşam Desteği Eğitim Programının Simülasyona Dayalı Geliştirilmesi
(Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2022-07-28)GÜRCÜOĞLU İ. Developing A Simulation Based Educational Program on Advanced Trauma Life Support for Pre-Hospital Emergency Medical Service Workers, University, Graduate School of Health Sciences, Medical Education ... -
Intern Doctors’ Likelihood of Speakıng Up For Patient Safety
(Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2019-09)Communication breakdowns make significant contributions to medical errors and adverse events in health care. Speak up about patient safety creates a safe atmosphere which is vital to keeping patients safe, preventing errors, ... -
İleri Yaşam Desteği Simülasyonunun Tıp Fakültesi Son Sınıf Öğrencilerinin Özyeterlik Algısına Etkisinin Değerlendirilmesi
(Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2021)Evaluation Of The Effect Of Advanced Life Support Simulation On Final-Year Medical Students' Self-Efficacy Perceptions, Hacettepe University, Graduate School of Health Sciences, Medical Education Doctoral Thesis, Ankara, ... -
İntörn Hekimlerin Tükenmişlik Durumları, Akademik Başarıları, Eğitim Ortamı Algıları ve Öğrenme Yaklaşımlarının Değerlendirilmesi
(Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2023)In this study we aimed to determine the relation between the burnout status and sosciodemographical factors in the students beginning to the sixth year of education in Zonguldak Bülent Ecevit University School of Medicine ... -
Klinik Becerilerin Değerlendirilmesinde Standart Belirleme Yöntemlerinin Karşılaştırılması
(Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2022)Özcan, G. Comparison of Standard-Setting Methods in the Evaluation of Clinical Skills, Hacettepe University Graduate School of Health Sciences Medical Education Program Master Thesis, Ankara, 2022. In this study, the ... -
Pandemi Döneminde Başkent Üniversitesi Tıp Fakültesi Öğrencilerinin Öğrenme Yaklaşımlarıyla Psikolojik Durumları Arasındaki İlişki ve Psikolojik Sağlamlığın Aracılık Rolü
(Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2023)In this study, it was aimed to evaluate the mediating role of resilience in the relationship between the learning approaches and psychological states of Başkent University Faculty of Medicine students during the pandemic ... -
Sağlık Meslek Grupları Eğitiminde Mesleklerarası Eğitim ve İşbirliğine Yönelik Paydaş Görüşleri
(Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2023-12-06)The aim of this study is to examine the views of faculty members and students, who are the components of health education, about interprofessional collaboration (IPC) and interprofessional education (IPE). Qualitative ... -
Simülasyona Dayalı Eğitimde Farklı Çözümleme Yöntemlerinin Hemşirelik Öğrencilerinin Bilgi ve Performansına Etkisi
(Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2019-09-23)The aim of this experimental study was to evaluate the effect of different debriefing methods in simulation-based training on nursing students’ knowledge and performance. The study sample consisted of 83 second-grade nursing ... -
Türkiyedeki Kardiyoloji Asistanlarının Aldıkları Uzmanlık Eğitimine ve Bulundukları Eğitim Ortamına Yönelik Algılarının İncelenmesi
(Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2022-09-09)Hosoglu, Ayse. Evaluation of the Perceptions of Cardiology Assistants in Turkey on the Specialty Education and Training Environment, Hacettepe University Graduate School Health Sciences, Medical Education Department Medical ... -
Tıp Fakültesi Öğrencilerinde Bilişüstü Farkındalık ve Akademik Öz Yeterlik Düzeylerinin Akademik Başarı ile İlişkisi
(Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2023)Metacognitive awareness and academic self-efficacy are the basic concepts that affect academic success. Individuals who have their own study strategy, have sufficient motivation and also belief that they can succeed, have ... -
Tıp Fakültesi Öğrencilerinin LGBTİQ+ Bireylerin Eğitim Süreçlerine Yönelik Algılarının İncelenmesi
(Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2023)The concept of LGBTIQ+ in today's world encompasses individuals who do not conform to the traditional gender roles of male and female, bringing together various sexual identities under one umbrella. LGBTIQ+ individuals are ... -
Tıp Fakültesi Öğrencilerinin Sanal Zorba/Kurban Olma ve Farkındalık Durumu ile Çevrimiçi Teknolojilere Yönelik Özyeterlik Algı Düzeylerinin İncelenmesi.
(Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2019-09-26)Cyberbullying is defined as through information technologies such as mobile phone, e-mail, web sites etc. the individual to another person threat, harassment, intimidation and malicious, continuous, deliberate behavior. ... -
Bir Vakıf Üniversitesinde Yabancı Dilde Eğitimin Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimine Etkileri Üzerine Görüşler
(Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2019-09)Akalın AA, Views on the Effect of Foreign Language Medium of Instruction on Undergraduate Medical Education in a Foundation University, Hacettepe University, Graduate School of Health Sciences Medical Education ... -
Yeterliğe Dayalı Kardiyoloji Uzmanlık Eğitiminde Ölçme ve Değerlendirmeye İlişkin Paydaş Görüşleri
(Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2023)The aim of the study was to determine the assessment and evaluation methods used in cardiology residency training in Türkiye, to get the opinions of steakholders on the applicability of formative work-based assessment ...