dc.contributor.advisor | Dizdar Terviel, Candan | |
dc.contributor.author | Barıç, Şerife | |
dc.date.accessioned | 2022-11-28T12:28:09Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.identifier.citation | Barıç, Şerife. Fragmanlaşan Kadın Bedeni ve Seramik Uygulamalar, Yüksek Lisans Sanat Çalışması Raporu, Ankara, 2018. | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/27158 | |
dc.description.abstract | Ceramic material, which has an important place in contemporary art, can offer
endless varieties in creating a new language about art. In this study, with
ceramic applications, the fragment of woman and by this way, through female
body, a commentation on the body parts of women and criticism against
commodification have been made. Ceramic techniques, personal original
techniques and the applications made by using mixed materials have been
used to clarify the unchanging fortune of the woman and the judgments on her
through her body from the days of prehistoric times.
In the first part of the study; the condition has been handled in general with the
selected examples according to the stages in which women have passed
through the ages. In the second part, samples of addressing women in different
periods; in the third part, the theoretical explanations of the female body among
the items of the consumption culture and the imageries based on the meaning
surrounding it have been made and samples have been given. In the last part,
insofar as contemporary art permits, ceramics and mixed materials have been
used in twelve studies to give as examples for subjective critique on how
women are interpreted in today’s consumption culture especially through her
body | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Güzel Sanatlar Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Sanat | tr_TR |
dc.subject | Seramik | tr_TR |
dc.subject | Kadın | tr_TR |
dc.subject | Fragman | tr_TR |
dc.subject | Art | tr_TR |
dc.subject | Ceramics | tr_TR |
dc.subject | Female | tr_TR |
dc.subject | Fragment | tr_TR |
dc.subject.lcsh | N- Güzel sanatlar | tr_TR |
dc.title | Fragmanlaşan Kadın Bedeni ve Seramik Uygulamalar | tr_TR |
dc.title.alternative | Fragment of Woman Body and Ceramic Practices | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Çağdaş sanat içinde önemli bir yere sahip olan seramik malzeme sanatla ilgili
yeni bir dil oluşturmada sonsuz çeşitlilik sunabilmektedir. Bu çalışma ile de
kadının seramik uygulamalar ile “fragmanlaştırılması” ve bu yolla kadın bedeni
üzerinden kadının bölümlendirilerek anlatılması ve metalaşmasına yönelik bir
eleştiri yapılmaya çalışılmıştır. Tarih öncesi çağlardan günümüze kadar kadın’ın
değişmeyen yazgısı ve bedeni üzerinden kendisine yapılan yargılamaları
içerecek seramik teknikleri, kişisel özgün teknikler ve karışık malzeme ile
yapılmış uygulamalarla konu güçlendirilmeye çalışılmıştır.
Çalışmanın ilk bölümünde; kadının çağlar boyunca geçirdiği evrelere göre
durumu seçilmiş örneklerle genel olarak ele alınmıştır. İkinci bölümde kadının,
çeşitli alan ve dönemlerden ele alınış biçimleri, üçüncü başlıkta ise tüketim
kültürünün nesneleri arasında kadın bedeni ve etrafına örülen anlama dayalı
imgelemlerinin teorik anlatımları yapılmış, örneklemelerine yer verilmiştir. Son
bölümde Çağdaş Sanat’ın elverdiği ölçüde, seramik malzeme ve karışık
malzeme ile günümüzde kadının tüketim kültürünün bir parçası olarak özellikle
bedeni üzerinden nasıl anlamlandırıldığına ilişkin öznel eleştiri oniki çalışma
üzerinden gösterilmiştir. | tr_TR |
dc.contributor.department | Seramik ve Cam | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2022-11-28T12:28:09Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |