Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorMehmet, Seyitdanlıoğlu
dc.contributor.authorMalara, Consuelo Emilj
dc.date.accessioned2018-09-28T08:29:55Z
dc.date.available2018-09-28T08:29:55Z
dc.date.issued2018-06-29
dc.date.submitted2018-05-29
dc.identifier.citationKAYNAKÇA Abbruzzese, M. (1968). Biseo,Cesare. Enciclopedia Treccani(Ed.) Dizionario Biografico degli Italiani vol.10. Enciclopedia Treccani:la cultura italiana on line http://www.treccani.it/enciclopedia/cesare-biseo_(Dizionario-Biografico)/ Acquarone, Luigi. Istituto Matteucci (Ed.) (2018). Dizionario degli artisti. Istituto Matteucci: Studio e Catalogazione dell’arte italiana nel XIX sec. On line http://www.istitutomatteucci.it/dizionario-degli-artisti/acquarone-luigi Agliati Ruggia M., Grassi R., Pedrini Stanga L., Ricci G,. (1992). 1809-1883 Gaspare Fossati: Architetto pittore, pittore architetto.[1809-1883 Gaspare Fossati: Architect painter, painter architect.]Rancate Pinacoteca Zust(Lugano): Fidia edizioni d'arte Ahmet Emin, Y. (1914). The Devlopment of Modern Turkey as measured by its press. New York: Columbia University Press Aksan, H.V. (2013). Ottoman Wars 1700-1870: an Empire Besieged. New York Routledge, Taylor&Francis Group Aksan H.V., Goffman D (2007). The Early Modern Ottomans:Remapping the Empire. New York: Cambridge Univarsity Press Aksoy, B. (2008). Geçmiş Musıki Mirasına Bakışlar. İstanbul: Pan Yayıncılık Akşın S., Faroqui S.,Kunt M., Özdekan A.,Toprak Z., Yurdayın H.G (2002). Türkiye Tarihi vol.3 Osmanlı Devleti 1600-1908 (7.bs.). İstanbul: Cem Yayınevi Akyıldız, A. (2011). Tanzimat. İslâm Ansiklopedisi(Cilt 4, s.1-10). İslâm Araştirma Merkezi: Türkiye Divanet Vakfı on line http://www.islamansiklopedisi.info/dia/ayrmetin.php?idno=400001&idno2=c400 001#1 Albrecht-Carrié, R. (1978). Storia Diplomatica d’Europa 1815-1968. [Diplomatic History of Europe 1815-1968] (O. Barlé.Çev.). Bari:Editori Laterza (Original work published 1973) Amadeo Preziosi (2007) (Sergi Kitap). İstanbul: Yapı kredi: Kültür Sanat Yayıncılık Ambìveri, C. (1998). Operisti minori dell’Ottocento Italiano. [Italyan Minor Opera composer of Nineteenth century]. Roma: Gremese Editore And, M. (2004). La Scena İtaliana in Turchia. La Turchia sulla Scena İtaliana.[The Italian scene in Turkey. Turkey on the Italian scene] (F.Salomoni, Çev.). Ankara: Istituto Italiano di Cultura (Original work published 1989) Aracı, E. (2002). Giuseppe Donizetti at the Ottoman Court: A Levantine life. The Musical Times, Vol. 143, No. 1880 (s.49-56) 162 Aracı, E. (2007). İstanbul Saray Müziğinde İtalyan Ayak Izleri / Influenze Italiane nella musica di corte del Palazzo İmperiale di İstanbul. Evren B (Ed.). İstanbul’daki İtalyan izi. İstanbul: Lea Kurumsal Yayıncılık Hizmetleri(s.180-194) Aracı, E. (2010). Naum Tiyatrosu-19 yüzyıl İstanbul’un İtalyan Operası. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları Aracı, E. (2014a). Donizetti Paşa:Osmanlı Sarayının Maestrosu (2.bs.).İstanbul: Yapı kredi Yayınları Aracı, E. (2014b).Guatelli Paşa’ya verildiği söylenen el yazması notaların esrarengiz hikâyesi. Andante 03/2014. On line www.andante.com.tr https://emrearaci.weebly.com/uploads/1/3/8/7/13873024/copyright_emre_araci_- _andante_-_march_2014.pdf Arık, R. (1988). Batılaşma Dönemi Anadolu tasvir sanatı. Ankara: Kültür ve Turizm Bakanlığı Armand, A. (1887). Les médailleurs italiens des quinzième et seizième siècles Vol.3 [Italian medals of the fifteenth and sixteenth centuries Vol.3] (2.bs). Paris: E. Plon, Nourrit et C. İmprimeurs-Èditeurs Armaoğlu, F. (2003). 19.Yüzyıl Siyası Tarihi(1789-1914) (3.bs.). Ankara: Türk Tarihi Kurumu Basimevi Arrivabene, O. (1838). Della pubblica esposizione di opere di belle arti e d’industria fatta in Milano Nel settembre 1838.[Of the public exhibition of works of fine arts and industry made in Milan in September 1838].Milano: Tipografia e Libreria Pirotta e C. Artuk İ, Artuk C. (1967). Osmanlı Nişanları-The Ottoman Orders. İstanbul: İstanbul Matbaası Numusmatist at the Archeological Museum Ateneo di Brescia (1882) (Ed.). Commentari dell’Ateneo di Brescia per l’anno 1882[Commentaries of the University of Brescia for the year 1882]. Brescia: Tipografia F. Apollonio Ayırlı, H. (1993). Âli Paşa Cami ve Sebeli. Dünden Bugüne İstanbul Ansiklopedisi. Cilt.1. İstanbul: Kültür Bakanlığı ve Tarih Vakfı’nın Ortak Yayınıdır. (s.195) Ayvazoğlu, B. (1999). Osmanlı estetik dünyasına bir bakış. E. Güren(Ed.) Osmanlı 10. Kültür ve Sanat. Ankara: Yayın Yeri ve Tarihi Bağcı S., Çağman F., Renda G., Tanındı Z. (2006). Ottoman painting (2.bs.)(E. Yazar, Çev.). Ankara: Republich of Turkey Ministry of Coulture and Tourism General Directorate of Libraries and Publication(2006) Banti, A.M. (2004). Il Risorgimento Italiano.[The Italian Risorgimento].Bari: Editori Laterza Baratta, A. (1831). Costantinopoli nel 1831: Notizie esatte e recentissime intorno a questa capitale ed agli usi e costumi de’ suoi abitanti pubblicate da Cav. Antonio 163 Baratta [Costantinople in 1831: Accurate and recent news around this capital and the abits and customs of its inhabitant published by Cav. Antonio Baratta]. Genova: Tipografia Pellas Baratta, A. (1840). Costantinopoli effigiata e descritta con una notizia sulle celebri sette chiese dell’Asia Minore ed altri siti osservabili del Levante[Constantinople portrayed and described with news of the famous seven churches of Asia Minor and other observable sites of the Levant]. Torino: Stabilimento Tipografico di Alessandro Fontana Barbiera, R. (1918). Ricordi delle Terre Dolorose. Con 32 incisioni fuori testo.[Memories of the Sorrowful Lands. With 32 incisions out of text]. Milano: Fratelli Treves Editori Barra, F. (2006). Il Regno delle Due Sicilie (1734-1860): Le relazioni internazionali, Volume 1[The Kingdom of the Two Sicilies (1734-1860): International Relations, Volume 1]. Avellino: Terebino Edizioni Batur, A. (1990). Italian Architects and Istanbul. Islamic Environmental Design Research Centre (Ed.) Environmental Design: Journal of the Islamic Environmental Design Research Centre. Rome: Carucci Editore (s.134-141) https://archnet.org/system/publications/contents/3244/original/DPC0796.pdf?138 4774011 Batur, A. (2008a). Elli mimarı imza Gaspare Fossati Giuseppe Fossati. Evren B. (Ed.). İstanbul’daki İtalyan izi. İstanbul: Lea Kurumsal Yayıncılık Hizmetleri (s.34-43) Batur, A. (2008b). Giovanni Battista Borborini ve Osmanlı mimarısine katkıları. Evren B (Ed.). İstanbul’daki İtalyan izi. İstanbul: Lea Kurumsal Yayıncılık Hizmetleri (s.52-61) Batur, A. (2008c). Beyoğlu’nun her köşesinde izi var Guglielmo Semprini. Evren B (Ed.). İstanbul’daki İtalyan izi. İstanbul: Lea Kurumsal Yayıncılık Hizmetleri (s.100-107) Batur, A. (2015a). İstanbul Mimarlık Rehberi 2 cilt. İstanbul: TMOBB Mimarlar Odası Yayınları Batur, A. (2015b). İstanbul Mimarlık Rehberi 3 cilt. İstanbul: TMOBB Mimarlar Odası Yayınları Baumgart, W. (1999). The Crimean War 1853-1856. New York: Oxford University Press Belgiojoso Trivulzio, M.C. (1862). Oriental Harems and Scenery. Translate from French of the Princess Belgiojoso. New York: Late Rudd&Carleton Publisher Benso Conte di Cavour, C. (1890). Traités Publics de la Royale Maison de Savoie avec le puissances etrangéres depuis la Paix de Chateau-Cambresis jusqu’a nos jours publies par ordre du Roi, vol.8. [Public Treaties of the Royal House of Savoya with the foreign powers since the Peace of Chateau-Cambresis until nowadays published by order of the King]. Turin: Imprimerie J. Favale et Comp. 164 Berkes, N. (1964). The devlopment of Secularism in Turkey. Montreal: McGill Univarsity Press Berkes, N. (1973). Türkiye’de Çağdaşlaşma. Ankara: Bilgi Yalyınevi Bertelé, T. (2012). Venedik ve Kostantiniyye. Tarihite Osmanlı- Venedik İlişkileri (Mahmud H. Şakiroğlu Çev.). İstanbul: KitapYayınevi Berti, G. (1957). Russia e gli Stati İtaliani nel Risorgimento. [Russia and the Italian states in the Risorgimento]. Torino: Giulio Einaudi Editore Bettòli, P. (1896). Costumi d’Oriente: il Selamlık.[Costumes of the East: The Selamlık]. Emporium: rivista mensile illustrata d’arte, letteratura, scienze e varietà. Vol 4,n.23, 11/1896(s.394-399) Boriani, M. (2012). Between westernization and Orientalism: Italian Architects and restorers in Istanbul from 19th century to the beginning of the 20th. Polska Akademia Nauk Komitet Architektury i Urbanistyki (Ed.) Kwartalnik Architektury i Urbanistyki, Tom LVII, 3/12 (s.5-35) https://www.researchgate.net/publication/288787129_Between_Westernisation_a nd_Orientalism_Italian_architects_and_restorers_in_Istanbul_from_the_19th_cen tury_to_the_beginning_of_the_20th Bossaglia, R. (2007). İtalyan Oryantalistiler. Taşdelen Ö.,Baytar İ.,(Ed.). Osmanlı Topraklarında İtalyan Oryantalistiler. İstanbul:TBMM Milli Saraylar Daire Başkanlığı (s.11-22) Bossoli, C. (1859). The war in Italy from drawings by Carlo Bossoli with a descriptive narrative by the author of “The Times”. Letters from the allied camp. London: Day&Son Lithographers to the Queen Calderini, M. (1916). Alberto Pasini pittore. Torino: Edizioni d’Arte E. Celanza Calosso, G.T. (1857). Mèmoires d’un vieux soldat. Preface by A. Burnel. [Memories of an old soldier. Preface by A. Burnel]. Nice: Imprimerie Sociéte Typographique Campigli, M. (2014). Pasti, Matteo de. Dizionario Biografico degli Italiani vol.81. Enciclopedia Treccani:la cultura italiana http://www.treccani.it/enciclopedia/matteo-de-pasti_%28Dizionario- Biografico%29/ Candeloro, G. (1936). Sebastiani, Horace François. Enciclopedia Treccani(Ed.). Enciclopedia İtaliana. Enciclopedia Treccani: la cultura italiana on line http://www.treccani.it/enciclopedia/horace-francois-sebastiani_%28Enciclopedia- Italiana%29/ Carboneria. Enciclopedia Treccani (Ed.) (2010). Diziorario di Storia Treccani. Enciclopedia Treccani:la cultura italiana on line http://www.treccani.it/enciclopedia/carboneria_(Dizionario-di-Storia)/ Carpanetto, D. (2006). Sardegna, Regno di.[kingdom of Sardinia]. Enciclopedia Treccani (Ed.) Enciclopedia dei Ragazzi. Enciclopedia Treccani:la cultura italiana on line 165 http://www.treccani.it/enciclopedia/regno-di-sardegna_%28Enciclopedia-deiragazzi% 29/ Casana Testore, P. (1993). Durando, Giacomo.Enciclopedia Treccani (Ed.) Dizionario Biografico degli Italiani vol.43. Enciclopedia Treccani:la cultura italiana on line http://www.treccani.it/enciclopedia/giacomo-durando_%28Dizionario- Biografico%29/ Casari, M. (2008). Un musicista alla corte Ottomana: Giuseppe Donizetti [A musician at the Ottoman court: Giuseppe Donizetti]. Quaderni di Oriente Moderno: Rivista di informazione e di studi per la diffusione e la conoscenza e della cultura dell’Oriente soprattutto musulmano LXXXVIII 06/2008, Torino: Istituto per l’Oriente C.A. Nallino (s.101-110) Cengiz Can, M. (1995). Levantine Architects in Post-Tanzimat Istanbul Architecture. Istituto Italiano di Cultura(Ed.). Architettura e architetti italiani ad Istanbul tra il XIX e il XX secolo (27-28 November 1995). Istanbul: Güzel Sanatlar Matbaası (s.55-60) Chauhan, Y. (Ed.) (2011). Stratford Canning, Viscount Stratford. Encyclopædia Britannica. Encyclopædia Britannica, inc., 02/2011 https://www.britannica.com/biography/Stratford-Canning-Viscount-Stratford-de- Redcliffe Ciampi, S. (1831). Viaggio in Polonia del professore Sebastiano Ciampi nella estate del 1830 con la breve descrizione di Varsàvia e con altre notizie di lettere arti commercio e particolarita' di quel regno con un’appendice de’ medici musici architetti scultori e pittori italiani in Polonia che serve d’aggiunta al libro stampato in Lucca dallo stesso autore su questo proposito. [A visit to Poland by professor Sebastiano Ciampi in the summer of 1830 with a brief description of Varsàvia and with other reports of the arts, trade, and commerce of that kingdom, with an appendix of medical doctors, architects, sculptors, and Italian painters in Poland that serves as an addition to the book printed in Lucca by the same author on this subject.]. Firenze: Giuseppe Galletti Clemente V., Pirjevec G. (1980). Cerruti, Marcello. Enciclopedia Treccani (Ed.) Dizionario Biografico degli Italiani vol.24. Enciclopedia Treccani:la cultura italiana on line http://www.treccani.it/enciclopedia/marcello-cerruti_(Dizionario- Biografico)/ Codemo Gerstenbrand, L. (1866). Ippolito Caffi: cenni artistici e biografici. [Ippolito Caffi: artistic and biographical notes]. Venezia: Premiata Tipografia di Gio. Cecchini Comitato per l’esposizione della pittura lombarda. (1900) (Ed.). La Pittura Lombarda nel secolo XIX. [Lombard painting in the nineteenth century]. Milano: Società per le Belle Arti Milano Società Reduci Crimea-Torino (Ed.) (1884). Ricordo pittorico militare della spedizione sarda in Oriente 1855-1856. [A military pictorial souvenir of the Sardinian expedition in the East 1855-1856]. Torino: Vincenzo Bona Tip. Di S.M. de’ R.R. Principi 166 Conti, F. (2003). Guerzoni, Giuseppe. Enciclopedia Treccani (Ed.). Dizionario Biografico degli Italiani vol.60. Enciclopedia Treccani:la cultura italiana on line http://www.treccani.it/enciclopedia/giuseppe-guerzoni_(Dizionario-Biografico)/ Conti, F. (2005). Lemmi, Adriano. Enciclopedia Treccani (Ed.). Dizionario Biografico degli Italiani vol.64. Enciclopedia Treccani:la cultura italiana on line http://www.treccani.it/enciclopedia/adriano-lemmi_(Dizionario-Biografico)/ Cosmai F., Sorteni S. (Ed.) (1996). Dispacci da Costantinopoli di Ferigo Foscari 1792- 1796, Vol.1 [Dispatches from Constantinople by Ferigo Foscari 1792-1796, Vol.1]. Venezia Costanza, M. (2005). Antonio Baratta e Giovanni Timoteo Calosso: due sudditi” Sardi” nella Costantinopoli di Mahmud II [Antonio Baratta and Giovanni Timoteo Calosso: two "Sardinian"subjects in the Constantinople of Mahmud II]. Quaderni di Oriente Moderno: Rivista di informazione e di studi per la diffusione e la conoscenza e della cultura dell’Oriente soprattutto musulmano, XXIV, 01/2010, Torino: Istituto per l’Oriente C.A. Nallino (s.37-55) Costanza, M. (2010). La Mezzaluna sul filo: La riforma Ottomana di Mahmȗd II (1808- 1839), [The star and crescent on the thread: The Ottoman Reform of Mahmud II (1808-1839)]. Venezia: Marcianum Press Crociani, P. (2002). Giuseppe Govone. Enciclopedia Treccani (Ed.) Dizionario Biografico degli Italiani vol.58. Enciclopedia Treccani:la cultura italiana on line http://www.treccani.it/enciclopedia/giuseppe-govone_%28Dizionario- Biografico%29/ Çadırıcı, M. (2008). Tanzimat Süresince Türkiye’de Askerlik. Ankara: İmge Kitabevi Yayınları Çelik G., & Kuban Z. (2009). İstanbul Tarihi Yarımadası’nda Tanzimat Dönemi idari Yapıları. Itüdergisi/a Mimarlık, Planlama, Tasarım, Cilt:8, Sayın.1 (s.67-80). İstanbul: İTÜ Fen Bilimleri Enstitüsü, Mimarlık Tarihi Programı, http://itudergi.itu.edu.tr/index.php/itudergisi_a/article/viewFile/55/46 Çoker, A. (1983). Osman Hamdi ve Sanayi-i Nefise Mektebi. İstanbul: Mimar Sinan Üniversitesi Basımevi Dalmasso, F. (1971). Bossoli, Carlo. Enciclopedia Treccani (Ed.) Dizionario Biografico degli Italiani vol.13. Enciclopedia Treccani:la cultura italiana on line http://www.treccani.it/enciclopedia/carlo-bossoli_(Dizionario-Biografico)/ Daverio, F. (2012). Il Museo immaginato: Il Secolo lungo della Modernità. [The imagined Museum: The Long Century of Modernity] Milano: Rizzoli Editore Davison, H. R (2005). Osmanlı Imparatorluğu’nda Reform, 1856-1876 (2.bs.). [O. Akınhay, Çev.] İstanbul: Agora Kitaplığı Yayınevi (Original work published 1963) 167 Davison, H. R. (1981). Tanzimat Döneminde Osmanlı Dıplomasisinin moderleşmesi (H. Pinar, Çev.) H. İnalcık, M. Seyitdanlıoğlu (Ed.) Tanzimat: Değişim sürecinde Osmanlı İmparatorluğu (5.bs.) Ankara: Türkiye İş Bankası (2015, s.289-301) D’Erme, G. (1970). Romualdo Tecco (1802-1867), diplomatico sardo orientalista. Università Ca’Foscari (Ed.) Annali della Facoltà di Lingue e Letterature Straniere di Ca' Foscari, 1970, vol. 9.3. Milano: Mursia Editore (s.107-122) D’Errico, S. (2014). Il ruolo delle donne nel Risorgimento [The role of women in the Risorgimento] in Rivista di Diritto e Storia Costituzionale del Risorgimento 04/2014,s.1-15, http://storiacostituzionale.altervista.org/alterpages/files/ILRUOLODELLEDONN ENELRISORGIMENTODISERGIODERRICO.pdf De Gubernatis, A. (1889). Dizionario degli artisti italiani viventi: pittori, scultori, architetti. [Dictionary of living Italian artists: painters, sculptors, architects]. Firenze: Le Monnier De Leone, E. (1967) L’impero Ottomano nel primo periodo delle riforme (Tanzȋmât) secondo fonti italiane [The Ottoman Empire in the first period of the reforms (Tanzȋmât) according to Italian sources]. Milano: pubblicazioni della Facoltà di Giurisprudenza, Università di Cagliari, A. Giuffrè Editore Demirtaş, Y. (2009). XIX. Yüzyıl İstanbul’undaki sanat ve mûsikî hayatına genel bir bakış. Fırat Üniversitesi Ilahiyat Fakültesi (Ed.) Ilahiyat Fakültesi Dergisi, 14/2 (2009), (s.139-156) http://www.arastirmax.com/system/files/dergiler/37298/makaleler/14/2/arastirmax -xix.yuzyil-istanbulundaki-sanat-musiki-hayatina-genel-bir-bakis.pdf Di Porto, B. (1972). Bruzzesi Giacinto. Enciclopedia Treccani (Ed.) Dizionario Biografico degli Italiani vol.14. Enciclopedia Treccani:la cultura italiana on line http://www.treccani.it/enciclopedia/giacinto-bruzzesi_(Dizionario-Biografico)/ Doğan,S. (2009). Sultan Abdülmecid Dönemindeİstanbul-Ayasofya Camii’ndeki Onarımlar ve Çalışmaları Aktaran Belgeler. Ahmet Yesevi Üniversitesi Mütevelli Heyet Başkanlığı(Ed.) Bilig Bahar /2009 sayı 49(s.1-34) http://www.acarindex.com/dosyalar/makale/acarindex-1423873188.pdf Doğan,S. (2011). Ayasofia ve Fossati Kardeşler(1847-1858). İstanbul: Arkeoloji ve Sanat Yayınevi Durango,C. (1901). Episodi Diplomatici del Risorgimento Italiano dal 1856 al 1863 estratti dalle carte del generale Giacomo Durango compilati da Cesare Durango. [Diplomatic Episodes of the Italian Risorgimento from 1856 to 1863 from the papers of General Giacomo Durango compiled by Cesare Durango]. Torino: Roux e Viarengo Editori Dursteler, E.R. (2006). Venetians in Costantinople: Nation, identity, and Coexistence in the early modern Mediterranean, Baltimore: The Johns Hopkins University Press 168 Emecen, F. (2012). Varna Muharebesi. İslâm Ansiklopedisi (Cilt 42, s.527-530). İslâm Araştirma Merkezi: Türkiye Divanet Vakfı on line http://www.islamansiklopedisi.info/dia/pdf/c42/c420362.pdf Eren, G. (1999). Osmanlı. Cilt.10 Kultur ve Sanat. Ankara: Yeni Türkiye Yayınları Erikson J.E., Mesut E. (2014). Osmanlı Askeri Tarihi (M. Uyar, Çev.) İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınlar (orginal work published 2009) Erüreten, M. (2001). Osmanlı madalyaları ve nişanları: belgelerler tarihi. İstanbul: Kansu Matbaası Evren, B. (2008). İstanbul’da Yapılan Tiyatro binalarının en önemlisi: Naum Tiyatro. Evren, B. (Ed.) (2008). İstanbul’daki İtalyan izi. İstanbul: Lea Kurumsal Yayıncılık Hizmetleri (s.44-51) Evren B (2008)(Ed.). Bir Ceneviz hatırası Galata Kulesi. Evren, B. (Ed.). İstanbul’daki İtalyan izi. İstanbul: Lea Kurumsal Yayıncılık Hizmetleri(s.16-27); Evren, B. (2008)(Ed.). Amicis’in yol arkadaşı:Cesare Biseo. Evren B (Ed.). İstanbul’daki İtalyan izi. İstanbul: Lea Kurumsal Yayıncılık Hizmetleri(s.126-137); Eyce, S. (1996). Galata Kulesi. İslâm Ansiklopedisi(Cilt 13, s.313-316). İslâm Araştirma Merkezi: Türkiye Divanet Vakfı on line http://www.islamansiklopedisi.info/dia/pdf/c13/c130167.pdf Faroqhi, S. (1986). The Venetian presence in the Ottoman Empire. The Journal of European Economic History, n. 15/2, s.345-384; Faroqui, S. (2014). L’Impero Ottomano (2.bs.) (L. Nocera, Çev.). Bologna: Edizioni Il Mulino (orginal work published 2009) Ferazza, R. (2007). Introduzione. [Introduction]. In De Gasperi A., Ferrazza R (Ed.). İtaliani di İstanbul: Figure, comunità e istituzioni dalle Riforme alla Repubblica 1839-1923 (s.1-12). Torino: Edizioni Fondazione Giovanni Agnelli Ferrari, O. (1977). Oreste Carelli. Enciclopedia Treccani (Ed.). Dizionario Biografico degli Italiani (vol.20) Enciclopedia Treccani:la cultura italiana. http://www.treccani.it/enciclopedia/raffaele-carelli_(Dizionario-Biografico)/ Figes, O. (2012). Kırım. Son Haçlı Seferi (N. Elüseyn, Çev.). İstanbul: Yapı Kredi Yayınları(orginal work published 2010) Findley C.V. (2014). Osmanlı İmparatorluğu’nda Bürokratik Reform. Babıâli, 1789- 1922 (E. Ertürk, Çev.) İstanbul: Tarih Vakfı Yurt Yayınları(orginal work published 1980) Fontana, A.C (2015). Alberto Pasini. Enciclopedia Treccani (Ed.). Dizionario Biografico degli Italiani (vol.81) Enciclopedia Treccani:la cultura italiana. http://www.treccani.it/enciclopedia/alberto-pasini_(Dizionario-Biografico)/ 169 Fusco, M.A. (1996). L’Illustrazione Italiana / İtalyan Resmi. Rispoli,A (Ed.)Uno Sguardo ad Oriente: Il Mondo Islamico nella Grafica Italiana dall’Eta’ Neoclassica al Primo Novecento– Doğu’ya Bakış: Neoklasikten Yirminci Yüzyılın Başlarına İtalyan Grafik Sanatında İslam Dünyası, Exhibition Catalogue, İstanbul: Istituto Italiano di Cultura, 1996., (s.123-219) Fusco, M.A. (1996). Verso il Novecento / On Dokuzuncu Yüzyıla Doğru. Rispoli,A. (Ed.). Uno Sguardo ad Oriente: Il Mondo Islamico nella Grafica Italiana dall’Eta’ Neoclassica al Primo Novecento – Doğu’ya Bakış: Neoklasikten Yirminci Yüzyılın Başlarına İtalyan Grafik Sanatında İslam Dünyası, Exhibition Catalogue, İstanbul: Istituto Italiano di Cultura, 1996., (s.221-253) Fusco, M.A., Pietrini,V. (1998). Lo sguardo della Mezzaluna:pittori italiani a Costantinopoli nell’Ottocento. [The gaze of the crescent: Italian painters in Constantinople in the nineteenth century]. Roma:Semar Editore Gallavresi, G. (1931). Il Conciliatore. Enciclopedia Treccani (Ed.). Enciclopedia İtaliana. Enciclopedia Treccani:la cultura italiana. http://www.treccani.it/enciclopedia/conciliatore_%28Enciclopedia-Italiana%29/ Gallo, F. (2004). Junck, Enrico. Enciclopedia Treccani (Ed.). Dizionario Biografico degli Italiani (vol.62) Enciclopedia Treccani:la cultura italiana. http://www.treccani.it/enciclopedia/enrico-junck_(Dizionario-Biografico)/ Gazimihal, M.R. (1955). Türk Askeri Muzıkaları Tarihi. İstanbul: Maarif Basimevi Genelkurmay Harp Tarihi Başkanlığı (1979). Türk Silâhlı Kuvvetleri Tarihi, III. Cilt, 5 nci Kısım (1793-1908). Ankara: Gnkur. Basımevi Harp Tarihi Yayınları Germaner S., İnankur Z. (2002) Oryantalistlerin İstanbul. İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları Giannetto, F. (1981). La diplomazia del Regno d’Italia Napoleonico nei suoi rapporti con l’Impero Ottomano. [The diplomacy of the Napoleonic Kingdom of Italy in its relations with the Ottoman Empire]. Moscati, R (Ed.) Clio: Rivista trimestrale di studi Storici, 17(3), s.357-404. Napoli: Edizioni Scientifiche Italiane Giardina, R. (2006). L'Europa e le vie del Mediterraneo. Da Venezia a Istanbul, da Ulisse all'Orient Express [Europe and the Mediterranean routes. From Venice to Istanbul, from Ulysses to the Orient Express]. Milano: Bompiani Editore Giovine Europa. Enciclopedia Treccani (Ed.) (2010). Dizionario di Storia. Enciclopedia Treccani:la cultura italiana. http://www.treccani.it/enciclopedia/giovine-europa_%28Dizionario-di-Storia%29/ Girardelli, P. (1989). Gaspare Fossati in Turchia (1837-1859): Continuità, contaminazioni trasformazioni. [Gaspare Fossati in Turkey (1837-1859): Continuity, contamination transformations] Quasar: Quaderni di storia dell’Architettura e del Restauro, vol.18, s.9-18. Firenze: Angelo Pontecorboli editore 170 Girardelli, P. (1995). Pietro Montani e il concetto di “stile ottomano” nella seconda metà dell’Ottocento. Istituto Italiano di Cultura(Ed.). Architettura e architetti italiani ad Istanbul tra il XIX e il XX secolo(27-28 November 1995). Istanbul:Güzel Sanatlar Matbaası (s.79-86) Girardelli, P. (2005). Architecture, Identity, and Liminality: On the Use and Meaning of Catholic Spaces in Late Ottoman Istanbul. Brill(ed.). Muqarnas Volume XXIII: An Annual on the Visual Culture of the Islamic World (s.233-264) https://archnet.org/system/publications/contents/5426/original/DPC2171.pdf?138 4792947 Girardelli, P. (2011). Italian architects in an Ottoman context: Perspectives and assessments. İstanbul Araştırmaları Enstitüsü (Ed.). İstanbul Araştırmaları Yıllığı n.1/2011. İstanbul (s.101-122) Goffman, D. (2013). The Ottoman Empire and Early Modern Europe (11.bs.).UK: Cambridge University Press Goodwin,G (1990). Gaspare Fossati di Morcote and his Brother Giuseppe. Islamic Environmental Design Research Centre(Ed.) Environmental Design: Journal of the Islamic Environmental Design Research Centre (s.122-127). Rome: Carucci Editore Govone, U (1905) Mémoirés (1848-1870) mis en ordre et publiés par son fils le chevalier U. Govone. [ Mémoirés (1848-1870) put in order and published by his son the knight U. Govone] (M. H. Weil, Çev.). Paris: Ancienne Librairie Thorin et Fils Albert Fontemoing (orginal work published 1902) Grassi, L.F. (2006). Sardinya Krallığı’nın Kırım Savaşı’na Katılması. Toplumsal Tarihi n.151,Temmuz 2006, s.81-86. İstanbul: Tarih Vakfı Yayınları Grassi,L.F. (2014). Türk-İtalya ilişkilerinden: az Bilinler (S. Güneş, Çev.). İstanbul:Tarihçi Kitabevi (2014) Günsel R.; Erol T. (1980). Başlangıcından bugüne Çağdaş Türk Resim Sanatı Tarihi, cilt 1. İstanbul: Tiglat Basımevi Hare, W.L. (1934). The portrait of Muhammad II by Gentile Bellini. Apollo: a journal of the arts for connoisseurs and collectors, vol. XX (119), s. 249-250. London, S.W. Wolsey Ldt Hurewitz, J.C. (1960). The Europeanization of Ottoman diplomacy: the conversion from unitelarism to reciprocity in the nineteenthcenty. Belletten, cilt.XXV, s.455-466. Ankara: Türk Tarihi Kurumu Basimevi Iacovella, A. (1997). Il Triangolo e la Mezzaluna: i Giovani Turchi e la Massoneria Italiana. Istanbul: Istituto Italiano di Cultura Iacovella, A. (2007). Socialità massonica e socialità operaia. Il caso di Costantinopoli. [Masonic sociality and worker sociality. The case of Constantinople]. In De Gasperi A., Ferrazza R (Ed.) İtaliani di İstanbul: Figure, comunità e istituzioni 171 dalle Riforme alla Repubblica 1839-1923 (s.153-174). Torino: Edizioni Fondazione Giovanni Agnelli İnalcik, H. (2000). Osmanlı İmparatorluğu'nun Ekonomik ve Sosyal Tarihi Cilt 2 / 1600- 1914 (2 bs.). İstanbul: Eren Yayıncılık İnalcık, H. (2016). Osmanlı Tarihinde İslâmiyet ve devlet: seçme eserleri-IX (2.bs.). İstanbul: Türkiye İş Bankası İnalcık, H. (2017a). Osmanlı İmparatorluğu Klâsik Çağ(1300-1600) (23.bs.) (R. Sezer, Çev.). İstanbul: Yapı Kredi Yayınları İnalcık, H. (2017b). Osmanlı ve Avrupa:Osmanlı Dvleti’nin Avrupa Tarihindeki Yeri. İstanbul:Kronik Kitap İnuğur M. N. (1992). Basın ve Yayın Tarihi (4 bs.). İstanbul: Der Yayınları Jacobellis,V. (2007). L’istruzione della collettività italiana d’Istanbul.