dc.contributor.advisor | Küçükkaraca, Nilgün | |
dc.contributor.author | Yoldaş, Rahime | |
dc.date.accessioned | 2022-12-08T10:57:40Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.date.submitted | 2022-11-18 | |
dc.identifier.citation | Yoldaş, R. (2022). Covid-19 Salgını Sırasında Suriyeli Çocukların Yaşam Deneyimleri: Gaziantep Örneği. [Yüksek Lisans tezi, Hacettepe Üniversitesi]. | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/27178 | |
dc.description.abstract | It was announced that the coronavirus/Covid-19, the disease caused by the virus that emerged in 2019 and was first seen in Wuhan, China's Hubei province, was characterized as a pandemic by the World Health Organization in March 2020. The Covid-19 outbreak has had different effects and consequences for different social groups. The main purpose of this phenomenological research is to explore the life experiences of Syrian children during the pandemic. In this context, semi-structured in-depth interviews were conducted with 20 Syrian children aged 12-14 living in Gaziantep. The obtained data was analyzed with MAXQDA 2022 (22.2.1). The findings were discussed within the framework of the rights-based approach, through the rights of children to survival, development, non-discrimination, education, health, participation, access to correct information and rest, leisure time and playing.
The results reached within the scope of the research show that the children who are the participants of the research did not have access to the right to education during the pandemic, experienced economic difficulties, took on responsibilities for housework and the care of their siblings during the pandemic, could not get enough parental support in terms of using their spare time effectively. In addition to these they were deprived of the right to play games and participate in cultural and artistic activities, and they were discriminated by their teachers and friends at school.
As a result, first of all, it is necessary to prepare customized action plans for vulnerable groups of the population in the face of public health crisis and similar emergencies such as the Covid-19 epidemic. Action plans prepared in a culturally competent manner for Syrian children should be aimed at protecting and improving bio-psycho-social health, economic support of children and their families, and protecting their fundamental rights such as education and equality. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Sosyal Bilimler Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Suriyeli çocuklar | |
dc.subject | Göç | |
dc.subject | Covid-19 salgını | |
dc.subject | Yapısal eşitsizlikler | |
dc.subject | Hak temelli yaklaşım | |
dc.subject | Göçmenlerle sosyal hizmet | |
dc.subject.lcsh | H- Sosyal bilimler | tr_TR |
dc.title | Covid-19 Salgını Sırasında Suriyeli Çocukların Yaşam Deneyimleri: Gaziantep Örneği | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | 2019 yılında ortaya çıkan ve ilk kez Çin’in Hubei eyaletinin Wuhan kentinde görülen virüsün yol açtığı hastalık olan koronavirüsün/Covid-19’un, 2020 yılının mart ayına gelindiğinde Dünya Sağlık Örgütü tarafından bir pandemi olarak karakterize edildiği duyurulmuştur. Covid-19 salgını farklı toplumsal gruplar için farklı etki ve sonuçlar doğurmuştur. Bu fenomenolojik araştırmanın temel amacı Suriyeli çocukların pandemi sırasındaki yaşam deneyimlerinin keşfedilmesidir. Bu kapsamda Gaziantep’te yaşayan 12-14 yaş aralığındaki 20 Suriyeli çocukla yarı yapılandırılmış derinlemesine görüşmeler yapılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde MAXQDA 2022 (22.2.1) kullanılmıştır. Elde edilen bulgular hak temelli yaklaşım çerçevesinde, çocukların yaşama, gelişme, ayrımcılığa uğramama, eğitim, sağlık, katılım, doğru bilgiye erişim ve dinlenme, boş zaman değerlendirme ve oyun oynama hakları üzerinden tartışılmıştır.
Araştırma kapsamında ulaşılan sonuçlar, katılımcı çocukların pandemi sırasında öncelikle eğitim hakkına erişemediklerini; ekonomik zorluklar yaşadıklarını; pandemi sürecinde ev işleri ve kardeşlerinin bakımıyla ilgili sorumluluklar üstlendiklerini; boş zamanlarını etkin değerlendirme noktasında yeterli ebeveyn desteği alamadıklarını; oyun oynama ve kültürel, sanatsal faaliyetlere katılma hakkından yoksun kaldıklarını; okulda öğretmenleri ve arkadaşları tarafından ayrımcılığa uğradıklarını göstermektedir.
Sonuç olarak her şeyden önce Covid-19 salgını gibi halk sağlığı krizi ve benzeri acil durumlar karşısında nüfusun incinebilir grupları için özelleştirilmiş eylem planları hazırlanmasının; Suriyeli çocuklar için kültürel olarak yetkin biçimde hazırlanan eylem planlarının başta biyo-psiko-sosyal sağlığın korunması ve geliştirilmesi olmak üzere çocukların ve ailelerinin ekonomik olarak desteklenmesine, eğitim ve eşitlik gibi temel haklarının gözetilmesine yönelik olmasının gerekliliği ortaya çıkmıştır. | tr_TR |
dc.contributor.department | Sosyal Hizmet | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2022-12-08T10:57:41Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |