dc.contributor.advisor | Akkocaoğlu Çayır, Nihan | |
dc.contributor.author | Şipar, Hülya | |
dc.date.accessioned | 2024-08-14T07:21:41Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.date.submitted | 2024-06-26 | |
dc.identifier.citation | Şipar, H. (2024). İlkokul 3.sınıf öğrencileri için değerlere yönelik çocuklar için felsefe uygulamaları. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara. | tr_TR |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11655/35547 | |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to determine how philosophy activities based on the core values of “Justice, Friendship, Honesty and Respect” included in the Life Sciences curriculum, reflect on student’s actions and thought processes, as well as the class teacher's opinions regarding these activities. The study was conducted in the 2022-2023 academic year at a private school located in the Çankaya district of Ankara. The study group was selected through criterion sampling. The participants of the study consisted of a third-grade teacher, who received training in philosophy for children, and her seventeen students. A qualitative research method was used in the study. The design of the study is a holistic single case study. Value-oriented lesson plans prepared in line with expert opinions were implemented by the class teacher. The implementations were carried out over a total of 8 weeks. The researcher participated as an observer in the process. Data were collected through observation, interviews and document analysis. The obtained data were analyzed using content analysis. The study found that some children approached moral situations more flexibly and made context-sensitive judgments, established relationships between concepts, defined concepts, and classified concepts. Additionally, it was concluded that the activities helped some children review their thoughts on values and act consistently with these thoughts. The class teacher also stated that philosophy for children is an effective method for students to internalize and reflect values in their actions by questioning them. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Çocuklar için felsefe | tr_TR |
dc.subject | Değerler | tr_TR |
dc.subject | Değerler eğitimi | tr_TR |
dc.subject | Hayat bilgisi | tr_TR |
dc.subject | İlkokul | tr_TR |
dc.subject.lcsh | L- Eğitim | tr_TR |
dc.title | İlkokul 3.Sınıf Öğrencileri İçin Değerlere Yönelik Çocuklar İçin Felsefe Uygulamaları | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu araştırmanın amacı Hayat Bilgisi öğretim programında yer alan kök değerlerden “Adalet, Dostluk, Dürüstlük ve Saygı” kök değerleri üzerine hazırlanan felsefe etkinliklerinin öğrencilerin eylemlerine ve düşünme süreçlerine yansımasının nasıl olduğunu ve bu etkinliklere yönelik sınıf öğretmeninin görüşlerini belirlemektir. Araştırma 2022-2023 eğitim ve öğretim yılında Ankara ilinin Çankaya ilçesinde bulunan bir özel okulda gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubu ölçüt örnekleme yoluyla seçilmiştir. Araştırmanın katılımcılarını, çocuklar için felsefe eğitmenlik eğitimi alan 3.sınıf öğretmeni ve onun on yedi öğrencisi oluşturmuştur. Araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın deseni bütüncül tek durum çalışmasıdır. Uzman görüşleri doğrultusunda hazırlanan değerler odaklı ders planları sınıf öğretmeni tarafından uygulanmıştır. Uygulamalar toplam 8 haftada gerçekleştirilmiştir. Araştırmacı katılımcı gözlemci olarak süreçte bulunmuştur. Veriler gözlem, görüşme ve doküman analizi yoluyla toplanmıştır. Elde edilen veriler içerik analizi yoluyla incelenmiştir. Araştırmanın bazı çocukların ahlaki durumlara daha esnek bir şekilde yaklaşmalarına ve bağlama duyarlı yargılara varmalarına, kavramlar arasında ilişki kurmalarına, kavramları tanımlamalarına ve kavramları sınıflandırmalarına katkı sağlamıştır. Ayrıca etkinliklerin, bazı çocukların değerlere yönelik düşüncelerini gözden geçirerek bu düşünceleriyle tutarlı eylemlerde bulunmalarında etkili olduğu sonucuna varılmıştır. Sınıf öğretmeni de çocuklar için felsefenin öğrencilerin değerleri sorgulayarak içselleştirmelerinde ve eylemlerine yansıtmalarında etkili bir yöntem olduğunu ifade etmiştir. | tr_TR |
dc.contributor.department | Temel Eğitim | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2024-08-14T07:21:41Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |