Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorCan Aran, Özge
dc.contributor.authorÜstün Koç, Şefika
dc.date.accessioned2024-08-14T07:00:38Z
dc.date.issued2024-08-08
dc.date.submitted2024-06-11
dc.identifier.citationAda Ş. Akan D. Ayık A. Yıldırım İ. Yalçın S. Öğretmenlerin motivasyon etkenleri. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 2013: S. 17,3, S. 151-66. Adams, J. S. (1963). Towards an understanding of inequity. The journal of abnormal and social psychology, 67(5), 422. Addison, R., & Brundrett, M. (2008). Motivation and demotivation of teachers in primary schools: The challenge of change. Education 3-13: International Journal of Primary, Elementary and Early Years Education, 36(1), 79-94. https://doi.org/10.1080/03004270701733254 Adler, N. (2002). International dimensions of orgazinational behavior. South-Western. Alam TA. Farid S. (2011) Factors affecting teachers motivation. International Journal of Business and Social Science , 2(1). Alderfer, C. P. (1969). An empirical test of a new theory of human needs. Organizational Behavior and Human Performance. 4(2),142-175. Alibakhshi, G., & Nezakatgoo, B. (2019). Construction and validation of Iranian EFL teachers’ teaching motivation scale. Cogent Education, 6(1), 1585311. Altay, G. B. (2019). Müzi̇k Öğretmenleri̇ni̇n Mesleki̇ Memnuni̇yet ve Öğretme Moti̇vasyonları (Konya İli̇ Örneği̇) [Doktora Tezi, Necmettin Erbakan Universitesi]. Akat, İ.(1984). İşletme Yönetimi, Üçsel Yayıncılık. Akbaba, S. (2006). Eğitimde motivasyon. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, (13), 343-361. Akdemir, A. (2004). Temel İşletmecilik Bilgileri. Türkmen Kitabevi. Anderson, J. C., & Gerbing, D. W. (1988). Structural equation modeling in practice: A review and recommended two-step approach. Psychological bulletin, 103(3), 411- 423 https://doi/10.1037/0033-2909.103.3.411 Ayaydin, M., & TOK, H. (2015). Motivasyonu Etkileyen Faktörlere İlişkin Sınıf Öğretmenlerinin Görüşlerinin İncelenmesi (Gaziantep Örneği). Electronic Turkish Studies, 10(11). http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.8530 Aydın, O. (1993). Sınıf öğretmeni adaylarının psikolojik ihtiyaçları ile öğretmenlik tutumları arasındaki ilişki [Yayınlanmamış Doktora Tezi].Marmara Üniversitesi Ateş, Ö. T., & Buluç, B. (2018). İlköğretim öğretmenlerinde motivasyon ve örgütsel bağlılığın demografik değişkenler açısından incelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 48, 1-30. http://dx.doi.org/10.21764/maeuefd.420320 Atkinson, E. S. (2000). An investigation into the relationship between teacher motivation and pupil motivation. Educational Psychology, 20(1), 45-57. https://doi.org/10.1080/014434100110371 Balcı, Ö. (2013). Öğrenme stillerine dayalı etkinliklerin İngilizce dersinde öğrencilerin okuduğunu anlama becerilerine ve öz-yeterlik algılarına etkisi [Doktora Tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi]. https://acikerisim.erbakan.edu.tr/server/api/core/bitstreams/67ccf6fa-7ef5-4f5c-9e59-ab2e8d2244d6/content Bastick, T. (2000). Why teacher trainees choose the teaching profession: Comparing trainees in metropolitan and developing countries. International Review of Education, 6(3), 343–349. Başaran, İ. E. (1982). Örgütsel Davranış. Ankara Üniversitesi Basımevi. Başaran, İ. E. (2000). Eğitimin psikolojik temelleri eğitim psikolojisi. Feryal Matbaası. Baucum, C. (2009). A study on intrinsic motivational needs and engagement of leaders [Unpublished Doctoral dissertation]. Capelle University. Baum, L. (2002). Enthusiasm in teaching. Political Science and Politics, 35(1), 87-90. https://doi.org/10.1017/S1049096502000203 Bıçakçılar, H. (2021). Pozitif okul yönetimiyle öğretmen motivasyonu arasındaki ilişki [Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi ]. https://openaccess.izu.edu.tr/xmlui/handle/20.500.12436/3484 Bishay, A. (1996). Teacher motivation and job satisfaction: A study employing the experience sampling method. Journal of Undergraduate Sciences, 3(3), 147-155. Boehm, C. (1979). Some problems with altruism in the search for moral universals. Behavioral Science, 24(1), 15-24. https://doi.org/10.1002/bs.3830240104 Bourke, J. M. (2006). Designing a topic-based syllabus for young learners. ELT Journal, 60(3), 279-286. https://doi.org/10.1093/elt/ccl008 Brophy, J. (1998). Motivating students to learn. McGraw-Hill Companies. Brophy, J. (1986). Teacher influences on student achievement. American Psychologist, 41(10), 1069–1077. https://doi.org/10.1037/0003-066X.41.10.1069 Bulut, S. (2022). Resim İş Öğretmen Adaylarının Kendini Gerçekleştirme Algıları. Sosyal, Beşerî ve İdari Bilimler Dergisi, 5(10), 1332-1344. https://doi.org/10.26677/TR1010.2022.1102 Butler, R. (2007). Teachers’ achievement goal orientation and association with teachers’ help-seeking: Examination of a novel approach to teacher motivation. Journal of Educational Psychology, 99, 241-252. https://doi:10.1037/0022-0663.99.2.241 Büyüköztürk, Ş. (2002). Faktör analizi: Temel kavramlar ve ölçek geliştirmede kullanımı. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 32(32), 470-483. Büyükses, L. (2010). Öğretmenin iş ortamındaki motivasyonunu etkileyen etmenler [Yayınlanmamış Doktora Tezi] Süleyman Demirel Üniversitesi. Carson, R. L., & Chase, M. A. (2009). An examination of physical education teacher motivation from a self-determination theoretical framework. Physical Education and Sport Pedagogy, 14, 335–353. https://doi.org/10.1080/17408980802301866 Claeys, L. (2011). Teacher motivation to teach and to remain teaching culturally and linguistically diverse students [Doctoral dissertation] The University of Texas at San Antonio. Cohen, R. (1991). Learn as young as possible. French Around the World - Research and Applications: Early Language Teaching/Learning (Special Issue), 48-56. Cohen, L., Manion, L., & Morrison, K. (2007). Research Methods in Education. Routledge https://doi.org/10.4324/9780203224342 Cole, D. A. (1987). Utility of confirmatory factor analysis in test validation research. Journal of Consulting and Clinical Psychology, 55(4), 584-594 https://psycnet.apa.org/doi/10.1037/0022-006X.55.4.584 Connie, R. J. (2000). Factors influencing motivation and de-motivation of Mexican EFL teachers. Paper presented at the annual meeting of Teachers of English to Speakers of Other Languages, Vancouver, Canada. ERIC database (ED459605). https://eric.ed.gov/?id=ED459605 Cüceloğlu, D. (2000). İnsan ve Davranışı. Remzi Kitabevi. Çelikezen, M. (2015). Milli eğitim bakanlığı ödül sistemine ilişkin yönetici görüşleri (Bursa ili örneği) [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi] Uşak Üniversitesi. Çiğdem, Y., & Özkan, Y. (2014). The relation between teacher's motivation and enthusiasm in ELT: A descriptive study. 1st Eurasian Educational Research Congress. Debnath, S. C., Tandon, S., & Pointer, L. V. (2007). Designing business school courses to promote student motivation: An application of the job characteristics model. Journal of Management Education, 31, 812–831. https://psycnet.apa.org/doi/10.1177/1052562906290914 DeCharms, R. (1968). Personal causation. Academic Press. Deci, E. L., & Ryan, R. M. (1985). Intrinsic Motivation and Self-Determination in Human Behavior. Plenum Press. http://dx.doi.org/10.1007/978-1-4899-2271-7. Deci, E. L., & Ryan, R. M. (1985b). The General Causality Orientations Scale: Self determination in personality. Journal of Research in Personality, 19, 109-134. https://doi.org/10.1016/0092-6566(85)90023-6 Deci, E. L., Vallerand, R. J., Pelletier, L. G., & Ryan, R. M. (1991). Motivation and education: The self-determination perspective. Educational Psychologist, 26(3-4), 325-346. https://doi/10.1207/s15326985ep2603&4_6 Deci, E. L., & Ryan, R. M. (2000). The "what" and "why" of goal pursuits: Human needs and the self-determination of behavior. Psychological Inquiry, 11(4), 227–268. https://doi.org/10.1207/S15327965PLI1104_01 Deci, E., Ryan, R., Gagné, M., Leone, D., Usunov, J., & Kornazheva, B. (2001). Need satisfaction, motivation, and well-being in the work organizations of a former eastern bloc country: A cross-cultural study of self-determination. Personality and Social Psychology Bulletin, 27(8), 930-942. http://dx.doi.org/10.1177/0146167201278002 De Jesus, S. N., & Conboy, J. (2001). A stress management course to prevent teacher distress. The International Journal of Educational Management, 15, 131-137. https://doi.org/10.1108/09513540110384484 Demirel, Ö. (2003). Yabancı dil öğretimi. Pegem Yayıncılık. Dikici, A. M. (2005). Dönüştürücü liderliğin iş tatminine etkisi - GAP bölgesi ve çevre illerde bir uygulama [Yayınlanmamış Doktora Tezi].Sakarya Üniversitesi. Dikmen, M. (2021). Öğretmen adaylarının öğretme motivasyonu: Bir karma yöntem çalışması. e-Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi, 8, 213-232. https://doi.org/10.30900/kafkasegt.951038 Doğan, M. (2020). Ortaokullarda görev yapan branş öğretmenlerinin motivasyon etkenleri. Mustafa Kemal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(5), 27-37. Doğan, S., & Koçak, O. (2017). Ortaokullarda görev yapan öğretmenlerin öğretmen motivasyonuna ilişkin algı ve görüşleri. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 17(1), 1-18. https://doi.org/10.18037/ausbd.415621 Doğançay-Aktuna, S. (1998). The spread of English in Turkey and its current sociolinguistic profile. Journal of Multilingual and Multicultural Development, 19(1), 24–39. https://doi.org/10.1080/01434639808666340 Doğançay-Aktuna, S., & Kızıltepe, Z. (2005). English in Turkey. World Englishes, 24(2), 253-265. http://dx.doi.org/10.1111/j.1467-971X.2005.00408.x Dörnyei, Z. (2001). Teaching and researching motivation. Pearson Education Limited. Dörnyei, Z. (2005). The Psychology of the Language Learner: Individual Differences in Second Language Acquisition (1st ed.). Routledge. https://doi.org/10.4324/9781410613349 Dornyei, Z. (2007). Creating a Motivating Classroom Environment. In J. Cummins, & Ch. Davison (Eds.), International Handbook of English Language Teaching (pp. 719-731). Springer Science-Business Media, Inc. http://dx.doi.org/10.1007/978-0-387-46301-8_47. Düren, A. Z. (2000). 2000’li yıllarda yönetim. Alfa Basım Yayım Dağıtım. Erdiller Yatmaz Z, ERDEMIR E, Erbil F (2019). Çocuk ve Çocukluk: Okulöncesi Öğretmen Adayları Anlatıyor. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 6(3), 284 – 31 http://doi.org/10.30831/akukeg.446774 Ergin, O. (1977). Türkiye Maarif Tarihi. Eser Matbaası. Eren, E. (1997). Yönetim ve organizasyon (4th ed.). Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş. Eren, E. (2001). Yönetim Psikolojisi (5th ed.). Beta Yayınları. Fernet, C., Senecal, C., Guay, F., Marsh, H., & Dowson, M. (2008). The work tasks motivation scale for teachers (WTMST). Journal of Career Assessment, 16(2), 256-279. https://doi.org/10.1177/1069072707305764 Field, A. (2009). Discovering statistics using SPSS (3rd ed.). Sage Publications. Fraenkel, J. R., Wallen, N. E., & Hyun, H. H. (2011). How to design and evaluate research in education (Vol. 8). McGraw-Hill. Fung C. Is Altruism a Vice? JAMA.1988;260(17):2509. htpps://doi.org/10.1001/jama.1988.03410170057029 Garabédian, M. (1992). À la découverte d'une langue étrangere: les voies de l'auto-apprentissage. In Les auto-apprentissages (pp. 75-81). Hachette. Gardner, R. C. (1985). The Attitude/Motivation Test Battery: Technical Report. University of Western Ontario. Gardner, R. C. (2007). Motivation and second language acquisition. Porta Linguarum, 8, 9-20. Godwin-Jones, R. (2011). Emerging technologies: Mobile apps for language learning. Language Learning & Technology, 15(2), 2-11. Gormley, K. J. (1996). Altruism: A framework for caring and providing care. International Journal of Nursing Studies, 33(6), 581-588. https://doi.org/10.1016/s0020-7489(96)00013-2 Guilloteaux, M. J., & Dörnyei, Z. (2008). Motivating language learners: A classroom-oriented investigation of the effects of motivational strategies on student motivation. TESOL Quarterly, 42(1), 55-77. http://dx.doi.org/10.1002/j.1545-7249.2008.tb00207.x Gürsoy, E., Korkmaz, S. Ç., & Damar, A. E. (2013). Foreign language teaching within 4+4+4 education system in Turkey: Language teachers’ voice. Eurasian Journal of Educational Research, 53, 59-74. Han, J., & Yin, H. (2016). Teacher motivation: Definition, research development and implications for teachers. Cogent Education, 3(1217819), 1-18. https://doi.org/10.1080/2331186X.2016.1217819 Hanbay, O. (2013). Çocuklara yabancı dil öğretimi. Anı Yayıncılık. Hair, J. F., Black, W. C., Babin, B. J., Anderson, R. E., & Tatham, R. L. (2010). Multivariate data analysis (7th ed.). Pearson. Harmer, J. (2001). The practice of English language teaching (3rd ed.). Harlow, England: Pearson Education Limited. Hein, V., Ries, F., Pires, F., Caune, A., Ekler, J. H., Emeljanovas, A., & Valantiniene, I. (2012). The relationship between teaching styles and motivation to teach among physical education teachers. Journal of Sports Science & Medicine, 11(1), 123. Hettiarachchi, S. (2010). ESL teacher motivation in Sri Lankan public schools. [Unpublished Master's Thesis] Retrieved from http://commons.emich.edu/theses/316 Hoy, W. K., & Miskel, G. C. (2012). Eğitim yönetimi: Teori, araştırma ve uygulama (Selahattin Turan, Çev. Ed.). Nobel Yayınları.(Original work published 7th ed.) İner, S. (2010). İlköğretim okullarında görev yapan sınıf öğretmenlerinin motivasyonlarını etkileyen faktörler (Kırıkkale İli Örneği) [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi ]. Kırıkkale Üniversitesi. İpek, C., & Taşdemir, R. (2019). İlkokul ve ortaokul öğretmenlerinin örgütsel kültür ve motivasyon algıları (Nevşehir örneği). Elektronik Eğitim Bilimleri Dergisi, 8(16), 130-151. İpek, H., & Kanatlar, M. (2018). Factors affecting EFL teacher motivation. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi – Journal of Qualitative Research in Education, 6(2), 25-41. https://doi.org/10.14689/issn.2148-2624.1.6c2s2m İrem, O. (2019). Yabancı dil öğretimi/öğreniminde yaş etkeni üzerine bir değerlendirme. Dil Dergisi, 170(1), 40-53. http://dx.doi.org/10.33690/dilder.528966 Jeong, J. (2004). Analysis of the factors and the roles of HRD in organizational learning styles as identified by key informants at selected corporations in the Republic of Korea. [Doctoral dissertation, Texas A&M University] https://oaktrust.library.tamu.edu/handle/1969.1/2222 Jesus, S. N. de, & Abreu, M. V. (1994). Study of Teachers’ Motivation to Motivate Students by the Theory of Planned Behavior. Paper presented at the23rd International Congress of Applied Psychology, Madrid, 17-22 July 1994, 13 https://eric.ed.gov/?id=ED400235 Keser, A. (2006). Çalışma yaşamında motivasyon. Alfa Aktüel Yayınları. Khan, I. A. (2011). Challenges of teaching/learning English and management. Global Journal of Human Social Science, 11, 68-79. Kılıç, G. (2008). Kariyer Yönetimi Ve Örgütsel Bağlılık Arasındaki İlişki: Beş Yıldızlı Otel İşletmelerinde Bir Araştırma. [Yayınlanmamış Doktora Tezi ] Gazi Üniversitesi, Ankara. Kinicki, A., & Williams, B. K. (2006). Management. McGraw Hill, Irwin. Kocabaş, İ. (2009). The effects of sources of motivation on teachers’ motivation levels. Education, 129(4), 724-733. Koçel, T. (2003). İşletme Yöneticiliği, Yönetim ve Organizasyon, Organizasyonlarda Davranış Klasik-Modern-Çağdaş ve Güncel Yaklaşımlar (9th ed.). Beta Yayınları. Kök, S. B. (2006). İş tatmini ve örgütsel bağlılığın incelenmesine yönelik bir araştırma. İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 1, 20. Köprülü, T. S. (2011). İlköğretim okullarındaki öğretmenlerin örgütsel vatandaşlık davranışları ile motivasyonları arasındaki ilişki [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi ]. Maltepe Üniversitesi König, J., & Rothland, M. (2012). Motivations for choosing teaching as a career: Effects on general pedagogical knowledge during initial teacher education. Asia-Pacific Journal of Teacher Education, 40(3), 289-315. http://dx.doi.org/10.1080/1359866X.2012.700045 Kyriacou, C., & Coulthard, M. (2000). Undergraduates views of teaching as a career choice. Journal of Education for Teaching, 26(2), 117-126. http://dx.doi.org/10.1080/02607470050127036 Kyriacou, C., & Kunc, R. (2007). Beginning teachers’ expectations of teaching. Teaching and Teacher Education, 23(8), 1246-1257. http://dx.doi.org/10.1016/j.tate.2006.06.002 Latham, G. P., & Pinder, C. C. (2005). Work motivation theory and research at the dawn of the twenty-first century. Annual Review of Psychology, 56, 485-516. http://dx.doi.org/10.1146/annurev.psych.55.090902.142105 Liu, F. (2022). English teaching in China: EFL teacher motivation and demotivation at the university level [Doctoral Dissertation, Karlstad University]. https://www.diva-portal.org/smash/record.jsf?pid=diva2%3A1646800&dswid=-517 Madalińska-Michalak, J., & Bavli, B. (2018). Challenges in teaching English as a foreign language at schools in Poland and Turkey. European Journal of Teacher Education, 41(5), 688-706. http://dx.doi.org/10.1080/02619768.2018.1531125 Maslow, A. H. (1943). A theory of human motivation. Psychological Review, 50(4), 370–396. https://doi.org/10.1037/h0054346 Maslow, A. H. (1965). Eupsychian management: a journal. Homewood, Ill: RD Irwin. Marsh, H. W., Balla, J. R., & McDonald, R. P. (1988). Goodness-of-fit indexes in confirmatory factor analysis: The effect of sample size. Psychological Bulletin, 103(3), 391. https://psycnet.apa.org/doi/10.1037/0033-2909.103.3.391 Mcinerney, D. M., & Liem, A. D. (2008). Motivation theory and engaged learning.Brill. http://dx.doi.org/10.1163/9789087906030_003 McClelland, D. C. (1961). Achieving society. Simon and Schuster. McClelland, D. (2010). The achieving society. Free Press. Memişoğlu, S. P., & Kalay, M. (2017). İlk ve ortaokullarda görev yapan öğretmenlerin örgütsel bağlılık ve motivasyonları arasındaki ilişki (Bolu ili örneği). Turkish Studies, 12(4), 367-392. Morgan, M. (1984). Reward-induced decrements and increments in intrinsic motivation. Review of Educational Research, 54(1), 5-30. https://awspntest.apa.org/doi/10.2307/1170396 Morgan, S. R. (1984). An illustrative case of high empathy teachers. Journal of Humanistic Education and Development, 22(4), 143-148. https://doi.org/10.1002/j.2164-4683.1984.tb00251.x Murat, G., & Çevik, E. (2008). İş paydaşı olarak akademik personel memnuniyetini etkileyen faktörlerin analizi: Zonguldak Karaelmas örneği. Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 4(8), 1-18. Mutafçılar, I. (2008). Özgecilik kavramının tarihsel gelişimi ve öğretmen özgeciliği üzerine bir araştırma. [Yüksek Lisans Tezi, Yeditepe Universitesi]. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezDetay.jsp?id=smcsp9KeaCgLpeSK8JhHwg&no=E6WYoenCDR7HnDTh73tqzA Müller, K., Alliata, R., & Benninghoff, F. (2009). Attracting and retaining teachers: A question of motivation. Educational Management Administration & Leadership, 37(5), 574-599. http://dx.doi.org/10.1177/1741143209339651 Nesje, K., Brandmo, C., & Berger, J.-L. (2017). Motivation to become a teacher: A Norwegian validation of the factors influencing teaching choice scale. Scandinavian Journal of Educational Research, 17(2), 2-19. Noori, N., Fatemi, M. A., & Najjari, H. (2014). The relationship between EFL teachers’ motivation and job satisfaction in Mashhad language institutions. Open Access Library Journal, 1(7), 1-14. http://dx.doi.org/10.4236/oalib.1100843 Onaran, O. (1981). Çalışma yaşamında güdülenme kuramları. Ankara Ü. Siyasal Bilgiler Fakültesi Yayınları. Önen, S. M., & Kanayran, H. (2015). Liderlik ve motivasyon: Kuramsal bir değerlendirme. Birey ve Toplum Sosyal Bilimler Dergisi, 5(2), 43-54. http://dx.doi.org/10.20493/bt.25754 Özkalp, E., & Kırel, Ç. (2016). Örgütsel davranış. Ekin Yayınevi. Öztürk, E. Ö. (2015). Devlet üniversitelerinde çalışan Türk İngilizce öğretmenlerinin motivasyonu üzerine nitel bir araştırma. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 11(4), 1436-1453. Patten, D. M. (2005). An analysis of the impact of locus-of-control on internal auditor job performance and satisfaction. Managerial Auditing Journal, 20(9), 1016-1029. http://dx.doi.org/10.1108/02686900510625343 Pennington, M. C. (1995). Work satisfaction, motivation and commitment in English as a second language. Pennington, M. C., & Riley, V. (1991). A survey of job satisfaction in ESL: TESOL members respond to the Minnesota Satisfaction Questionnaire. Pinder, C. C. (1984). Work motivation: Theory, issues, and applications. Scott Foresman & Company. Pourtoussi, Z., Ghanizadeh, A., & Mousavi, V. (2018). A qualitative in-depth analysis of the determinants and outcomes of EFL teachers' motivation and demotivation. International Journal of Instruction, 11(4), 175-190. http://dx.doi.org/10.12973/iji.2018.11412a Rafky, D. M., & Beckerman, M. (1972). Teachers’ acceptance of innovations: Self-interest, altruism and professionalization. College Student Journal, 6(4), 68-79. Reid, I., & Caudwell, J. (1997). Why did secondary PGCE students choose teaching as a career?. Research in Education, 58(1), 46-58. Roness, D. (2011). Still motivated? The motivation for teaching during the second year in the profession. Teaching and Teacher Education, 27(3), 628-638. http://dx.doi.org/10.1016/j.tate.2010.10.016 Ryan, R. M., & Deci, E. L. (2000). Self-determination theory and the facilitation of intrinsic motivation, social development, and well-being. American Psychologist, 55, 68-78. https://psycnet.apa.org/doi/10.1037/0003-066X.55.1.68 Ryan, R. M. (2012). Motivation and the organization of human behavior: Three reasons for the reemergence of a field. In R. M. Ryan (Ed.), The Oxford handbook of human motivation (pp. 3–10). Oxford University Press. https://psycnet.apa.org/doi/10.1093/oxfordhb/9780195399820.013.0001 Ryan, R. M., & Deci, E. L. (2020). Intrinsic and extrinsic motivation from a self-determination theory perspective: Definitions, theory, practices, and future directions. Contemporary Educational Psychology, 101860. https://psycnet.apa.org/doi/10.1016/j.cedpsych.2020.101860 Ryan, R. M., & Stiller, J. (1991). The social contexts of internalization: Parent and teacher influences on autonomy, motivation and learning. Advances in Motivation and Achievement, 7, 115-149. Scott, C., & Dinham, S. (1999). The occupational motivation, satisfaction and health of English school teachers. Educational Psychology, 19(3), 287-309. http://dx.doi.org/10.1080/0144341990190304 Senemoğlu, N. (2015). Gelişim, öğrenme ve öğretim kuramdan uygulamaya (24. Basım). Yargı Yayınları. Seniwoliba, A. J. Teacher motivation and job satisfaction in senior high schools in the Tamale metropolis of Ghana, Merit Research Journal of Education and Review, Vol. 1(9), 181-196, October, 2013. Songbatumis, A. M. (2017). Challenges in teaching English faced by English teachers at MTsN Taliwang, Indonesia. Journal of Foreign Language Teaching and Learning, 2(2), 54-67. http://dx.doi.org/10.18196/ftl.2223 Sözen, N. (2015). An investigation of EFL teachers’ perceptions on motivational factors . [Master's thesis, Middle East Technical University]. https://open.metu.edu.tr/handle/11511/24414 Suna, Y., & Durmuşçelebi, M. (2013). Türkiye’de yabancı dil öğrenme-öğretme problemine ilişkin yapılan çalışmaların derlemesi. OPUS-Türkiye Sosyal Politika ve Çalışma Hayatı Araştırmaları Dergisi, 3(5), 7-24. Sylvia, R. D., & Hutchinson, T. (1985). What makes Ms. Johnson teach? A study of teacher motivation. Human Relations, 38, 841-856. https://doi.org/10.1177/001872678503800902 Tavşancıl, E. (2005). Tutumların ölçülmesi ve SPSS ile veri analizi (2. bs). Nobel Yayınları. Taşkesen, S., Taşkesen, O., Bakırhan, A., & Tanoğlu, Ş. (2018). Görsel sanatlar öğretmenlerinin motivasyon düzeyleri ve motivasyonlarını etkileyen faktörler üzerine bir araştırma (Erzincan ili örneği). Erzincan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11(2), 77-85. Tekin, G., & Görgülü, B. (2018). Clayton Alderfer'in ERG teorisi ve çalışanların iş tatmini. Social Sciences Studies Journal, 4(17), 559-1566. Thommen, D., Sieber, V., Grob, U., & Praetorius, A. K. (2021). Teachers’ motivational profiles and their longitudinal associations with teaching quality. Learning and Instruction, 76, 101514. https://doi.org/10.1016/j.learninstruc.2021.101514 Tümgan, C. (2007). Kamu örgütlerinde motivasyon ve iş tatmini [Yüksek Lisans Tezi, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi]. https://docplayer.biz.tr/1965804-Kamu-orgutlerinde-motivasyon-ve-is-tatmini.html#google_vignette Türkel, A. (1999). Globallesen dünyanın lider yöneticilerine (1. basım).Türkmen Kitabevi. Urhan, F. (2018). Öğretmenlerin motivasyon düzeylerine etki eden değişkenlerin analizi [Yüksek Lisans Tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi]. https://www.proquest.com/openview/e69e62b0c811ae0f07cdab4e11d380b6/1?pq-origsite=gscholar&cbl=2026366&diss=y Utomo, H. B., Suminar, D. R., & Hamidah, H. (2019). Capturing teaching motivation of teachers in disadvantaged areas. Jurnal Cakrawala Pendidikan, 38(3), 398-410. http://dx.doi.org/10.21831/cp.v38i3.26411 Vallerand, R. J., & Bissonnette, R. (1992). Intrinsic, extrinsic, and amotivational styles as predictors of behavior: A prospective study. Journal of Personality, 60(4), 599–620. https://doi.org/10.1111/j.1467-6494.1992.tb00922.x Vanthier, H. (2009). Teaching children in language class. International Key. Vroom, V. H. (1982). Work and motivation. Jossey-Bass Publishers. Watt, H. M., & Richardson, P. W. (2012). An introduction to teaching motivations in different countries: Comparisons using the FIT-Choice scale. Asia-Pacific Journal of Teacher Education, 40(3), 185-197. http://dx.doi.org/10.1080/1359866X.2012.700049 Wenger, E. (1998). Communities of practice: Learning, meaning, and identity. Cambridge University Press. Wei, Y. E. (2012). A hierarchical approach to examine personal and school effects on teacher motivation [Doctoral dissertation, The Ohio State University]. https://www.proquest.com/openview/19066ea095909cc228009ec251e6b1f3/1?pq-origsite=gscholar&cbl=18750 White, R. W. (1959). Motivation reconsidered. Psychological Review, 66(5), 297–333. https://psycnet.apa.org/doi/10.1037/h0040934 Wicke, M. F. (1964). The church-related college. Center for Applied Research in Education. Williams, G. G., Gagné, M., Ryan, R. M., & Deci, E. L. (2002). Facilitating autonomous motivation for smoking cessation. Health Psychology, 21(1), 40-50. https://psycnet.apa.org/doi/10.1037/0278-6133.21.1.40 Wu, X. (2003). Intrinsic motivation and young language learners: The impact of the classroom environment. System, 31(4), 501-517. http://dx.doi.org/10.1016/j.system.2003.04.001 Yazıcı, H. (2009). Öğretmenlik mesleği, motivasyon kaynakları ve temel tutumlar: Kuramsal bir bakış. Kastamonu Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(1), 33-46. Yıldız, H. A. B. Y. H., Ateş, H., Yıldız, B., & Yıldız, H. (2012). Herzberg’in çift faktör kuramı kamu okullarında çalışan öğretmenlerin motivasyon algılarını açıklayabilir mi? Ampirik bir araştırma. Bilgi Ekonomisi ve Yönetimi Dergisi, 7(2), 147-162. Yong, B. C. (1999). The career commitment of primary teachers in Brunei Darussalam: Perceptions of teaching as a career. Research in Education, 62, 29-39.tr_TR
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/35482
dc.description.abstractThe aim of this research is to examine the factors affecting the teaching motivation of English teachers working in primary schools. The sample of the research consists of 364 English teachers working in primary schools located in the central districts of Ankara. Descriptive method was used in the research. Quantitative data of the research were collected with the teaching motivation scale developed by the researcher, and qualitative data were collected with a semi-structured interview form. Quantitative data of the research were analyzed using Descriptive Statistics, Kruskal Wallis H-Test, Mann Whitney U-Test with SPSS program. Content analysis was used in the analysis of qualitative data obtained in the research. According to the quantitative data of the research, it was concluded that the teaching motivation of the teachers participating in the research was affected more by intrinsic and altruistic factors. In addition, it was concluded that the intrinsic motivation scores of the teachers in the research showed a significant difference in favor of single teachers and the general and extrinsic motivation scores of the teachers' teaching motivation showed a significant difference in favor of teachers with 10-15 years of seniority. The qualitative data of the research revealed detailed information about the factors affecting the teaching motivation of the teachers. It is thought that the results of the research will contribute to the regulations to be made to increase the teaching motivation of English teachers and the quality of foreign language teaching in our country.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectİlkokultr_TR
dc.subjectİngilizce öğretmenleritr_TR
dc.subjectÖğretme motivasyonutr_TR
dc.subjectEnglish language teacherstr_TR
dc.subjectPrimary schooltr_TR
dc.subjectTeaching motivationtr_TR
dc.subject.lcshEğitim kuramı. Eğitim uygulamaları.tr_TR
dc.titleİlkokulda Görev Yapan İngilizce Öğretmenlerinin Öğretme Motivasyonlarını Etkileyen Faktörlerin İncelenmesitr_TR
dc.title.alternativeExplorıng The Factors Affectıng Teachıng Motıvatıons Of Englısh Language Teachers Workıng At Prımary Schoolstr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu araştırmanın amacı, ilkokulda görev yapan İngilizce öğretmenlerinin öğretme motivasyonlarını etkileyen faktörleri incelemektir. Araştırmanın örneklemini Ankara ili merkez ilçelerinde yer alan ilkokullarda görev yapmakta olan 364 İngilizce öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada betimsel yöntem kullanılmıştır. Araştırmanın nicel verileri araştırmacı tarafından geliştirilmiş olan öğretme motivasyonu ölçeği ile nitel verileri ise yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Araştırmanın nicel verileri SPSS programı ile Betimsel İstatistikler, Kruskal Wallis H- Testi, Mann Whitney U-Testi kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmada elde edilen nitel verilerin analizinde ise içerik analizinden yararlanılmıştır. Araştırmanın nicel verilerine göre araştırmaya katılan öğretmenlerin öğretme motivasyonlarının içsel ve özgeci faktörlerden daha fazla etkilediği sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca araştırmada öğretmenlerin içsel motivasyon puanlarının bekar öğretmenler lehine ve öğretmenlerin öğretme motivasyonları genel ve dışsal motivasyon puanlarının da 10-15 yıl kıdeme sahip öğretmenler lehine anlamlı düzeyde farklılık gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmanın nitel verileri ise öğretmenlerinin öğretme motivasyonlarını etkileyen faktörlere ilişkin detaylı bilgiler ortaya koymuştur. Araştırma sonuçlarının İngilizce öğretmenlerinin öğretme motivasyonları ve ülkemizde yabancı dil öğretiminin niteliğinin arttırılmasına yönelik yapılacak düzenlemelere katkı sağlayacağı düşünülmektedirtr_TR
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleritr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2024-08-14T07:00:38Z
dc.fundingYoktr_TR
dc.subtypelearning objecttr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster