dc.contributor.advisor | Yılmaz, Miraç | |
dc.contributor.author | Sütçü, Evrim | |
dc.date.accessioned | 2022-07-29T07:54:33Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.date.submitted | 2022-06-06 | |
dc.identifier.citation | Sütçü, E., Yılmaz, M. (2022). Ortaöğretimde Sağlık Konusunun Program, Öğretmen ve Öğrenci Açısından İncelenmesi. | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/26627 | |
dc.description.abstract | Changes reflected in behavior of young people through health education will contribute to overcoming common health problems by reducing diseases acquired at young ages. The aim of the study is examine subject of health in secondary education by program, students and teachers. Mixed method used. Quantitative data collection tool is "Health-related Opinions Questionnaire" developed by researchers and qualitative data collection tools are "Semi-structured Interview Form on Concept of Health". Quantitative data sample consists of 623 students attending 9th, 10th, 11th and 12th grades of Anatolian High Schools from Ankara. Qualitative data sample is 28 teachers and 26 students working in secondary education institutions.Descriptive statistics, correlation and content analysis were used to analyze data. According to results obtained from document analysis and teacher opinions; health science and biology curriculum should be developed by duration and theme of maintaining health. In addition, programs need to be updated and processed more contextually. Students' views on healthy living behaviors are generally moderately dispersed. The scores of Adolescent Lifestyle Profile Scale and its sub-dimensions are also moderate. Variables belonging to students have weak or moderate relationships with opinions on health and lifestyle profiles. When quantitative and qualitative analysis are evaluated together, It is seem that initial intentions of students are higher than final. Survey also found that students don't take adequate care of their mental health enough and expect more support from society. It is seen that teachers also adopt the role of social support and are willing to receive in-service training on health. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Sağlık eğitimi | tr_TR |
dc.subject | Biyoloji eğitimi | tr_TR |
dc.subject | Yaşam stili | tr_TR |
dc.subject | Öğretmen | tr_TR |
dc.subject | Öğrenci | tr_TR |
dc.subject | Öğretim programı | tr_TR |
dc.subject | Karma yöntem | tr_TR |
dc.subject.lcsh | L- Eğitim | tr_TR |
dc.title | Ortaöğretimde Sağlık Konusunun Program, Öğretmen ve Öğrenci Açısından İncelenmesi | tr_TR |
dc.title.alternative | Investıgatıon Of Health Concept In Secondary Educatıon In Terms Of Currıculum, Teachers And Students | tr_en |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Gençlerin sağlık eğitimi aracılığıyla davranışlarına yansıyan değişiklikler, genç yaşlarda edinilen hastalıkları azaltmanın yanı sıra sıklıkla karşılaşılan sağlık sorunlarının aşılmasına da katkı sağlayacaktır. Bu çalışmanın amacı ortaöğretimde sağlık konusunun program, öğrenci ve öğretmenler açısından incelenmesidir. Çalışmada karma yöntem kullanılmıştır. Nicel veri toplama aracı, araştırmacılar tarafından geliştirilmiş olan ''Sağlıkla İlgili Görüşler Anketi''dir, nitel veri toplama aracı ise “Sağlık Kavramına İlişkin Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu''dur. Nicel veri örneklemini Ankara ilinden seçilen Anadolu Liseleri'nin 9, 10, 11 ve 12. sınıflarına devam eden 623 öğrenci oluşturmaktadır. Nitel veri örneklemi ise ortaöğretim kurumlarında görev yapan 28 öğretmen ve 26 öğrencidir. Verilerin analizinde betimsel istatistikler, korelasyon ve içerik analizi kullanılmıştır. Çalışmada doküman analizi ve öğretmen görüşlerinden elde edilen sonuçlara göre; sağlık bilgisi ve biyoloji öğretim programları, süre ve sağlığı sürdürme teması açısından geliştirilmelidir. Ayrıca programların güncelleştirilmeleri ve daha fazla bağlam temelli olarak işlenmeleri gerekmektedir. Öğrencilerin sağlıklı yaşam davranışlarına ilişkin görüşleri genel olarak orta düzeyde dağılmaktadır. Adölesan Yaşam Stili Profili Ölçeği ve alt boyutlarına ait puanları da orta düzeydedir. Öğrencilere ait değişkenler, sağlığa ilişkin görüşler ve yaşam stili profilleri ile zayıf veya orta, anlamlı ilişkiler içerisindedir. Nicel ve nitel analizler birlikte değerlendirildiğinde; öğrencilerin başlangıçtaki sağlıklı davranışlarda bulunma niyetlerinin, sonuçtaki niyetten yüksek olduğu görülmektedir. Nitel sonuçlara göre; öğrencilerin, sağlığın sosyal yanını yeterince vurgulamadıkları ve çevresel kaynaklardan daha çok destek bekledikleri görülmektedir. Öğretmenlerin de sosyal destek olma rolünü benimsedikleri ve sağlıkla ilgili hizmet içi eğitim almaya istekli oldukları görülmüştür. | tr_TR |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2022-07-29T07:54:33Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |