Search
Now showing items 1-10 of 16
Kaynaştırma Eğitime Devam Eden Koklear İmplantlı Öğrencilerin Ebeveynlerinin Kaynaştırmaya İlişkin Memnuniyetlerinin İncelenmesi
(Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2018-12-02)
In this study, in order to provide quality and equal education opportunities to children with cochlear implantation, it is aimed to investigate the meaning of integration programs for families, the problems in practice, ...
Okul Öncesi Koklear İmplant Kullanıcısı Çocukların Fonksiyonel İşitme Davranışlarının Anlam Bilgisi, Biçim Bilgisi ve Söz Dizimi İle İlişkisinin İncelenmesi
(Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2020)
Kutlu, S., Investigation of the Relation of Functional Hearing Behavior of Preschool Children with Cochlear Implant to Semantics, Morphology, and Syntax. Hacettepe University Graduate School of Health Sciences, Master ...
Unilateral Koklear İmplant Kullanıcısı Çocukların Video Head İmpuls Test (VHIT) ile Değerlendirilmesi
(Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2021)
Aygün, A.A. Assessment of Unilateral Cochlear Implant User Children with Video Head Impulse Test(VHIT), Hacettepe University Graduate School of Health Sciences, Audiology Program, Master Thesis, Ankara, 2021. The changes ...
Normal İşiten Bireylerde Sentetik Olarak Bozulmuş Konuşma Uyaranının Dinleme Çabası Üzerine Etkisi
(Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2021)
Listening effort can define as the deliberate allocation of cognitive resources to overcome obstacles in goal pursuit when performing a task. Reduced quality of incoming sound may increase the listening effort required to ...
Unılateral Koklear İmplant Kullanıcısı Bireylerde Dinleme Çabasının Objektif Ve Subjektif Olarak Değerlendirilmesi, Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Odyoloji Programı
(Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2023-02-06)
The listening effort is defined as using cognitive resources to overcome challenges that depend on the person and/or the feature of auditory stimulus during a specific listening task. In this study, the benefits and ...
60-72 Ay Arası Koklear İmplant Kullanan Çocuklarda Erken Okuryazarlık ve Çalışma Belleği Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
(Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2022)
Ural, T. Investigation of the Relationship Between Early Literacy and Working Memory in Children Between 60-72 Months Using Cochlear Implants, Hacettepe University Institute of Health Sciences, M.D. Thesis in Audiology, ...
Bilateral Koklear İmplant Kullanan Çocuklarda Lokalizasyon Becerisinin Araştırılması
(Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2022-06)
Binaural hearing supports the development of sound localization skills and allows the auditory system to perform optimally. It is known that bilateral cochlear implantation positively affects the development of sound ...
Çocuklar için İşitsel Algı Testi Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
(Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2022-10-26)
İçöz, Ö., The Validity and Reliability of Auditory Perception Test for Children. Hacettepe University, Graduate School of Health Sciences, PhD Thesis in Audiology and Speech Disorders Program, Ankara, 2022. The objective ...
İlkokul Bir, İki ve Üçüncü Sınıfa Devam Eden Koklear İmplant Kullanıcısı Çocukların Akademik ve Sosyal Becerilerinin Değerlendirilmesi
(Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2018-01)
İkiz, M., Evaluation of the Academic and Social Skills of Children with Cochlear Implants at First, Second and Third Grades in Primary School. Hacettepe University Institute of Health Sciences, M.D. Thesis in Audiology and ...
Adölesan Koklear İmplant Kullanıcılarında Müzikal Algının Değerlendirilmesi
(Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2023-07-05)
Cochlear implant is an electronic system applied to individuals with severe to profound sensorineural hearing loss. Individuals with cochlear implants lag behind their normally hearing peers, especially in perceiving music, ...