[The education of the Italian community in Istanbul]. in De Gasperi A., Ferrazza R (Ed.) İtaliani di İstanbul: Figure, comunità e istituzioni dalle Riforme alla Repubblica 1839-1923 (s.183-192). Torino: Edizioni Fondazione Giovanni Agnelli Jallet, A.G (2007). Gli anni di Costantinopoli nel mito di Garibaldi.[ The years of Constantinople in the myth of Garibaldi]. In De Gasperi A., Ferrazza R (Ed.) İtaliani di İstanbul: Figure, comunità e istituzioni dalle Riforme alla Repubblica 1839-1923 (s.51-63). Torino: Edizioni Fondazione Giovanni Agnelli Jerningham, H. E. H. (1873). To and From Constantinople. London: Hurst and Blackett Publisher Juler,C (1994). Les orientalistes de l'école italienne. Paris:A.C.R. Edition Karakartal, O (2002). Türk Kültüründe İtalyanlar: Siyaset, kültür ilişkileri ve Türk Edebiyatında İtalyan İmajı üzerinde bir inceleme. Istanbul: Eren Yayıncılık Ltdb Karal, E.Z. (1942). Selim III’ ün Hatt-I Humayunları. Ankara: Türk Tarihi Kurumu Basımevi Karal, E.Z. (2007a). Osmanlı Tarihi V. cilt: Nizam-ı Cedit ve Tanzimat devirleri(1789- 1856) (8.bs.). Ankara: Türk Tarihi Kurumu Basımevi Karal, E.Z. (2007b). Osmanlı Tarihi VI.cilt: İslahat Fermanı devri(1856-1861) (7.bs.). Ankara: Türk Tarihi Kurumu Basımevi Karaman K., Baytar İ (2017) (Ed.). Sultan Abdülmecid ve Dönemi. İstanbul: İstanbul Büyükşehir Belediyesi Kültür A.Ş. Yayınları Kutlay Baydar, E. (2010a). Osmanlida Görevli iki İtalyan müzisyen: Giuseppe Donizetti ve Callisto Guatelli/Two Italian musicians of Ottoman Empire: Giuseppe Donizetti and Callisto Guatelli. Zeitschrift für die Welt der Türken-Journal of World of Turks Vol.2, n.1(2010) (s.283-293) Kutlay Baydar, E. (2010b). Osmanlı’nın Avrupalı Müzisyenleri. İstanbul: Kapı Yayınları 172 Lami, G. (2017). La Guerra di Crimea come fattore di Modernizzazione: il caso dell’Impero Ottomano e dell’Impero Russo [The Crimean War as a factor of Modernization: the case of the Ottoman Empire and the Russian Empire] in Ferrari A., Pupulin E., (Ed.) La Crimea tra Russi, Italia e Impero Ottomano (s.157-172). Venezia: Edizioni Ca’ Foscari on line http://edizionicafoscari.unive.it/it/edizioni/libri/978-88-6969-201-7/ Lasagni, R. (1999). Callisto Guatelli. Lasagni, R (Ed.). Dizionario Biografico dei Parmigiani. on line http://www.comune.parma.it/dizionarioparmigiani/ita/Gruntner- Gustavino.aspx?idMostra=38&idNode=256 Lemmi, F. (1931). Carlo Felice: 1765:1831. Torino: G.B. Paravia Lemmi, F. (1936). Solaro della Margherita, Clemente, conte. Enciclopedia Treccani (Ed.). Enciclopedia İtaliana (1936). Enciclopedia Treccani:la cultura italiana http://www.treccani.it/enciclopedia/solaro-della-margarita-clementeconte_% 28Enciclopedia-Italiana%29/ Levra, U. (2015). Pes, Salvatore, marchese di Villamarina. Enciclopedia Treccani (Ed.). Dizionario Biografico degli Italiani (vol.82) Enciclopedia Treccani:la cultura italiana. http://www.treccani.it/enciclopedia/pes-salvatore-marchese-divillamarina_% 28Dizionario-Biografico%29/ Lewis, B. (2015) Modern Türkiye’nin Doğuşu (8.bs.) (T. Barbur, Çev.). Ankara: Arkadaş Yayınevi Lucchini, Pietro Antonio. Istituto Matteucci(Ed.)(2018). Dizionario degli artisti. Istituto Matteucci: Studio e Catalogazione dell’arte italiana nel XIX sec. On line http://www.istitutomatteucci.it/dizionario-degli-artisti/lucchini-pietro-antonio Luzio, A. (1925) La Massoneria e il Risorgimento Italiano. Saggio storico-critico con illustrazioni e molti documenti inediti. Vol.I.[ Freemasonry and the Italian Risorgimento Historical-critical essay with illustrations and many unpublished documents Vol. I.]. Bologna: Arnaldo Forni Editore Mafrici, M. (2002). Diplomazia e commerci tra il Regno di Napoli e la Sublime Porta: Guglielmo Maurizio Ludolf (1747-1789). [Diplomacy and trade between the Kingdom of Naples and the Sublime Gate: Guglielmo Maurizio Ludolf (1747- 1789)]. Rapporti diplomatici e scambi commerciali nel Mediterraneo Moderno. Atti del convegno internazionale di studi (Fasciano 23-24 ottobre 2002). Soveria Mannelli: Rubettino Editore (s.151-172) Magnani, S (1983). Corrodi, Hermann. Enciclopedia Treccani (Ed.). Dizionario Biografico degli Italiani (vol.52) Enciclopedia Treccani:la cultura italiana on line http://www.treccani.it/enciclopedia/hermann-corrodi_(Dizionario-Biografico)/ Makzume, E. (2007). İtalyalı Oryantalistlerin Doğu Sevdası. Taşdelen Ö.,Baytar İ.,(Ed.). Osmanlı Topraklarında İtalyan Oryantalistiler. İstanbul:TBMM Milli Saraylar Daire Başkanlığı (s.73-101) 173 Mansagrati, G. (1999). Garibaldi, Giuseppe. Enciclopedia Treccani (Ed.). Dizionario Biografico degli Italiani (vol.52) Enciclopedia Treccani:la cultura italiana on line http://www.treccani.it/enciclopedia/giuseppe-garibaldi_%28Dizionario- Biografico%29/ Marani, P. (2005). Leonardo da Vinci. Enciclopedia Treccani (Ed.). Dizionario Biografico degli Italiani (vol.64) Enciclopedia Treccani:la cultura italiana on line http://www.treccani.it/enciclopedia/leonardo-da-vinci_%28Dizionario- Biografico%29/ Maresia, F. (2007). Storia dell’Artigiana. [History of Artigiana] in De Gasperi A., Ferrazza R (Ed.) İtaliani di İstanbul: Figure, comunità e istituzioni dalle Riforme alla Repubblica 1839-1923 (s.193-206). Torino: Edizioni Fondazione Giovanni Agnelli Marinovich, A. (1995). La società Operaia Italiana di Mutuo Soccorso in Costantinopoli. Istanbul: Istituto Italiano di Cultura Istanbul McFarlane, C. (1829). Costantinople in 1828: A residence of sixteen months in the Turkish Capital and Province with an account of the Naval and Military power, and of the resources of the Ottoman Empire vol. lI (2.bs.). London: Saunder and Otley Menghini, M. (1933). Giovine İtalia. Enciclopedia Treccani (Ed.). Enciclopedia İtaliana. Enciclopedia Treccani:la cultura italiana on line http://www.treccani.it/enciclopedia/giovine-italia_%28Enciclopedia-Italiana%29/ Meriggi, M (2006). Ludolf Guglielmo. Enciclopedia Treccani (Ed.). Dizionario Biografico degli Italiani (vol.66) Enciclopedia Treccani:la cultura italiana on line http://www.treccani.it/enciclopedia/guglielmo-ludolf_(Dizionario-Biografico)/ Meriggi, M. (2011). Unificazione: Dagli Antichi Stati all’Italia Unita. [Unification. From the Ancient States to United Italy]. Enciclopedia Treccani (Ed.) Enciclopedia Treccani. Enciclopedia Treccani:la cultura italiana on line http://www.treccani.it/enciclopedia/dagli-antichi-stati-all-italiaunita_% 28L%27Unificazione%29/ Merlotti, A. (2007). I Savoia: una dinastia europea in Italia [The Savoya: a European dynasty in Italy] in W. Barberis (Ed.). I Savoia. I secoli d’oro di una dinastia europea, s. 88-133 Torino: Editore Einaudi Michel, A. (1925) (ed.). Histoire de l’Art: depuis les premiers temps chrétiens jusqu’a nos jours publiée sous la direction de André Michel membre de l'institut, professeur au Collège de France, conservateur honoraire des musées nationaux. tome VIII: l’art en europe et en amérique au XIX ‘siècle et au début du XXc. [History of Art: from early Christian times until nowadays published under the direction of André Michel member of the institute, professor at the College de France, honorary curator of national museums. volume VIII: art in europe and america in the nineteenth and early twentieth centuries]. Paris: Librairie Armand Colin 174 Ministero degli Affari Esteri di S.M. Re d’Italia (Ed.) (1862). Raccolta dei Trattati e delle Convenzioni commerciali in vigore tra l’Italia e gli Stati Stranieri Vol.1. [Collection of the Treaties and trade agreements in force between Italy and the foreign countries Vol.1]. Torino: Tipografia G. Favale e Comp. Moccagatta, V. (1968). Carlo Bossoli. Torino n. 4/5, 1968. Torino, (s.49-54) http://www.museotorino.it/resources/pdf/books/426/#164 Molmenti, P. (1903). La Pittura Veneziana. [Venetian painting]. Firenze: Fratelli Alinari Editori Mondini M., Lucchesi Ragni, E. (2008). La Natura come Paesaggio: dipinti dal “vero” del primo Ottocento nella raccolta dei Musei Civici di Brescia. [Nature as Landscape: paintings from the "true" of the early nineteenth century in the collection of the Civic Museums of Brescia]. Brescia: Edizioni aab Monsagrati, G. (2008). Mazzini, Giuseppe. Enciclopedia Treccani (Ed.). Dizionario Biografico degli Italiani (vol.72) Enciclopedia Treccani:la cultura italiana on line http://www.treccani.it/enciclopedia/giuseppe-mazzini_%28Dizionario- Biografico%29/ Musardo, V. (2015). The secret connection in Costantinople. İstanbul: Libra kitapçılık ve yayıncılık Nagata, Y. (1997). Tarihte Âyânlar. Ankara: Türk Tarihi Kurumu Basımevi Napier, baron F. (1855). Notes on modern painting at Naples. London:John W. Parker and son West Strand Noradounghian Gabriel Effendi (1900). Recueil d’Actes Internationaux de L’Empire Ottoman: traites,conventions, arrangements, déclarations, protocoles, procesverbaux, berats, lettres, patentes et autres documets relatifs au droit public exterieur de la Turquie recueillis et publiés par Gabriel Effendi Noradounghian conseiller lègiste de la Porte Ottomane. Vol.1, 1789-1856. [Collection of International Acts of the Ottoman Empire: treaties, conventions, arrangements, declarations, protocols, minutes, berats, letters, patents and other documents relating to the external public law of Turkey collected and published by Gabriel Effendi Noradounghian counselor of the Ottoman Gate. Vol.1, 1789-1856]. Paris: Librairie Cotillon. E, Pichon, Successeur Noradounghian Gabriel Effendi (1902). Recueil d’Actes Internationaux de L’Empire Ottoman: traites,conventions, arrangements, déclarations, protocoles, procesverbaux, berats, lettres, patentes et autres documets relatifs au droit public exterieur de la Turquie recueillis et publiés par Gabriel Effendi Noradounghian conseiller lègiste de la Porte Ottomane. Vol.2, 1856-1878. [Collection of International Acts of the Ottoman Empire: treaties, conventions, arrangements, declarations, protocols, minutes, berats, letters, patents and other documents relating to the external public law of Turkey collected and published by Gabriel Effendi Noradounghian counselor of the Ottoman Gate. Vol.1, 1789-1856]. Paris: Librairie Cotillon. E, Pichon, Successeur 175 Okyay, E. (2009). Cumhurbaşkanlığı Senfoni Orkestrasina Armağan. Ankara: Yasemin Yıldırım Ortaylı, İ. (2016). İmparatorluğun en uzun yüzyılı (25.bs.) İstanbul: Alkım Yayınevi Örenç, A.F. (2009). Sakız Adası. İslâm Ansiklopedisi (cilt 36, s.6) İslâm Araştırma Merkezi, Vakfı, Türkiye, Divanet http://www.islamansiklopedisi.info/dia/ayrmetin.php?idno=360006&idno2=c360 006 Özasker, A. (1997). Muzıka–i Hümayun’dan Cumhurbaşkanlığı Senfoni Orkestrasına. İstanbul Boyut yayın grubu Özcan, A. (2001). Karlofça Antlaşması. İslâm Ansiklopedisi (Cilt 24, s.504-507). İslâm Araştirma Merkezi: Türkiye Divanet Vakfı http://www.islamansiklopedisi.info/dia/pdf/c24/c240321.pdf Özcan, A. (2007). Pasarofça Antlaşması. İslâm Ansiklopedisi( Cilt 34, s.177-181). İslâm Araştirma Merkezi: Türkiye Divanet Vakfı http://www.islamansiklopedisi.info/dia/pdf/c34/c340113.pdf Özkaya, Y. (1994). Osmanlı İmparatorluğu’nda Âyânlık. Ankara: Türk Tarihi Kurumu Basımevi Öztuna, Y. (1969). Türk Musikisi Ansiklopedisi I. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi Öztuna, Y. (1989). İkinci Mahmud. Ankara: Kültür Bakanlığı Yalınları Palumbo Fossati Casa, I. (1995). Gaspare Fossati, precursoe e punto di riderimento degli architetti italiani ad Istanbul. Istituto Italiano di Cultura (Ed.). Architettura e architetti italiani ad Istanbul tra il XIX e il XX secolo (27-28 November 1995). Istanbul:Güzel Sanatlar Matbaası (s.61-70) Pannuti A. (2007). Levantinità e mitologia. [Levantinity and mithology] in De Gasperi A., Ferrazza R. (Ed.) İtaliani di İstanbul: Figure, comunità e istituzioni dalle Riforme alla Repubblica 1839-1923 (s.65-85). Torino: Edizioni Fondazione Giovanni Agnelli Passerin d’Entrèves, E. (1979). Cavour, Camillo Benso conte di. Enciclopedia Treccani (Ed.) Dizionario Biografico degli italiani (vol.23). Enciclopedia Treccani: la cultura italiana on line http://www.treccani.it/enciclopedia/camillo-benso-contedi- cavour_(Dizionario-Biografico)/ Pedani, M.P. (2011). Osmanlı Padişahının Adına: İstanbul’un fethinden girit savaşı’na Venedik’e gönderilen Osmanlılar [E. Yıldırım, Çev.]. Ankara: Türk Tarihi Kurumu yayınları Pedrini Stanga, L. (2003). Attraverso l’Italia con carta e matita: il taccuino di viaggio dell’architetto Gaspare Fossati. [Through Italy with paper and pencil: the travel notebook of the architect Gaspare Fossati] Locarno: Armando Dadò editore 176 Petti, barone A. (1833). Analisi intorno lo stile delle diverse scuole di pittura e degli artisti italiani e stranieri antichi e moderni del Barone Alessandro Petti. [Analysis around the style of the different schools of painting and of the ancient and modern Italian and foreign artists of Baron Alessandro Petti.]. Napoli: Stabilimento Tipografico di Nicola Fabbricatore Pezzi M., Spagnoletti M. (2009) Guglielmo Costantino Ludolf. Nota per la biografia di un diplomatico europeo tra Sette e Ottocento. [William Costantino Ludolf. Note for the biography of a European diplomat between the eighteenth and nineteenth centuries]. AFRİCANA vol. XV; pp. 81-85, ISSN: 1592-9639 Pinto, C. (2015). Carlo Pisacane. Enciclopedia Treccani (Ed.). Dizionario Biografico degli Italiani (vol.84). Enciclopedia Treccani:la cultura italiana on line http://www.treccani.it/enciclopedia/carlo-pisacane_%28Dizionario- Biografico%29/ Pittaluga, M. (1973). Ippolito Caffi. Enciclopedia Treccani (Ed.). Dizionario Biografico degli Italiani (vol.16). Enciclopedia Treccani:la cultura italiana on line http://www.treccani.it/enciclopedia/Ippolito-caffi_%28Dizionario- Biografico%29/ Pistarino, G. (1990). La caduta di Costantinopoli: da Pera genovese a Galata turca [The fall of Costantinople: from Genoese Pera to Turkish Galata] Pistarino G (Ed.) Genovesi d’Oriente, s.281-382 Genova: Civico İstituto Colombiano Pointing, C. (2015). Kirim Savaşı: Efsanenin arkasındaki hakıkat (H. Abacı, Çev.). İstanbul: Alfa Basım Yayım (Original work published 2004) Quazza, G. (1962). La politica orientale sarda nei dispacci del Tecco (1850-1856). [The Sardinian oriental politics in the dispatches of the Tecco (1850-1856)] In Istituto per la Storia del Risorgimento Italiano (Ed.) Rassegna Storica del Risorgimento (s.119-136). Roma: Istituto Poligrafico dello Stato Querena Luigi. Istituto Matteucci(Ed.)(2018). Dizionario degli artisti. Istituto Matteucci: Studio e Catalogazione dell’arte italiana nel XIX sec. On line http://www.istitutomatteucci.it/dizionario-degli-artisti/querena-luigi Raby, J. (1987). Pride and Prejudice: Mehmed the Conqueror and the Italian portrait medal. National Galleri of Art (Ed.). Studies in the History of Art 21 (1987): 176- 178. NW Washington, DC: CASVA Publications Rebagliati F., Ciciliot F., (2011). La Spedizione d’Oriente: Volontari italiani ed esercito sardo alla Guerra di Crimea. [The Expedition of the East: Italian Volunteers and Sardinian Army at the Crimean War]. Savona: L. Editrice Renda, G. (1977). Batılılaşma Döneminde Türk-Resim Sanatı 1700-1850. Ankara: Türk Tarihi Kurumu Basımevi Renda, G. (2006). The Ottoman Empire and Europe: cultural encounters. Manchester: Foundation for Science Technology and Civilization 177 Renda G., Erol T. (1989). Başlangıcından Bugüne Çağdaş Türk Resim Sanatı Tarihi - Cilt 1. İstanbul: Tiglat Yayınları Riall, L. (2007). Il Risorgimento: storia e interpretazioni, nuova edizione rivista e accresciuta, [The Italian Risorgimento] (Di Gregorio P.; D. Scaffei Çev.) Roma: Donzelli Editore (Original work published 1994) Rifat, S. (Ed.) (2010). İmparatorluktan Portreler: Suna ve İnan Kıraç Vakfı Koleksiyonu. Istanbul: Pera Müzesi Yayınları, İstanbul Rispoli, A. (1996) (Ed). Uno sguardo ad Oriente: İl mondo islamico nella grafica italiana dall’età classica al primo Novecento / Doğu’ya bakış: neoklasikten yirminci yüzyılın başlarına İtalyan grafik sanatında İslam dünyası. İstanbul: İstituto italiano di cultura Rovani, G. (1874). Le Tre Arti considerate in alcuni illustri italiani contemporane, Vol.2 [The Three Arts considered in some illustrious contemporary Italians, Vol.2]. Milano: Fratelli Treves Editore Saban, G. (2007). Levantinità e mitologia.[Levantinity and mithology] in De Gasperi A., Ferrazza R (Ed.) İtaliani di İstanbul: Figure, comunità e istituzioni dalle Riforme alla Repubblica 1839-1923 (s.101-115). Torino: Edizioni Fondazione Giovanni Agnelli Sabatucci G., Vidotto V. (2010). Storia Contemporanea:l’Ottocento [Contemporary History: The Nineteenth Century](3.bs.). Bari: Manuali di base Editori Laterza Sabaudo, Stato. Dizionario di Storia. Enciclopedia Treccani (Ed.) (2011) Enciclopedia Treccani:la cultura italiana on line http://www.treccani.it/enciclopedia/statosabaudo_% 28Dizionario-di-Storia%29/ Sakaoğlu, N. (2015). Bu Mülkün Sultanları:36 Osmanlı Padişahı (12. bs.). İstanbul Oğlak Yayınları, İstanbul Salvadori, M.L. (2005). Italia, Storia di. Enciclopedia Treccani (Ed.). Enciclopedia dei ragazzi (2005). Enciclopedia Treccani:la cultura italiana on line http://www.treccani.it/enciclopedia/storia-di-italia_%28Enciclopedia-deiragazzi% 29/ Sander, O. (1998). Anka'nın Yükseleşi ve Düşüşü. Osmanlı Diplomasi Tarihi Üzerine Bir Deneme. Ankara: İmge Kitabevi Yayınları Sandri Giachino R., Mola di Nomaglio G. (2007). La legazione Sarda presso la Sublime Porta dal 1815 al 1849 [The Sardinian lagation at the Sublime Porta from 1815 to 1849]. İn De Gasperi A., Ferrazza R.,(Ed.) Italiani di Istanbul: Figure, comunità e istituzioni dalle Riforme alla Repubblica 1839-1923,(s.297-323). Torino: Edizioni Fondazione Giovanni Agnelli Saner,T. (1998). 19.Yüzyıl İstanbul mimarlığında “Oryantalyzm”. İstanbul: Pera Turizm ve Ticatet. A.Ş 178 Schmidl, C. (1887). Dizionario Universale dei musicisti italiani. [Universal Dictionary of Italian Musicians]. Milano: G. Ricordi Editore Schmitt, U. (1970). Bellini, Gentile. Enciclopedia Treccani (Ed.). Dizionario Biografico degli Italiani, vol.7. Enciclopedia Treccani: la cultura italiana on line http://www.treccani.it/enciclopedia/gentile-bellini_%28Dizionario- Biografico%29/ Sergi, P. (2014). Mediterraneo d’esuli, migranti, stampa e affari il progetto di un quotidiano italiano In Turchia. Università della Calabria (Ed.). Daedalus: quaderno di Storia e Scienze Sociali.5/2014 (s.75-100) ISSN 1970-2175 http://www.unical.it/portale/strutture/dipartimenti_240/dsps/ricerca/daedalus/pdf2 4/04_Sergi.pdf Sertoğlu, M. (2011a). Mufassal Osmanlı Tarihi:resimli-haritalı, V. Cilt. Ankara: Türk Tarih Kurumu Basımevi Sertoğlu, M. (2011b). Mufassal Osmanlı Tarihi:resimli-haritalı, VI. Cilt. Ankara:Türk Tarih Kurumu Basımevi Sestan, E. (1979). Cattaneo, Carlo. Enciclopedia Treccani (Ed.). Dizionario biografico degli italiani vol.22. Enciclopedia Treccani: la cultura italiana http://www.treccani.it/enciclopedia/carlo-cattaneo_%28Dizionario- Biografico%29/ Sevim A., Yüçel Y. (1992). Türkiye Tarihi: Osmanlı Dönemi (1730-1861), IV Cilt, XIII (Dizi-Sa.22ᶜ). Ankara: Türk Tarih Kurumu Basımevi Seyitdanlıoğlu, M. (1999). Tanzimat Devrinde Meclis-i Vala (1838-1868) (2.bs.) Ankara: Türk Tarih Kurumu Basımevi Seyitdanlıoğlu, M. (2015). Divan-I Hümayün’dan Meclis-I Meb’usan’a Osmanlı İmparatorluğu’nda yaşama. H. İnalcık, M. Seyitdanlıoğlu(Ed.) Tanzimat: Değişim sürecinde Osmanlı İmparatorluğu (5.bs.) Ankara: Türkiye İş Bankası(s.372-385) Shaw S. J.,Yapp E.Y. (2017). Ottoman Empire: Historical Empire, Eurasia and Africa. Encyclopædia Britannica, Encyclopædia Britannica, inc.,02/2017 https://www.britannica.com/place/Ottoman-Empire Shay, M.L. (2009). Venedik Balyoslarının bakışıyla Osmanlı İmparatorluğu Lale Devri ve Sonrası (1720-1734) [M. Akın Çev.]. İstanbul: Özgü Yayınları (Original work published 1978) Simpson, W. (1850). The Crimean exhibition: catalogue of the exhibition of authentic sketches, drawings, & pictures executed in the Crimea, including Mr. Armitage's grand pictures of the battles of Balaklava & Inkerman, Carlo Bossoli's drawings, and the whole of the sketches by Mr. William Simpson, composing the celebrated work (published under the patronage of Her Majesty), the seat of war - (Colnaghi's Authentic Series) at the French Exhibition Gallery, 121, Pall Mall. London: Cox (Bros.) and Wyman Printers 179 Slade, A. (1833). Records of travels in Turkey, Greece&c. and of a cruise in the Black sea with the Capitan Pasha, in the year 1829, 1830, and 1831. Vol II (2.bs.) London: Saunders and Otley Società Promotrice di Belle Arti in Torino (1864) (Ed.). Catalogo degli oggetti d’arte ammessi alla XXIII esposizione aperta il 4 maggio 1864 nell’edificio della società via Zeccan.25.[Catalog of art objects admitted to the XXIII exhibition opened on May 4, 1864 in the company building via Zecca n.25]. Torino: V. Bona Tip. Della Reale Accademia Albertina Solaro della Margherita, C. (1836). Traitès Publics de la Royale Maison de Svoie avec les puissances étrangères depuis la paix de Château-Cambresis jusq’à nos jours publiés par ordre du Roi et présentés a S. M. par le comte Solar de la Marguerite, Vol.4. [Public Treaties of the Royal House of Svoie with the foreign powers since the peace of Castle-Cambresis until our days published by order of the King and presented to S. M. by the count Solar of the Marguerite (Vol.4)]. Turin: Imprimerie Royal Sönmez, A. (2014). Osmanlı’da bürokratik tartışmalar ve mali sorunların gölgesinde Çemberlitaş’ın tamiri meselesi. Selçuk Universitesi (Ed.) Tarihi Peşinde:Uluslararası Tarihi ve Sosyal araştırmalar Dergisi 2014/11 (s.1-28). Konya Sönmez, Z. (2006). Türk-İtalyan Siyaset ve Sanat ilişkileri. İstanbul: Bağlam Yayıncılık, İstanbul, 2006 Spinazzè, S. (2014). Achille Formis Befani: Suggestioni luministiche e atmosferiche nel naturalismo lombardo. [Achille Formis Befani: Luministic and atmospheric suggestions in Lombard naturalism] Bernardi G (Ed.). Quadri di un’esposizione: opere dalle mostre pubbliche italiane tra Ottocento e Novecento. Roma: Galleria Bernardi Editore (s.30-31) Stella, A. (1893). Pittura e Scultura in Piemonte 1842-1891: Catalogo cronografico illustrato della esposizione retrospettiva 1892.[Painting and Sculpture in Piedmont 1842-1891:Illustrated chronograph catalog of the 1892 retrospective exhibition]Torino: Stamp. Reale della Ditta G.B. Paravia e C. Sullam, S. L. (2012). Mazzini, Giuseppe. Enciclopedia Treccani (Ed.) Il Contributo italiano alla storia del Pensiero-Filosofia. Enciclopedia Treccani: la cultura italiana on line http://www.treccani.it/enciclopedia/giuseppe-mazzini_%28Il- Contributo-italiano-alla-storia-del-Pensiero: -Filosofia%29/ Şehsuvaroğlu, H. Y. (1956) Dolmabahçe Tiyatrosu. Türkiye Turing ve otomobil kurumu (Ed.) Turing Dergisi, Ekim 1965. Ankara (s.11-12) Tansuğ, S. (2012). Çağdaş Türk Sanatı (9 bs.). İstanbul: Remzi Kitabevi Tedesco, A. (2008). Mariani, Angelo. Enciclopedia Treccani(Ed.).Dizionario biografico degli italiani vol.70. Enciclopedia Treccani: la cultura italiana http://www.treccani.it/enciclopedia/angelo-mariani_%28Dizionario- Biografico%29/ 180 Testore, P. C. (1997). Ferrero Della Marmora Alfonso. Enciclopedia Treccani (Ed.). Dizionario biografico degli italiani vol.47. Enciclopedia Treccani: la cultura italiana on line http://www.treccani.it/enciclopedia/ferrero-della-marmoraalfonso_% 28Dizionario-Biografico%29/ Teteriatnikov, N. B. (1998). Mosaik of Hagia Sophia, İstanbul: The Fossati Restoration and the Work of Bizantine İnstitute. Washington:Washington University Press Thalasso, A. (1988). L’Art Ottoman les peintres de Turquıe par Adolphe Thalasso (N. Başgelen Ed.) İstanbul: Arkeoloji ve Sanat Yayınları (Original work published 1910) Thornton, L. (1996). Les Orientalistes-peintres voyageurs. Paris: A.C.R. Edition Töre, E. (1999). Osmanlı Devleti’nde Tiyatro. Hasan Celal Güzel İnalcık H., Çiçek K., Eren G., Tazegül M. (Ed.) Osmanlı Ansiklopedisi cilt 11. Ankara: Yeni Türkiye Yayınları (s.650-659) Tuğlacı, P. (1986). Mehterhane’den Bando’ya-Türkish Bands of past and present. İstanbul: CEM Yayınevi Tuncer, B. (1980). II. Mahmud ve resim. İn Cömert,B (Ed.) Bedrettin Cömert’e Armağan, Beşeri Bilimler Dergisi (s.503-515). Ankara:HacettepeÜniversitesi, Sosyal ve Idari Bilimler Fakültesi Tuncer, H. (2015). Kırım Savaşı ve Diploması (1853-1856). İstanbul: Tarihçi Kitabevi Turan, N.S. (2015). İmparatorluk ve Diplomasi: Osmanlı diplomasisinin İzinde (2.bs.) İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi yayınları Turan, Ş. (1967). Osmanlı Imparatorluğu ile İki Sicilya Krallığı Arasındaki Ticaretle İlgili Gümrük Tarife Defterleri. In Türk Tarihi Kurumu (Ed.) Belgeler IV. Cilt, Sayı 7-8(2. bs). Ankara: Türk Tarihi Kurumu Basımevi (1993) (s.81-167) Turan, Ş. (1990). Türkiye-İtalya ilişkileri I: Selçuklar’dan Bizans’ın sona erişine. İstanbul: Metis Yayınları, İstanbul Türk, E. (2007). Il contributo degli esuli italiani alla modernizzazione dello Stato Ottomano. [The contribution of Italian exiles to the modernization of the Ottoman State]. In De Gasperi A., Ferrazza R (Ed.) İtaliani di İstanbul: Figure, comunità e istituzioni dalle Riforme alla Repubblica 1839-1923, (s. 287-294). Torino: Edizioni Fondazione Giovanni Agnelli Uludağ, E. (1996). Oluşun süreci içinde “Ortaoyunu” ndan “Perdeli” ye Türk Tiyatrosu. Sanat Tarihi Derneği Yayınları:2(Ed.) 19. Yüzyıl İstanbul’unda Sanat Ortamı. İstanbul(s.163-170) Üçok C., Mumcu A. (1976). Türk Hukuk Tarihi. Ankara: Ankara Üniversitesi Hukuk Fakültesi ayını Vellissiotis, N. (2013). The origin of Adelaide Mabili and her Marriage to Giorgio de Chirico restoration of the historical truth. Fondazione Giorgio e Isa de Chirico 181 (Ed.). Methafphysical Art-The de Chirico journals n.11 /13 (s.88-110) www.fondazionedechirico.org Walsh, reverend R. (1838). A residence at Costantinople, during a period including the commencement progress and termination of the Greek and Turkish revolution vol. I (2.bs.). London: Richard Bentley Willard, A. R. (1898). History of Modern Italian Art. London: Longmans, Green, and Co. Yazıcı, N. (2003). Bilinmeyen yönleriyle mimar Montani Efendi. Köroğlu G (Ed.) Arkitekt n.2003/02 sayı 495 (s.42-47) Yergün, U. (2006). Changing and development of the construction technology during the Westernisation Period in Ottoman Architecture. P.B. Lourenço, P. Roca, C. Modena, S. Agrawal (Eds.) Structural Analysis of Historical Constructions, New Delhi, 2006 (s.1329-1338) Yıldırım Hacı O., Yılmaz N. (Ed.) (2000). Osmanlı Arşivi’nden bulunan Muâhedenâmelerden örnekler / Samples from the Treaties in the Ottoman Archive. Ankara: Başbakanlık Basımevi Yıldırım, N. (2008). Dersaadet İtalyan Hastanesi. Evren B (Ed.). İstanbul’daki İtalyan izi. İstanbul: Lea Kurumsal Yayıncılık Hizmetleri (s.234-242); Yılmaz, N. (2013.). Osmanlı Sarayı'nın Tiyatroları. Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Devlet Konservatuvarı Müzikoloji Bölümü (Ed.). Müzik-Bilim Dergisi, 2 (2013). İstanbul (s.81-91) http://acikerisim.fsm.edu.tr:8080/xmlui/bitstream/handle/11352/2016/Y%C4%B1lmaz.pd f?sequence=1&isAllowed=y Yöre, S. (2008). Osmanlı/Türk Müzik Kültüründe Levanten Müzikçiler. Selçuk Üniversitesi (Ed.) Selçuk Üniversitesi Türkiyat Arastırmaları Dergisi sayı 24 (s.413-437) on line http://sutad.selcuk.edu.tr/sutad/article/view/421/411 Yayınlanmamış Belgeler A.S.N.- Archivio Storico Napoli-Ministero degli affari esteri. Affari diversi della Prima Segreteria di Stato e della Segreteria, poi del Ministero, degli affari esteri 1733– 1862 (A.S.N. 00380.00001, n.4594) A.S.N.- Archivio Storico Napoli-Ministero degli affari esteri. Affari diversi della Prima Segreteria di Stato e della Segreteria, poi del Ministero, degli affari esteri 1733– 1862 (A.S.N. 00380.00001, n.4755) Cengiz Can, M. (1993). İstanbul’da 19.yüzyıl Batılı ve Levanten mimarların yapıları ve koruma sorunları. Unpublished PhD thesis dissertation, İstanbul: Yıldız Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü MAECI- Archivio Storico Ministero degli Affari Esteri Regno di Sardegna (Moscati I) n.142-Personale del Ministero Incartamenti, Luigi Gobbi (1854, 4 Kasım sonrası) 182 MAECİ- Archivio Storico Ministero degli Affari Esteri e del Regno di Sardegna (Moscati I) n. 248 - Legazione Turchia 1856 al 1860 (21 Temmuz 1859) MAECI- Archivio Storico Ministero degli Affari Esteri Regno di Sardegna (Moscati I) n.142-Personale del Ministero Incartamenti. Emilio Calosso, (13 Ocak 1856) MAECİ- Archivio Storico Ministero degli Affari Esteri e del Regno di Sardegna (Moscati I) n.254, sez.III- Fascicolo Legazione Costantinopoli 1856-1861(14 Ağustos 1860) MAECI- Archivio Storico Ministero degli Affari Esteri e del Regno di Sardegna (Moscati I) n.120, (18 Eylül 1860) MAECI- Archivio Storico Ministero degli Affari Esteri e del Regno di Sardegna (Moscati VI) n.184, (14 Kasım1866) MAECI- Archivio Storico Ministero degli Affari Esteri e del Regno di Sardegna (Moscati VI) n.787, Note della Legazione di Turchia dal 1861 al 1868, (9 kasım 1861) MAECI- Archivio Storico Ministero degli Affari Esteri e del Regno di Sardegna (Moscati VI) n.787, Note della Legazione di Turchia dal 1861 al 1868, (18 kasım 1861) MAECI- Archivio Storico Ministero degli Affari Esteri e del Regno di Sardegna (Moscati VI) n.812, (1 Ocak 1863) MAECI- Archivio Storico Ministero degli Affari Esteri e del Regno di Sardegna (Moscati VI) n.814, (12 Temmuz 1865) Verrua, M. (2002). Ricerche sui rapporti diplomatici tra il Regno di Sardegna e la Porta Ottomana nel periodo carloalbertino. [Reserch on diplomatic relations between the Kingdom of Sardinia and the Ottoman Porte in the Carlo Albertine period]. Unpublished thesis dissertation, Università degli Studi di Torino, Torino.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/4968
dc.description.abstractAfter the internal crisis that started in 1600 and the first reforms under the Sultan Ahmed III, between the end of the 1700s and the beginning of the 1800s, the Ottoman Empire began to feel the need of a change in its internal structure and the one of a reform program to improve its economy and make itself competitive in political, economic, military and diplomatic terms with the great European powers. During his reign, Sultan Selim III (1789-1808) wanted to modernize the Empire and made the first military reforms, but these did not give good results. In his successor’s reign, Sultan Mahmud II (1808-1839), the education system was reformed and new schools were created. Sultan Mahmud II was the author of one of the major military changes that the Empire experienced: he destroyed the old body of the Janissaries and built a new military system. Moreover, the Sultan promoted the introduction of European products and the creation of new commercial treaties; also, the Sultan encouraged the presence in the Ottoman Empire of European diplomats. The Ottomans were interested in increasing their diplomatic and commercial role in Europe. For this reason, The Ottoman Empire started to commit itself to sign new economic treaties and make states like France and England create consulates in Turkish lands. The Ottomans were interested in stipulating new commercial treaties, especially maritime, with the Italian states. The presence of Italian ambassadors and traders in the Ottoman Empire facilitated relations between the two countries and more and more Italians moved to Istanbul for business reasons and began to live in the Ottoman Empire. Close political and economic ties mean that Italian culture too reached Istanbul. Moreover, the presence of foreigners obviously led to an openness to the European lifestyle, especially in the city of Istanbul, which was enlarged and which fashionable neighborhoods became famous all over the world. After the death of Sultan Mahmud II, Abdülmecid (1823-1861), son of the Sultan Mahmud II, in the 1839 ascended the throne and at the same years he proclamed the Gülhane Hatt-ı Şerif-i Fermanı (Supreme Edict of the Rose house) or Tanzimat Fermanı (Imperial Edict of Reorganization), that launched the Tanzimat period of reforms and reorganization in the Ottoman Empire. ix Gülhane Hatt-ı Şerif-i Fermanı by Grand Vizier Koca Mustafa Reşit Pasha was read in public. The goal of the decree was to help in modernizing the empire both at a military and social stage, so that it could compete with the Great Powers of Europe like France and England. It also was hoped that the reforms would win over the disaffected parts of the empire, especially in the Ottoman controlled parts of Europe. It promised reforms such as the abolition of tax farming, reform of conscription, and guarantee of rights to all Ottoman citizens regardless of religion or ethnic group. The Tanzimat Fermanı represents the most important point of change for the Empire infact rapresented the first openness towards democratization. In 1856, after the Crimean War, the Sultan Abdülmecid gave to all the citizens of the Empire a new edict: the Islâhat Hatt-ı Hümâyûnu. With this decree the Sultan promised equality in education, government appointments, and administration of justice to all regardless of creed. Moreover, the Sultan promised to be held responsible for the constitution of the "Provincial Councils" and "Communal Councils" and the fairness of this process and the results. The Islâhat Hatt-ı Hümâyûnu can be considered a very important point during the proces of modernizations of the structure of the Empire. After that, the way for the modernizations and the survive of the Empire was long and hard and only in the 1876 was promulgated the first Ottoman Constitutions. During the project of the reforms Europeans were appointed by Padishah with various duties and and these contributed to bring new products and innovations from Europe. Among them, the Italians contributed to spread the Italian architectural styles amongst Ottoman architecture. Moreover, Italian personalities introduced European songs and musical motifs into the Ottoman musical scene, also the Opera in the Ottoman theaters and the Italian soldiers were spokesperson for novelties even within in the Ottoman infantry. Starting with the uprisings of 1848, the Italian states arose agaist the Bourbon, the Austrian sovereignty and the absolutist monarchical regimes that ruled. They rebelled and for the first time after the Roman Empire İtaly in the 1860-1861 turned to be a unified state. This period of struggles and political changes was defined by historians with the term “Risorgimento”. During the Risorgimento many Italian combatants and politicians were exiled, especially by Austrian government and many of them found in Istanbul a safe and convenient place to live. These soldiers, politicians and workers who fought against the x foreign domination for the ideal of a united and free Italy who lived in İstanbul, contributed to the dissemination of the Risorgimento ideas and the spread of sense of unity between the other Italians and Europeans which were already living in Istanbul. These ones started also to feel interested in the Italian reunification issue, so that some of them even decided to actively contribute in the Italian struggle for independence against the Austro-Hungarian Empire. In my analysis, I tried to give an examination of the diplomatic and cultural relations between the Italian state and the Ottoman Empire from the 1838 to 1876 and to give an analysis of the works realized by the main Italian artists in İstanbul. Moreover, I tried, with my work, to understand how the İtalian artists represented the Ottoman world, to demonstrate how the İtalian culture and style was acknowledged in İstanbul and to esemplify the Italian artistic contribution in the modernization of the Empire.tr_TR
dc.description.tableofcontentsKABUL VE ONAY ....................................................................................... I BİLDİRİM …………………………………………………………………..II YAYIMLAMA VE FİKRİ MÜLKİYET HAKLARİ BEYANI ................ III ETİK BEYAN ................................................................................................ IV ÖZET .............................................................................................................. V ABSTRACT ................................................................................................... VIII İÇİNDEKİLER ............................................................................................. XI ŞEKİLER DİZİNİ ......................................................................................... XII GİRİŞ .............................................................................................................. 1 Konunun Önemi ve Sınırları .................................................................. 1 Osmanlı-İtalya İlişkilerinin Tarihsel Kökenleri ................................... 4 1. BÖLÜM: 1838-1876 RİSORGİMENTO DÖNEMİNDE İTALYANLAR VE OSMANLI İMPARATORLUĞU İLE İLİŞKİLER .................................................................................................... 30 1.1. 1838’den önce: II. Mahmud ve İtalyanlara Genel Bir Bakış ...... 30 1.2. Tanzimat Döneminde Osmanlı Devleti ve İtalyanla ...................... 47 1.2.1. Kırım Savaşı ve Piemonte Sardunya Krallığı’nın Rolü ....... 84 2. BÖLÜM: OSMANLI İMPARATORLUĞU’NDA TANZİMAT REFORMLARI VE İTALYANLARIN ROLÜ: BİR SANAT KÖPRÜSÜNÜN OLUŞMASI .................................................................. 95 2.1. Mimarlık .......................................................................................... 96 2.2. Resim................................................................................................. 118 2.3. Müzik ................................................................................................. 147 SONUÇ ........................................................................................................... 159 KAYNAKÇA ................................................................................................. 161 EK.1. ORİJİNALLİK RAPORU ................................................................. 183 Ek.2. ETİK KURUL İZİN MUAFİYET FORMU......................................184tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherSosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectitalya
dc.subjectosmanlı imparatorluğu
dc.subjecttanzimat
dc.subjectrisorgimento
dc.subjectitalya’nın birleşmesi
dc.titleTanzimat Reformları Ve İtalyanlar (1838-1876)tr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozet1600'de başlayan iç krizden sonra ve Sultan III. Selim tarafından yapılan ilk reform programı sonrasından, 1700'lü yılların sonları ile 1800'lü yılların başları arasındaki, Osmanlı İmparatorluğu'nun iç düzen bir değişiklik ihtiyacını hissetmeye başladı. Osmanlı İmparatorluğu siyasal, ekonomi, askerliğe ve diploması’nın konusu üzerinde diğer büyük Avrupalı Ülkelere rekabet edebilen için bir reform programı yaptı. Böylece, ekononomisi geliştirmeye başladı. Sultan III. Selim saltanatını sırasında (1789-1808) İmparatorluğu modernize etmek istedi ve ilk askerinin reform yaptı, ancak bunu iyi sonuç vermedi. Halefi saltanatında Sultan II. Mahmud (1808-1839) dönemindeki eğitim sistemi yeniden düzenlendi ve yeni okullar oluşturuldu. Sultan II. Mahmud, İmparatorluğun öne sürdüğü büyük askeri değişikliklerden birinin işleyen kişidir: eski Yeniçerilerin birliğini yok etti ve yeni bir askeri sistem inşa etti. Dahası, Sultanı Avrupa ürünlerinin tanıtımını ve yeni ticari anlaşmaların oluşturulmasını destekledi; Ayrıca Sultan, Osmanlı İmparatorluğu'ndaki Avrupalı diplomatların varlığını teşvik etti. Avrupa'daki Osmanlılar diplomatik ve ticari rollerini arttırmakla ilgilendiler. Bu sebeplerden dolayı Osmanlı İmparatorluğu, yeni ekonomik anlaşmalar imzaladı ve Türk topraklarında Fransa ve İngiltere gibi diğer Ülkeleri konsolosluklar inşa etmek taahhüt etmeye başladı. Osmanlılar, İtalyan devletleri ile birlikte yeni ticaret anlaşmaları, özellikle denizcilik anlaşmaları uğraşmakla ilgilendiler. Osmanlı İmparatorluğu'nda İtalyan büyükelçilerini ve tüccarların varlığı, iki ülke arasındaki ilişkileri kolaylaştırdı ve daha fazla İtalyanlar iş ve ticaret yapmak için İstanbul'a taşındı ve Osmanlı İmparatorluğu'nda yaşamaya başladılar. Yakın politik ve ekonomik bağlar, İtalyan kültürünün de İstanbul'a ulaştığı anlamına geldi. Dahası, yabancıların varlığı sebebi ile Osmanlı İmparatorluğu’na, özellikle İstanbul’a, Avrupalı üslubunu getirdiler ve tüm dünya ’da İstanbul’un mahallesiler ünlü oldular. Sultan II. Mahmud'un ölümünden sonra, II. Mahmud'un oğlu, Abdülmecid (1823-1861) 1839 yılında tahta çıktı ve aynı yıl Gülhane Hatt-ı Şerif-i Fermanı'nı ya da Tanzimat Fermanı ilân etti böylece reform bir dönem başladı. Gülhane Hattı Şerif-i Fermanı, Büyük Vezir Koca Mustafa Reşit Paşa tarafından halka okundu. vi Kararnamenin amacı, imparatorluğun hem askeri hem de toplumsal bir aşamada modernize edilmesine yardımcı olmaktı. Böylece, Osmanlı İmparatorluğu Fransa ve İngiltere gibi Avrupa'nın Büyük Güçleri ile rekabet edebilmekti. Ayrıca, Saltanatı bu reformlar tüm Osmanlıların topraklarına geçerliği umuldu. Böylece, özellikle Avrupa’nın Osmanlı toprağı yeniden bir güçlü Osmanlıların eline kontrollü alabildi. Yeniden Kararnamenin amacı vergi tarımının kaldırılması, askerlik reformu, ve dini veya etniği gruptan bağımsız olarak tüm Osmanlı vatandaşlarına hakların garanti edildi. Osmanlı İmparatorluğu için Tanzimat Fermanı en önemli değişim noktasını temsil etmektedir. Nitekim bunu demokratikleştirme projesine ilk açıklığını oldu. 1856 tarihinde, Kırım Savaşı'ndan sonra, Sultan Abdülmecid yeni bir fermanı İslâhat Hatt-ı Hümâyûnu adlı İmparatorluğun tüm vatandaşlarına verdi. Bu kararname ile Sultan Abdülmecid herkes vatandaşlarına eğitim, hükümet atama ve adalet yönetimi konusunda eşitlik sözü verdi. Dahası, Sultan “İl Meclisleri” ve “Komün Konseyleri” oluşturmaya söz verdi. İslâhat Hatt-ı Hümâyûnu, İmparatorluğun yapısının modernleştirilmesi süreçlerindeki çök önemli nokta kabul edildi. Bundan sonra, modernleşmelerin ve İmparatorluğun ayakta kalmasının yolu uzun ve zordu ve sadece 1876'da ilk Osmanlı Anayasası ilan edildi. Reformların projesi sırasında Avrupalılar Padişah tarafından çeşitli görevlerle atandılar ve bunlar Avrupa'dan yeni ürünler ve yenilikler getirmeye katkıda bulunmuştur. Bunlar arasında İtalyanları Osmanlı mimarisinde İtalyan mimari üslubu yaymaya katkıda bulunmuştur. Dahası, İtalyanlar Osmanlı müzik sahnesine Avrupa şarkılarını ve müzikal motiflerini tanıttılar, ayrıca Osmanlı tiyatrosuna Operayı getirdiler ve İtalyan askerleri de Osmanlı piyadeleri içinde yer aldılar. 1848'deki ayaklanmalardan başlayarak, İtalyan devletleri Borbon'u, Avusturya'nın egemenliğini ve yöneten mutlakça monarşi rejimleri karşı ayaklandılar. Onlar isyan ettiler ve Roma İmparatorluğu'ndan sonra ilk kez olarak 1860-1861 tarihinde İtalya birleşik bir devlet haline geldi. Bu mücadeleler ve politik değişimler dönemi, “Risorgimento” adlı ile tarihçiler tarafından belirlendi. Risorgimento sırasında Avusturya hükümeti tarafından birçok İtalyan savaşçı ve politikacı, sürgüne gönderildi ve onlar arasındaki birçoğu İstanbul'da yaşanmak için güvenli ve rahat bir yer buldular. vii Bu İtalyan askerler, politikacılar ve işçiler yabancı egemenliğe karşı savaşan ve İstanbul’daki yaşarken İstanbul’da Avrupalı yaşayan arasındaki Risorgimento fikirlerinin yayılması ve birleşik ve özgür İtalya'nın fikirleri yayılmasına katkıda bulundu. İstanbul’da İtalyan ve Avrupalar yaşayan İtalyan birleşme meselesiyle de ilgilenmeye başladılar, bu yüzden bazıları, Avusturya- Macaristan İmparatorluğu'na karşı duyulan talihsizlik mücadelesine aktif olarak katkıda bulunmaya karar verdiler. Çalışımında 1838'den 1876'ya kadar olan İtalyan Devletler ve Osmanlı İmparatorluğu ile arasındaki diplomatik ve kültürel ilişkileri üzerinde bin incelenmesini vermeyi çalıştım ve İstanbul'daki İtalyan sanatçıların gerçekleştirdiği eserlerin analizini yapmaya çalıştım. Dahası, çalışmamı ile İtalyan sanatçılar Osmanlı dünyasını nasıl temsil ettiğini ve İstanbul'daki İtalyan kültürünün ve üslubunun nasıl kabul edildiğini ve İmparatorluğun modernleşmesinde İtalyan sanatsal katkısını nasıl sergilediklerini göstermeye çalıştım.tr_TR
dc.contributor.departmentTarihtr_TR
dc.contributor.authorID10196927tr_TR
dc.contributor.authorID10196927tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster