dc.contributor.advisor | Baysar Boerescu, Zuhal | |
dc.contributor.author | Çetin, Hasan Toygar | |
dc.date.accessioned | 2018-03-21T12:33:15Z | |
dc.date.available | 2018-03-21T12:33:15Z | |
dc.date.issued | 2018-01-08 | |
dc.date.submitted | 2018-01-08 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/4413 | |
dc.description.abstract | The evolution of human beings is accelerated by the use of hands. Human beings depict with the
help of hands; they struggle for survival against nature and environment in paintings. They
believed that these paintings would provide them protection against nature. They intended to add
the soul by adding their own hand to the pictures they made. In this context, the hands and such
signs are the beginning of mankind. This beginning also created art.
In the past and today, hand form has entered the lives of almost every artist dealing with plastic
arts. This has arisen from a reflection of the artist's education process or the willingness of the
hands to exploit it. The thesis of this thesis is the work of the artist's critique of the power of
expression and the force of this power. In this context, the handler has been used through art to
express what is meant to be referred to, and thus the hand becomes the instrument of resistance
of today's artist. The painting is described in the works of art under the title of Hands as Criticism
in the Picture. In this context, the examples of the artists examined their stand against political
power and social events. In general, the artist tends to be opposed by the soul of your profession.
Because the artist does not want to put a certain mold or defend a political ideology in fanaticism.
This posture stems from the libertarian nature of the artist. In the light of this view, the struggle
of the artist is generally based on freedom. In short, being an artist can be standing in the face of
wrongs. This is also seen in the works produced. Protesting oppressive political power in China,
protesters made Statue of Liberty in Tiananmen Square in 1989. Thats one of the best example to
an oppressive political power was called; you are against the freedom of speech. In fact, these
artist reactions are reactions given as a result of seeking solutions to past problems. However,
these problems are not the problem of the past, but they are still continuing today. In this context,
the paintings made in the thesis work are a reaction expression to the social problems. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Güzel Sanatlar Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | eller | |
dc.subject | plastik sanatlar | |
dc.subject | resim | |
dc.subject | eleştiri | |
dc.subject | sanatçı | |
dc.subject | siyasal iktidar | |
dc.title | Resimde Eleştiri Biçimi Olarak Eller | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | İnsanın evrimsel süreci ellerin kullanılmasıyla hızlanmıştır. Eller yardımıyla insan; doğa
karşısındaki hayatta kalma mücadelesini ve çevresini resimlerle anlatmıştır. Bu yapılan
resimlerin, doğa karşısında kendisine bir koruma sağlayacağına inanmıştır. Yaptığı resimlere
kendi elini de ekleyerek ruhunu eklemeyi amaçlamıştır. Bu bağlamda eller ve bu tür işaretler
insanlığın başlangıcı olmuştur. Bu başlangıç aynı zamanda sanatı yaratmıştır.
Geçmişte de günümüzde de el biçimi, plastik sanatlarla uğraşan neredeyse her sanatçının hayatına
girmiştir. Bu durum, sanatçının eğitim sürecinin bir yansıması veya ellerin ifade gücünden
yararlanmak istemesinden dolayı ortaya çıkmıştır. Bu tezin savı, sanatçının ellerin ifade gücünden
yararlanışının ve bu güçle verilen eleştirinin çalışmasıdır. Bu bağlamda eller değinilmek istenen
konuyu ifade etmek için sanat yoluyla kullanılmış ve böylece eller günümüz sanatçısının direniş
aracına dönüşmüştür. Resimde Eleştiri Biçimi Olarak Eller başlığı altında incelenen sanat
eserlerinde anlatılmıştır. Bu bağlamda incelenen örneklerde sanatçıların siyasal iktidarlar ve
toplumsal olaylar karşısındaki duruşları incelenmiştir. Genelde sanatçı yaptığı mesleğin ruhu
itibariyle muhalif olma eğilimindedir. Çünkü sanatçı belli bir kalıba yerleştirilemez veya bir
siyasal ideolojiyi fanatiklik derecesinde savunmak istemez. Bu duruş sanatçının özgürlükçü
yapısından kaynaklanır. Bu görüşün ışığında sanatçının verdiği mücadeleler genelde özgürlük
tabanlıdır. Kısacası sanatçı olmak, yanlışa yanlış diyebilmektir. Üretilen eserlerde de bu
görülmektedir. 1989’da Tiananmen meydanında yapılan özgürlük heykeliyle baskıcı bir siyasal
iktidara, siz ifade özgürlüğüne karşısınız denmesi bunun en iyi örneklerinden biridir. Aslında bu
sanatçı tepkileri, geçmişin sorunlarına çözüm arayışı sonucunda verilen tepkilerdir. Ancak bu
sorunlar geçmişin sorunu olarak kalmamış, günümüzde de devam etmektedir. Bu bağlamda tez
çalışmasında yapılan resimler, toplumsal sorunlara karşı bir tepkinin dışavurumudur. | tr_TR |
dc.contributor.department | Resim | tr_TR |