dc.contributor.advisor | Dağhan, Gökhan | |
dc.contributor.author | Ay, Kerem | |
dc.date.accessioned | 2022-11-08T11:15:17Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.date.submitted | 2022-09-22 | |
dc.identifier.citation | Ay, K. (2022). Sorgulama Topluluğu Modeliyle tasarlanan dönüştürülmüş öğrenme yaklaşımının öğrencilerin eleştirel düşünme ve buradalık gelişimleri üzerindeki etkisi. [Yayımlanmamış Doktora Tezi], Hacettepe Üniversitesi. | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/27043 | |
dc.description.abstract | Considering the lack of interaction and feedback process of the pre-class component of the flipped learning approach, in this research this component was designed with the Community of Inquiry Model and an e-learning environment was developed in line with the model's theoretical framework. The aim of the study was to determine the working and failing aspects of this learning approach by revealing the effects of this learning approach on students' development of critical thinking strategies and presences, and the similarities and differences in the experiences of students with different basic motivation resources. In this study, in which convergent parallel design was used, the study group consisted of 35 undergraduate students studying at a state university. In the quantitative step of the research, the time series design, which is one of the quasi-experimental research methods, was used and the data were collected through scales and forum posts. In the qualitative step of the study, the case study was used, and the data were obtained through the interview form developed by the researcher. The implementation process of the research lasted for 15 weeks. The results of the study revealed that it is possible to eliminate the lack of the interaction and feedback processes, and to develop students' critical thinking strategies and their perceptions of teaching, social and cognitive presences, by designing the pre-class component of the flipped learning approach with the framework of the Community of Inquiry Model. In addition, it was revealed that the critical thinking strategy had a positive and high-level relationship with the perception of the community of inquiry, and this variable explained 60% of the variance in the perception of the community of inquiry. In this learning approach, it has been determined that the learning experiences of students with different basic motivation sources differ. In line with the findings of the study, suggestions for future research are given. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Dönüştürülmüş öğrenme | tr_TR |
dc.subject | Sorgulama topluluğu modeli | tr_TR |
dc.subject | Temel motivasyon kaynakları | tr_TR |
dc.subject | Eleştirel düşünme stratejisi | tr_TR |
dc.subject | Karma araştırma yöntemi | tr_TR |
dc.title | Sorgulama Topluluğu Modeliyle Tasarlanan Dönüştürülmüş Öğrenme Yaklaşımının Öğrencilerin Eleştirel Düşünme ve Buradalık Gelişimleri Üzerindeki Etkisi | tr_TR |
dc.title.alternative | The Effect Of The Communıty Of Inquıry Model Based Flıpped Learnıng Approach To The Development Of Students’ Crıtıcal Thınkıng And Presence | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/doctoralThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu araştırmada dönüştürülmüş öğrenme yaklaşımının ders öncesi bileşeninin etkileşim ve geri bildirim süreci konusundaki eksikliği ele alınarak bu bileşen Sorgulama Topluluğu Modeli ile tasarlanmış ve modelin kuramsal çerçevesi doğrultusunda bir e-öğrenme ortamı geliştirilmiştir. Çalışmanın amacı, bu öğrenme yaklaşımının öğrencilerin eleştirel düşünme stratejileri ve sorgulama topluluğu buradalık gelişimleri üzerindeki etkilerini ve farklı temel motivasyon kaynaklarına sahip öğrencilerin deneyimlerindeki benzerlik ve farklılıkları ortaya koyarak bu yaklaşımın işleyen ve aksayan yönlerini belirlemektir. Karma araştırma yöntemlerinden yakınsak paralel tasarımın kullanıldığı bu araştırmada çalışma grubunu bir devlet üniversitesinde öğrenim gören 35 lisans öğrencisi oluşturmuştur. Araştırmanın nicel basamağında yarı deneysel araştırma yöntemlerinden zaman serisi deseni kullanılmış ve verileri ölçekler ve forum paylaşımları aracılığıyla toplanmıştır. Çalışmanın nitel basamağında ise durum çalışması kullanılmış ve verileri araştırmacı tarafından geliştirilen görüşme formu aracılığıyla elde edilmiştir. Araştırmanın uygulama süreci 15 hafta sürmüştür. Çalışmanın sonuçları dönüştürülmüş öğrenme yaklaşımının ders öncesi bileşeninin Sorgulama Topluluğu Modeli çerçevesiyle tasarlanması yoluyla etkileşim ve geri bildirim süreçlerindeki aksaklıkların ortadan kaldırılmasının, öğrencilerin eleştirel düşünme stratejilerinin ve öğretimsel, sosyal ve bilişsel buradalık algılarının gelişmesinin mümkün olduğunu ortaya koymuştur. Buna ek olarak eleştirel düşünme stratejisinin sorgulama topluluğu algısı ile pozitif yönde ve yüksek düzey ilişkiye sahip olduğu ve bu değişkenin, sorgulama topluluğu algısındaki varyansın %60’ını açıkladığı ortaya çıkmıştır. Bu öğrenme yaklaşımında farklı temel motivasyon kaynaklarına sahip öğrencilerin öğrenme deneyimlerinin farklılaştığı belirlenmiştir. Çalışmanın bulguları doğrultusunda sonraki araştırmalar için önerilere yer verilmiştir. | tr_TR |
dc.contributor.department | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2022-11-08T11:15:17Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |